سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Friday, February 27, 2009

++ Perginya seorang abang, sahabat dan teman..

Salam..

erm kenapa ye, tetibe aku terasa rindu sangat pada Allahyarham abang angkat aku..sudah beberapa hari aku termimpi berjumpa arwah..pabila aku terjaga, terus aku sedekahkan Al-Fatihah padanya...MasyaAllah...terasa bagai semalam dia pergi..pergi meninggalkan dunia sementara.. tapi kini semuanya menjadi kenangan..kenangan yang kekal abadi..tidak kusangka, masa sungguh pantas berlalu..dia meninggal dunia pada 4.Dec.2007..
aku menangis bila melihat gambarnya. terasa sayu hati ini dan sudah pasti ahli keluarganya akan berasa lebih sedih daripada aku..

Gambar convo arwah sebelum pergi buat selamanya..

Al-Fatihah buat Allahyarham Khamzah bin Md Noh..semoga rohnya akan sentiasa bersama2 golongan beriman dan berbahagia di syurga Allah...amiin..

Al Fatihah Pictures, Images and Photos

Al-fatihah buat sahabat ku...Perginya sorang sahabat dan abang yang pernah kusanyangi ..Semoga engkau berbahagia di SyurgaAllah...Amin..Kenangan sewaktubersamamu...sukar untuk ku lupakan..Alfatihah kepada Allahyarham, Khamzah bin Md noh..Engkau terlalu banyak mengajarku erti kehidupan..erti keislaman..erti kebahagiaan..erti persahabatan,erti kemanisan iman dan erti cintakan kepada Allah...segala nasihatmu, kata2 semangatmu...sukar..amat sukar untuk ku melupakan dirimu...akan ku semat di dalam hati dan fikiranku...Al-Fatihah...

Segala memori bersama mu , kata2 mu..masih berlegar2 di fikiranku..suara mu..ketawa mu..sukar untuk ku lupakan..Allah lebih sayangkan mu..pemberianmu..akan ku gunakan sebaiknya..hilangnya permata pemberian Allah..tidak kusangka..tragedi 4.dec.07..membawa satu memori pahit yang penuh bermakna..sukar..amat sukar untuk ku lupakan...walau berlinangan air mata ini..ia tidak bermakna & tidak dapat mengembalikanmu..hanya kebaikan mu didunia..hanya doa dr ahli keluargamu..rakan2mu..,Al-Fatihah & yasin..menemanimu di alam nyata..

email yang pernah kau kirimkan kepadaku..yang bertarikh Feb 15,2005

“Wahai Tuhan, Engkau tahu aku tidak inginkan dunia dan aku tidak mahu dipanjangkan hayatku untuk tinggal di dunia…Wahai Tuhan,ambillah rohku dengan kebaikan sebagaiman Engkau menerima roh orang yang beriman…”


Lalu Muaz bin Jabal yang sepanjang hayatnya telah mengabdikan diri untuk berkhidmat di jalan Allah itu, menghembuskan nafas terakhirnya jauh dari keluarga dan kaumnya.

Ku terkejut..apabila membaca perenggan terakhir ini..aku terfikir..mgkn kau ingin menjadi seperti Muaz bin Jabal..yang sentiasa dibawah keredhaan Allah S.W.T..
Ku doakan semoga engkau berbahagia di sana...

Al-Fatihah..



aku sangat rindu padanya...
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

0 wahai manusia..berpesan-pesanlah..COMMENT me!:


Najibah Ali's Facebook Profile

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam