سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Friday, October 17, 2008

++ PLEASE TICK THE SURVEY BELOW.. TQ

Lieber Freunde,

deine Meinung zu den JiebahOshin Blogspot ist mich wichtig. Fülle den Fragebogen aus und hilf mich, meiner blog zu verbessern.

Es warten NUR 3 Fragen auf dich. In 4 Sekunden bist du durch. Los gehts ...

++ Lagi2 Sudan...Sudan2 lagi...huhu ;p

kalau xnak tengok sila ke artikel seterusnya ye... hehehe ;p



Having Karuf (daging kambing) di Kandahar. Ha..Tafaddhal .. ;)



Sambutan Hari Merdeka di Rumah Kafuri..masa ni ana masuk tarian kebudayaan.



Masa ni, keluar jalan2 bersama unty Faezah & anak2 daranya di AFRA Shopping Mall,Khartoum...hehe..konon2 nak tgk wayang citer Sudan..tapi bila difikirkan semula..mcm membazir je..hehe



Dah bosan dari tahap..ke tahap...sampai xtahu tahap apa dah..main tangkap gambar aje kerja..huhu..masa ni sedang menunggu flight ke Dubai sebelum ke Malaysia..bayangkan dr pukul 5 kami tgu...pukul 7 flight sampai..



Posing sehabis mungkin setelah lotih memperabihkan tenage...



Bersama kawan2 se'ofis' abah..during 'Hari Perpisahan abah dgn RSPOC company'

++ Ich bin wieder da...Yippie~!.. =)

Salam alaik und hallo...

Wie geht es ihnen?..oder soll ich 'dir' sagen?..hehe..was sollst~..
also, mein leben ist noch das selber wie gestern.oder vor 3 uhr..huhu...warte zu ins bett gehen... benutze immer noch dem internet..
morgen mache ich keine fasten..aber nur fuer 2 tagen..und dann,mache ich wieder fasten..huhu..
Meine gesund.....Alhamdulillah geht langsam ok....

ach nein...ich fuehle SO LAAAANGGWEILIGG~!!... bitte bitte bitte.....

also...nicht so viele gemacht und passiert...muss ich morgen warten...dann so viele dinge passiert wird..hehe..hoffentlich kann ich auf dieses blog schreiben...

und..bis morg ja ;)..(wieder)..hehe..tschuess.. =)..wasalam.

++ Top 10 Tips to Stay Energized All Day


by Monique Ryan, MS, RD

1. Start the day right. Yes, that means breakfast. Combine a whole grain with fruit, skim dairy, or soy milk, and even add some lean protein to the mix to sustain energy levels throughout the morning. Cooked oatmeal with yogurt and a banana or Lite Mueslix with soy milk and blueberries are good choices.

2. Have a mid-morning snack. Combine a protein and a carbohydrate. It is fine to be hungry mid-morning, so honor your hunger and give your body fuel when it is asking for it. Try yogurt with a peach, low fat string cheese with an apple, or cottage cheese and grapes.

3. Eat lunch on time. Don't push back lunch until you are ravenous. Instead, eat your mid-day fuel right on time to keep your blood glucose levels nice and steady.

4. Boost your mental energy. Nature's nutrition for the brain are omega-3 fatty acids. Add light tuna or salmon to your lunchtime food choices, in addition to walnuts, tofu, and canola oil. Healthy fat keep you feeling full for a longer period of time, so add small amounts to meals and snacks. Some good choices include avocado and almonds.

5. Start the day with moderate caffeine levels and keep caffeine intake modest. While it does increase mental energy, too much caffeine may lead to energy highs and then lows, and it can interferes with quality sleep.

6. Limit processed foods high in sugar. Avoid the office candy jar, treats, and vending machine whenever possible. Processed foods do not provide sustained energy and can result in low-energy moments during the day.

7. Consume foods high in folate. Higher levels of blood folate have been associated with faster and better thought processing. Good sources include lentils, chickpeas, black beans, asparagus, broccoli, avocado, and orange juice. Also important are vitamins B6, found in bananas and spinach, and B12, found in lean proteins and skim dairy products.

8. Have an afternoon snack. If dinner is late or if you have an evening workout scheduled, fruits, vegetables, and low-fat yogurt provide energizing carbohydrate.

9. Consume complex carbohydrates that contain fiber. The fiber allows the carbohydrates to be released more slowly, providing sustained energy. Opt for whole grain bread, whole wheat pasta, brown rice, and whole grain cereals.

10. Stay hydrated. About two-thirds of our body is water, and dehydration can contribute to reduced energy levels. About 80% of the fluid we consume comes from the fluids we drink, and the other 20% comes from foods. Always drink when you are thirsty, and have water available during the day to hydrate regularly.

++ MY BELIEF!

I believe that there is no God but Allah!
I believe that Allah is the creator of everything that you see or feel,
I believe that there is another life after this in a place that is Heaven or hell,
I believe that Allah has no sons or daughters, No brothers or sisters, No Mother or father bcz Allah is one,
I believe in my Religion and i chose to believe in it bcz we all have our free will,
I believe that every muslim is part of our religion,
I believe in this religion for allah only,
And my religion is ISLAM!

Islam is my religion,
Islam is wat we muslims follow,
Islam can neva be taken from our hearts,
Islam has five pillars that every muslim should follow,
Islam is there when we go to the masjid or even read the Quran,
Islam was a religion that was sent to our prophet(pbuh),
Islam is a religion where people suffer for beliving,
Islam is a religion that show people th ryt path,
And ISLAM was Created By OUR lord ALLAH!

ALLAH my lord,
Allah is the creator,
Allah is most merciful,
Allah Most just and kind,
Allah is not just a name that we say,
Allah cannot be seen in this life,
Allah has 99 names,
ALLAH is only ONE!

++ Hijaab-Muslimah´s Jihad



MasyaAllah..semoga kita dilindungi Allah oleh perkara2 seperti ini.....dinegara sendiri mahupun di negara luar...Aminn..

(( wir sind ja auch die jenigen die drunter leiden!

ich bin so froh als moslem auf die welt gekommen zu sein!!!
ich liebe meine religion!!! und ich liebe mein kopftuch!!!!! ))

++ [NASYEED] YaHu: "Ich will nicht mehr weinen" I will not cry anymore

++ Zcalacee- Belalim [Deutsch/Neu 2008]



Fürs deiner schatzi....

Das Lied ist so süss und geil!!
Ich höre das lied immer noch soo gerne ^^ und das video ist immer noch das beste ^^
das lied ist eins
einfach der hammer
er hat einfach eine geile stimme mashallah:)

++ MUSLIM HIP HOP 4 LIFE~!



Salam alaik muslimin & muslimah~ Please SUPPORT www.muslimhiphop.com .. 4 more information bout them~~~~~~~~

Do visit their website instantly~! =)

Barakallah....


++ [NASYEED] German Hip Hop der Muslim



Islamic Hip Hop in Germany...

Enjoy the Vid yeah :D

---

Von Der - Islam ist die Warhei

++ German Language.. DEUTSCHE SPRACHEN... =)

Interested in LEARNING GERMAN LANGUAGE...?

click on the link below =)

ABOUT.COM " German Language "

Tidak ada ruginya jika kita menambah ilmu pengetahuan dalam bahasa yang ada di muka bumi ini.. jika Ilmu berguna yang di cari..Maka, Allah akan menambahkan lagi ilmu di dadamu...

p/s lagipun bahasa yang kita pelajari akan berguna bila emergency nanti/or berada di negara orang...kan?

All the best... =)

SELAMAT BERBAHASA....

++ ....TuDuNG@JiBaB.....(PaRT 1)


Bila wanita menjaga auratnya dari pandangan lelaki bukan muhram, bukan sahaja dia menjaga maruah dirinya, malah maruah wanita mukmin keseluruhannya. Harga diri wanita terlalu mahal. Ini kerana syariat telah menetapkan supaya wanita berpakaian longgar dengan warna yang tidak menarik serta menutup seluruh badannya dari kepala hingga ke kaki.
Kalau dibuat perbandingan dari segi harta dunia seperti intan dan berlian, ianya dibungkus dengan rapi dan disimpan pula di dalam peti besi yang berkunci. Begitu juga diumpamakan dengan wanita, Kerana wanita yang bermaruah tidak akan mempamerkan tubuh badan di khalayak umum. Mereka masih boleh tampil di hadapan masyarakat bersesuaian dengan garisan syarak. Wanita tidak sepatutnya mengorbankan maruah dan dirinya semata-mata untuk mengejar pangkat, darjat, nama, harta dan kemewahan dunia.

Menyentuh berkenaan pakaian wanita, alhamdulillah sekarang telah ramai wanita yang menjaga auratnya, sekurang-kurangnya dengan memakai tudung. Dapat kita saksikan di sana sini wanita mula memakai tudung. Pemakaian tudung penutup aurat sudah melanda dari peringkat bawahan hingga kepada peringkat atasan. Samada dari golongan pelajar-pelajar sekolah hinggalah kepada pekerja-pekerja pejabat-pejabat.
Walaupun pelbagai gaya tudung diperaga dan dipakai, namun pemakaiannya masih tidak lengkap dan sempurna. Masih lagi menampakkan batang leher, dada dan sebagainya. Ada yang memakai tudung, tetapi pada masa yang sama memakai kain belah bawah atau berseluar ketat dan sebagainya.

Pelbagai warna dan pelbagai fesyen tudung turut direka untuk wanita-wanita Islam kini. Ada rekaan tudung yang dipakai dengan songkok di dalamnya, dihias pula dengan kerongsang (broach) yang menarik. Labuci warna-warni dijahit pula di atasnya. Dan berbagai-bagai gaya lagi yang dipaparkan dalam majalah dan suratkhabar fesyen untuk tudung.
Rekaan itu kesemuanya bukan bertujuan untuk mengelakkan fitnah, sebaliknya menambahkan fitnah ke atas wanita. Walhal sepatutnya pakaian bagi seorang wanita mukmin itu adalah bukan sahaja menutup auratnya, malah sekaligus menutup maruahnya sebagai seorang wanita. Iaitu pakaian dan tudung yang tidak menampakkan bentuk tubuh badan wanita, dan tidak berhias-hias yang mana akan menjadikan daya tarikan kepada lelaki bukan muhramnya.

Sekaligus pakaian boleh melindungi wanita dari menjadi bahan gangguan lelaki yang tidak bertanggungjawab. Bilamana wanita bertudung tetapi masih berhias-hias, maka terjadilah pakaian wanita Islam sekarang walaupun bertudung, tetapi semakin membesarkan riak dan bangga dalam diri. Sombong makin bertambah. Jalan mendabik dada. Terasa tudung kitalah yang paling cantik, up-to-date, sofistikated, bergaya, ada kelas dan sebagainya. Bertudung, tapi masih ingin bergaya.
Kesimpulannya, tudung yang kita pakai tidak membuahkan rasa kehambaan. Kita tidak merasakan diri ini hina, banyak berdosa dengan Tuhan mahupun dengan manusia. Kita tidak terasa bahawa menegakkan syariat dengan bertudung ini hanya satu amalan yang kecil yang mampu kita laksanakan. Kenapa hati mesti berbunga dan berbangga bila boleh memakai tudung?

Ada orang bertudung tetapi lalai atau tidak bersembahyang. Ada orang yang bertudung tapi masih lagi berkepit dan keluar dengan teman lelaki . Ada orang bertudung yang masih terlibat dengan pergaulan bebas. Ada orang bertudung yang masih menyentuh tangan-tangan lelaki yang bukan muhramnya. Dan bermacam-macam lagi maksiat yang dibuat oleh orang-orang bertudung termasuk kes-kes besar seperti zina, khalwat dan sebagainya....to be continue..

++ ....TuDuNG@JiBaB.....(PaRT 2)

Jadi, nilai tudung sudah dicemari oleh orang-orang yang sebegini. Orang Islam lain yang ingin ikut jejak orang-orang bertudung pun tersekat melihat sikap orang-orang yang mencemari hukum Islam. Mereka rasakan bertudung atau menutup aurat sama sahaja dengan tidak bertudung. Lebih baik tidak bertudung. Mereka rasa lebih bebas lagi. Orang-orang bukan Islam pula tawar hati untuk masuk Islam kerana sikap umat Islam yang tidak menjaga kemuliaan hukum-hakam Islam.

Walaupun bertudung, perangai mereka sama sahaja dengan orang-orang bukan Islam. Mereka tidak nampak perbezaan agama Islam dengan agama mereka. Lihatlah betapa besarnya peranan tudung untuk dakwah orang lain. Selama ini kita tidak sedar diri kitalah agen bagi Islam. Kita sebenarnya pendakwah Islam. Dakwah kita bukan seperti pendakwah lain tapi hanya melalui pakaian.

Kalau kita menutup aurat, tetapi tidak terus memperbaiki diri zahir dan batin dari masa ke semasa, kitalah punca gagalnya mesej Islam untuk disampaikan. Jangan lihat orang lain. Islam itu bermula dari diri kita sendiri. Ini tidak bermakna kalau akhlak belum boleh jadi baik tidak boleh pakai tudung. Aurat, wajib ditutup tapi dalam masa yang sama, perbaikilah kesilapan diri dari masa ke semasa. Tudung di luar tudung di dalam (hati).

Buang perangai suka mengumpat, berdengki, berbangga, ego, riak dan lain-lain penyakit hati. Walau apapun, kewajipan bertudung tidak terlepas dari tanggungjawab setiap wanita Muslim. Samada baik atau tidak akhlak mereka, itu adalah antara mereka dengan Allah. Amat tidak wajar jika kita mengatakan si polanah itu walaupun bertudung, namun tetap berbuat kemungkaran.




Berbuat kemungkaran adalah satu dosa, manakala tidak menutup aurat dengan menutup aurat adalah satu dosa lain. Kalau sudah mula menutup aurat, elak-elaklah diri dari suka bertengkar. Hiasi diri dengan sifat tolak ansur. Sentiasa bermanis muka. Elakkan pergaulan bebas lelaki perempuan. Jangan lagi berjalan ke hulu ke hilir dengan teman lelaki.
Serahkan pada Allah tentang jodoh. Memang Allah sudah tetapkan jodoh masing-masing. Yakinlah pada ketentuan qada' dan qadar dari Allah. Apabila sudah menutup aurat, cuba kita tingkatkan amalan lain. Cuba jangan tinggal sembahyang lagi terutama dalam waktu bekerja. Cuba didik diri menjadi orang yang lemah-lembut. Buang sifat kasar dan sifat suka bercakap dengan suara meninggi. Buang sikap suka mengumpat, suka mengeji dan mengata hal orang lain. jaga tertib sebagai seorang wanita.
Jaga diri dan maruah sebagai wanita Islam. Barulah nampak Islam itu indah dan cantik kerana indah dan cantiknya akhlak yang menghiasi peribadi wanita muslimah. Barulah orang terpikat untuk mengamalkan Islam. Dengan ini, orang bukan Islam akan mula hormat dan mengakui "Islam is really beautiful." Semuanya bila individu Islam itu sudah cantik peribadinya.
Oleh itu wahai wanita-wanita Islam sekalian, anda mesti mengorak langkah sekarang sebagai agen pengembang agama melalui pakaian...

.::iLuVislam.com::.
~Ya ALLAH, sesungguhnya ak xlayak ke SyurgaMu..Namun xpula aku sanggup ke NerakaMU.. :( ~
~YA ALLAH,kuAtkAn hAtI hAmbAMU yG hINa inI..tuNjuKkAn PaDaku JaLaN yG bEnAr..amin..~

++ Es ist wida Regnen....ich bleibe alleine zu hause ~


Salam...hallo..guten~ nachmittag...

ich bin wida da....alleine zu hause..gerade ich höre music...und shaue MTV channel... einbisschen langweilig aber es geht...es ist jetzt halb drei am nachmittag..und ich mache fasten..heute ist schon fünf tagen habe ich gefastet...mein gesund?...noch habe halzschmerzen..

hmm draußen, ich sehe das wetter ist einbißchen dunkel... irgendwann es regen will..
wird wida kalt~ wie gestern..vorgestern..

ich habe hunger..natürlich..aber ich schafe das....ich muss fasten...hmm..ich denke noch 14 tagen und dann fertique...

also..das alles fuer jetzt..bis irgendwann... :)

wasalam...schönen tag noch wünsche ich euch..

++ Kann nicht schlafe..........es ist 0230 am morgen!

Ich kann nicht schlafe... hmm warum?...ach ja, vielleicht ich hatte am ahbend schon geschlafen...und jetzt bin ich noch wach... meiner familie..alles sind schon schlafen...ZZZZZ......
hmm was soll ich mache?....so langweilig... bin soo muede aber kann nicht meine augeln schlissen.

hmm warum schreibe ich auf deutsch?...nur spass..und hoffentlich mein deutsch verbessern kann...InsyaAllah~~~

Ich habe noch halzschmerzen..aber geht langsam besser..Alhamdulillah..
lalala...was ich schreibe soll??..ich weiss nicht~...auf meinem hand, es gibt ein brot... ja..natuerlich habe ich hunger..aber warum kann ich das nicht essen?...hmm...mein halz noch schmerz... wenn ich esse beginnen...und ploetzlich die schmerz kommt.... soo traurig.....
ach ja...ich vermisse alle meine familie, fruende...in die schweiz. ganz toll....ja....immer das selber sachen....ich muss etwas machen....das geld finde muss...und wann es genug ist... werde ich nach dort fliegen...

heute...ich habe nicht so viel gemacht..immer das selber sachen...fernseh gekuckt,meiner mutter in die kuche geholfen, gegessen,internet benutzen....und mehr.
am samstag, werde ich mit die ganzen family wieder in Kuala Lumpur fahren.. also dort gibt es einladungen fuers hari raya..hmm das waere super~! :D

also, bis dann...

ich fuehle wieder muede...mochte ich ins bett gehen...

Wasalam :D guten nacht...hmm nicht mehr nacht.Es ist schon morgen..SO guten morgen!!! =)

tschau...

Jiechen...

" DEUTSCH IST HEISST DAS WISSEN WIR "

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam