سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Tuesday, May 27, 2008

++Makna simbol rantai penkritik AF




The ankh (symbol ☥) was the Egyptian hieroglyphic character that read "life".


Egyptian gods are often portrayed carrying it by its loop, or bearing one in each hand, arms crossed over their chest. It is also known as the Egyptian Cross, the key of life, the key of the Nile, or as crux ansata, Latin for "cross with a handle".


Origins The precise origin of the symbol remains a mystery to Egyptologists, and no single hypothesis has been widely accepted. E. A. Wallis Budge thought it might have originated as the belt-buckle of the mother goddess Isis, an idea joined by Wolfhart Westendorf with the notion that both the ankh and the knot of Isis were used as ties on ceremonial girdles.


Sir Alan Gardiner speculated that it represented a sandal strap, with the loop going around the ankle. The word for sandal strap was also spelled ʿnḫ, although it may have been pronounced differently. Still other theories include the notion that the ankh represents the sun crowning over the horizon,[2] the path of the sun from east to west (with the loop representing the Nile), a stylized person, or that it is a combination of the male and female symbols of Osiris (the cross) and Isis (the oval) respectively, and therefore signifies the union of heaven and earth.


[3] In their 2004 book "The Quick and the Dead", Andrew H. Gordon and Calvin W. Schwabe speculated that the ankh, djed and was symbols have a biological basis derived from ancient cattle culture (linked to the Egyptian belief that semen was created in the spine), thus:
the Ankh - symbol of life - thoracic vertebra of a bull (seen in cross section)
the Djed - symbol of stability - base on sacrum of a bull's spine
the Was - symbol of power and dominion - a staff featuring the head and tail of the god Set, "great of strength"


Over time, the ankh has come to symbolize life and immortality, the universe, power and life-giving air and water. Its keylike shape has also encouraged the belief it could unlock the gates of death, and it is viewed this way by the modern Rosicrucians and other hermetic orders. The Coptic Christians have used it as a symbol of life after death.[4]The design for the pin symbolizing membership in Wolf's Head Society, Yale University, sets a wolf's head on an inverted ankh.[5] by Wikimania 2008


source : isuhangat.blogspot

++Let's Learn German..GERMAN..[Basic]



German



  • Apa Khabar= Wie geht's dir?

  • Awak tinggal di mana?= wo wonhst du?

  • Kamu sedang buat apa?=Was machst du ?

  • Kamu datang dari mana?=Woher Kommst du?

  • Berapakah umur kamu?=Wie alt bist du?

  • Awak sudah berkahwin?=bist du vehairatet?

  • Awak ada nombor telefon?=hast du telefon nummer?

  • Awak sudah makan?=Hast du schon gegessen?

  • Saya berasa lapar/haus=Ich habe hunger/durst

  • Apa yang ada untuk makan malam?=was gibt fuer ahbend essen?

  • Saya cinta akan awak=Ich liebe dich

  • Saya benci akan awak=Ich Hasse dich

(unofficial German)


Hari/Day



  1. Montag=Isnin/Monday

  2. Dienstag=Selasa/Tuesday

  3. Mittwoch=Rabu/Wednesday

  4. Donnestag=Khamis/Thursday

  5. Freitag=Jumaat/Friday

  6. Samstag=Sabtu/Saturday

  7. Sonntag=Ahad/Sunday

Bulan/Month



  1. Januar=January

  2. Februar=February

  3. Maerz(a mit umlaut)=Mar

  4. April=April

  5. Mai=May

  6. Juni=Jun

  7. Juli=July

  8. August=August

  9. September=September

  10. Oktober=Oktober

  11. November=November

  12. Dezember=Desember

Nombor/Number 1-10



  1. eins

  2. zwei

  3. drei

  4. vier

  5. fuenf

  6. sechs

  7. sieben

  8. acht

  9. neun

  10. zehn

Cuaca/Wetter/weather



  • Hujan=Regnen

  • Snow=schnee

  • pagi=morgen

  • malam=nacht

  • petang=ahbend

  • tengahari=nachmittag

Greetings



  1. Guten tag= Good Day

  2. Guten Ahbend=Selamat petang

  3. Guten Nacht=Selamat Malam

  4. Guten Morgen=Selamat Pagi

++A few Languages to say I LOVE YOU

  1. English - I love you
  2. Afrikaans - Ek Fhet jou lief
  3. Albanian - Te dua
  4. Arabic - Ana behibek
  5. Armenian - Yes kez sirumen
  6. Bambara - M'bi fe
  7. Bangla - Aamee tuma ke bhalo aashi
  8. Belarusian - Ya tabe kahayu
  9. Bisaya - Nahigugma ako kanimo
  10. Bulgarian - Обичам те
  11. Cambodian - Soro lahn nhee ah
  12. Cantonese Chinese - Ngo oiy ney a
  13. Catalan - T'estimo
  14. Cheyenne - Ne mohotatse
  15. Chichewa - Ndimakukonda
  16. Corsican - Ti tengu caru (to male)
  17. Creole - Mi aime jou
  18. Croatian - Volim te
  19. Czech - Miluji te
  20. Danish - Jeg Elsker Dig
  21. Dutch - Ik hou van jou
  22. Esperanto - Mi amas vin
  23. Estonian - Ma armastan sind
  24. Ethiopian - Afgreki'
  25. Faroese - Eg elski teg
  26. Farsi - Doset daram
  27. Filipino - Mahal kita
  28. Finnish - Mina rakastan sinua
  29. French - Je t'aime, Je t'adore
  30. Gaelic - Ta gra agam ort
  31. Georgian - Mikvarhar
  32. German - ich liebe dich
  33. Greek - S'agapau
  34. Gujarati - Hoo thunay prem karoo choo
  35. Hiligaynon - Palangga ko ikaw
  36. Hawaiian - Aloha wau ia oi
  37. Hebrew - Ani ohev otah (to female)
  38. Hebrew - Ani ohev et otha (to male)
  39. Hindi - Hum Tumhe Pyar Karte hae
  40. Hmong - Kuv hlub koj
  41. Hopi - Nu' umi unangwa'ta
  42. Hungarian - Szeretlek
  43. Icelandic - Eg elska tig
  44. Ilonggo - Palangga ko ikaw
  45. Indonesian - Saya cinta padamu
  46. Inuit - Negligevapse
  47. Irish - Taim i' ngra leat
  48. Italian - Ti amo
  49. Japanese - Aishiteru
  50. Kannada - Naanu ninna preetisuttene
  51. Kapampangan - Kaluguran daka
  52. Kiswahili - Nakupenda
  53. Konkani - Tu magel moga cho
  54. Korean - Sarang Heyo
  55. Latin - Te amo
  56. Latvian - Es tevi miilu
  57. Lebanese - Bahibak
  58. Lithuanian - Tave myliu
  59. Malay - Saya cintakan mu / Aku cinta padamu
  60. Malayalam - Njan Ninne Premikunnu
  61. Mandarin Chinese - Wo ai ni
  62. Marathi - Me tula prem karto
  63. Mohawk - Kanbhik
  64. Moroccan - Ana moajaba bik
  65. Nahuatl - Ni mits neki
  66. Navaho - Ayor anosh'ni
  67. Norwegian - Jeg Elsker Deg
  68. Pandacan - Syota na kita!!
  69. Pangasinan - Inaru Taka
  70. Papiamento - Mi ta stimabo
  71. Persian - Doo-set daaramPig
  72. Latin - Iay ovlay ouyay
  73. Polish - Kocham Ciebie
  74. Portuguese - Eu te amo
  75. Romanian - Te ubesk
  76. Russian - Ya tebya liubliu
  77. Scot Gaelic - Tha gra\dh agam ort
  78. Serbian - Volim te
  79. Setswana - Ke a go rata
  80. Sign Language - ,\,,/ (represents position of fingers when signing'I Love You')
  81. Sindhi - Maa tokhe pyar kendo ahyan
  82. Sioux - Techihhila
  83. Slovak - Lu`bim ta
  84. Slovenian - Ljubim te
  85. Spanish - Te quiero / Te amo
  86. Swahili - Ninapenda wewe
  87. Swedish - Jag alskar dig
  88. Swiss-German - Ich lieb Di
  89. Tagalog - Mahal kita
  90. Taiwanese - Wa ga ei li
  91. Tahitian - Ua Here Vau Ia Oe
  92. Tamil - Nan unnai kathalikaraen
  93. Telugu - Nenu ninnu premistunnanu
  94. Thai - Chan rak khun (to male)
  95. Thai - Phom rak khun (to female)
  96. Turkish - Seni Seviyorum
  97. Ukrainian - Ya tebe kahayu
  98. Urdu - mai aap say pyaar karta hoo
  99. Vietnamese - Anh ye^u em (to female)
  100. Vietnamese - Em ye^u anh (to male)
  101. Welsh - 'Rwy'n dy garu
  102. Yiddish - Ikh hob dikh
  103. Yoruba - Mo ni fe

++Cara-cara nak control malu

a. Jika diketawakan rakan ketika tertidur kat opis hingga meleleh air liur basi...

terus bangun separuh sedar dan buat-buat kene sawan sambil keluarkan lagi air liur. Gerenti member korang akan panik dan berenti ketawakan korang.

b. Kalau tersilap menyapa orang yang tak dikenali...

teruskan menganggap dia kenalah korang dan bagi dia duit kononnya korang pernah berhutang dengannya. Mesti dia pun mengaku korang kenalannya.

c. Jika ditegur orang kerana zip seluar terbuka...

jawab je dengan selamba mengatakan ini adalah gaya berfesyen atau katakan bahawa zip itu rosak sambil berfalsafah 'biar rosak zip, jangan rosak akhlak'.

d. Bercakap sorang diri kerana member ketinggalan kat belakang...

teruskan bercakap dan ketawa sambil menyumpah member korang tu sensorang. Tentu orang takkan gelakkan kerana menyangka korang ada masalah mental kronik.

e. Tersilap masuk tandas wanita...

buat-buat wajah glabah dan cemas sambil berlakon menyatakan tujuan korang masuk kerana nak mencari isteri atau awek korang yang dah sejam tadi tapi tak keluar-keluar lagik.

++Perkataan LAZIM yg Kaum HAWA sering GUNAKAN

FINE

Ini la yang perempuan suka gunakan untuk hentikan pergaduhan, lebih-lebih lagi bila dia rasa dia yang betul dan anda kena diam. Jangan sekali kali gunakan perkataan ini untuk memberi gambaran rupanya, terutama sekali apabila dia sedang mencuba pakaian di kedai - hanya akan membawa anda berdua bergaduh.

LIMA MINIT

Ini sebenarnya setengah jam. Ianya sama jugak dengan lima minit yang perlawanan bola sepak akan berakhir sebelum anda membawa sampah ke luar, jadi ini adalah pertukaran yang seimbang.

TAKDE APA-APA

Ini bermakna "something" dan anda perlu berjaga-jaga! Perkataan ini melambangkan perasaan perempuan yang inginkan anda berputar-putar kat dalam macam mesin basuh. Selalunya, ini akan memulakan pergaduhan yang akan bertahan selama 'LIMA MINIT' dan diakhiri dengan 'FINE'.

PERGILAH!

(dengan kening terangkat) Ini adalah satu cabaran yang akan membuat si perempuan menjadi marah dengan 'TAKDE APA-APA' dan diakhiri dengan 'FINE'.

PERGILAH (dengan kening biasa)

Ini bermakna 'mengalah' atau 'buat je la apa yang awak nak sebab saya tak kisah'. Anda hanya akan mendapat situasi ini dan dalam beberapa minit diikuti dengan 'TAKDE APA-APA', 'FINE' dan dia akan bercakap kembali dengan anda dalam masa 'LIMA MINIT' apabila dia dah sejuk.

MENGELUH YANG KUAT

Ini sebenarnya bukanlah perkataan, tetapi kenyataan yang sering disalah anggap oleh kaum lelaki. 'MENGELUH YANG KUAT' bermakna dia merasakan anda adalah seorang yang bodoh ketika itu dan dia sendiri terfikir kenapalah dia menghabiskan masa berdiri di situ dan bergaduh mengenai 'TAKDE APA-APA'.

MENGELUH YANG PERLAHAN

Lagi sekali, ini bukanlah perkataan. 'MENGELUH YANG PERLAHAN' membawa maksud yang dia berasa puas. Adalah lebih elok jika anda duduk diam, jangan buat sebarang tindakan... dan dia akan kekal puas.

OKAY LAH

Ini adalah kenyataan yang paling merbahaya seorang perempuan boleh buat kepada lelaki. 'OKAY LAH' bermakna dia ingin berfikir panjang sebelum dia membalas terhadap perbuatan anda yang telah menyakitkan hatinya. 'OKAY LAH' selalunya digunakan dengan 'FINE' bersama 'Kening Yang Terangkat'.

BUAT LAH

Satu ketika di masa depan dalam masa terdekat, anda akan dilanda masalah yang besar.

TOLONGLAH

Ini bukan kenyataan, sebaliknya adalah pelawaan. Seorang perempuan memberi anda peluang untuk mengeluarkan sebarang alasan atau sebab di atas apa yang telah anda lakukan. Anda mempunyai peluang yang adil dengan kejujuran, jadi berhati-hati dan anda tidak akan mendapat 'OKAY LAH'.

TERIMA KASIH

Seorang perempuan mengucapkan terima kasih. Jangan pengsan. Terima dan ucapkan sama-sama.

TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK

Ini banyak berbeza dari 'TERIMA KASIH'. Seorang perempuan akan menggunakan ini apabila dia dah terlampau marah pada anda. Ini menunjukkan yang anda telah menyinggung perasaannya dan akan diikuti dengan 'MENGELUH YANG KUAT'.

Berhati-hati untuk tidak bertanya apa yang salah selepas 'MENGELUH YANG KUAT' kerana ini hanya akan membuat dia berkata 'TAKDE APA-APA'.

++Gambar MEKAH dari SATELIT

Gambar Kaabah dari satelit US.

Sungguh indah terang benderang Kaabah di Mekah juga gambar Madinah dari satelit.Orang-orang Barat sentiasa mahu mengkaji kawasan Tanah Haram, tetapi apa yang mereka jumpa sungguh ajaib dan menunjukkan kekusaan Allah seperti luasnya air telaga zam-zam yang tak pernah kering walaupun telah digunakan sekian lamanya.

Maha Suci Allah! Namun ada juga yang kata sebab marmar putih yang ada di Kaabah.

Kawasan Bumi Kaabah Terang Benderang.Ku lihat dari kacamata satelit.







Makkah, Via Satelite (1 meter IKONOS, Dec. 1999)Well, the watermark really is distracting, but you can easily make out the salient features of the Masjid al-Haram in brilliant white marble, and the surroundings: (1) The Holy Kabah (2) Well of Zam Zam, entrance (3) Mount al-Safaa (4) Mount al-Marwa (5) Barbers (6) More prayer area (red mats) (7) King's palace. You don't see it in many pictures, but it can't hide from the satellite. There's a solid concrete wall dividing the palace from the Masjid area. (8) Hotels and shops at street level. This particular one is Kughee's, a favorite among the South African crowd. The green line is about the point from where you begin the circumbulation of the Holy Ka'bah (going counter-clockwise). At that point of the Ka'abah itself is the Black Stone, the Hajr-e-Aswad. On the other side, is a green light, as a marker.

Madinah, Via Satelite (1 meter IKONOS, Dec. 1999)


Masjid-e-Nabawi, The Mosque of Prophet Muhammad Peace be upon him. The white marble brings out the Masjid easily against the dark terrain and surrounding buildings. (1) Masjidun Nabawi (2) Bab-e-Jibrael, The Gate of Jibrael (Angel Gabriel, the gate through which he entered). Be sure to enter the Majid through here to attain much reward on your visit, insha-Allah. And then, when you leave, leave through the adjacent door, passing the grave of Prophet Muhammad (Sallallahu alayhi wasallam) where you may greet him. Buried here (between 2 and 3) are also Hadhrat Abu Bakr Siddique Radiallahu Anhu, and Hadhrat Umar Radiallahu Anhu. (3) the green dome of the Masjid (4) Jannatul Baqee. Here is the final resting place for many of the great companions (May Allah be pleased with them) of Prophet Muhammad peace be upon him. It borders the Mosque at the top, and down to the street at the bottom of the image where the 4 is located. (5) Shops, bazaars. (6) Hotels

Credit to: http://www.islam.tc/

++Mengatasi masalah mengantuk.


Imam Bukhari dan Muslim meriwayatkan dari Aisyah bahawa Nabi telah bersabda:
"Jika salah seorang di antara kamu berasa mengantuk, hendaklah kamu tidur sehingga hilang rasa mengantuknya. Jika seseorang bersembahyang ketika mengantuk berkemungkinan dia membaca istighfar sedangkan sebenarnya dia sedang mencaci dirinya sendiri."

Hadis ini menampakkan tentang kaitan di antara mengantuk dan penurunan kualiti amal serta produktiviti seseorang.

Bagi mengatasi masalah mengantuk,




  • tidur ubat penawar paling mujarab.



  • Tidur bagi manusia adalah hal yang sangat penting.



  • Jika kita kurang tidur atau mengalami gangguan dalam tidur, maka seharian kita akan diselubungi keresahan, keletihan dan tidak bersemangat.



  • Sebaliknya tidur yang cukup dan berkualiti membantu kita memiliki tenaga dan aktif menjalani aktiviti seharian.



  • Setiap manusia menghabiskan kira-kira sepertiga dari kehidupannya untuk tidur.



  • Menurut kajian, hampir setiap manusia pernah mengalami masalah tidur. Satu dari tiga orang dilaporkan mengalami gangguan tidur dan satu dari sembilan orang memiliki masalah tidur yang cukup serius.



  • Tidur adalah proses yang amat diperlukan oleh manusia untuk pembentukan sel-sel tubuh yang baru, pembaikan sel-sel tubuh yang rosak ('natural healing mechanism'), memberi waktu organ tubuh untuk beristirehat selain untuk menjaga keseimbangan metabolisme tubuh.



  • Hal penting yang terjadi pada saat kita tidur adalah menurunnya frekuensi gelombang otak.



  • Jika kita dapat mengatur frekuensi gelombang otak, kita sebenarnya tidak memerlukan waktu tidur yang panjang tetapi tidur yang berkualiti iaitu lelap tanpa mimpi.

++Which BABY are you?

Jan
  • Pretty/handsome.
  • Loves to dress up.
  • Easily bored.
  • Fussy.
  • Seldom shows emotions.
  • Takes time to recover when hurt.
  • Sensitive.Down-to-Earth.
  • Stubborn.
  • Repost this in 5 mins and you will meet someone new in 8 days thatwill perfectly balance your personality.

Feb
  • Abstract thoughts.
  • Loves reality and abstract.
  • Intelligent and clever.
  • Changing personality.
  • Attractive.
  • Sexiest out of everyone.
  • Temperamental.
  • Quiet, shy and humble.
  • Honest And loyal.
  • Determined to reach goals.
  • Loves freedom.
  • Rebellious when restricted.
  • Loves aggressiveness.
  • Too sensitive and easily hurt.
  • Gets angry really easily but does not show it.
  • Dislikes unnecessary things.
  • Loves making friends but rarely shows it.
  • Horny.
  • Daring and stubborn.
  • Ambitious.
  • Realizing dreams and hopes.
  • Sharp.
  • Loves entertainment and leisure.
  • Romantic on the inside not outside.Superstitious and ludicrous.
  • Spendthrift.
  • Tries to learn to show emotions.
  • Repost this in 5 mins and you will talk to someone new and realizethat you are a perfect match.

Mar
  • Attractive personality.
  • Sexy.
  • Affectionate Shy and reserved.
  • Secretive.
  • Naturally honest, generous and sympathetic.
  • Loves peace and serenity.
  • Sensitive to others.
  • Great kisser.
  • Easily angered.
  • Trustworthy.
  • Appreciative and returns kindness.
  • Hardly shows emotions.
  • Tends to bottle up feelings.Observant and assesses others.If you repost this in the next 5 mins, you will meet your new lovein 8 days.

APR

  • Suave and compromising.Funny and humorous.
  • Stubborn.
  • Very talkative.
  • Calm and cool.
  • Kind and sympathetic.
  • Concerned and detailed.
  • Loyal.
  • Does work well with others.
  • Very confidant.
  • Sensitive.
  • Positive Attitude.
  • Thinking generous.
  • Good memory.
  • Clever and knowledgeable.
  • Loves to look for information.
  • Able to cheer everyone up and/or make them laugh.
  • Able to motivate oneself and others.
  • Understanding.
  • Fun to be around.
  • Outgoing.
  • Hyper.
  • Bubbly personality.
  • Secretive.
  • Boy/girl crazy.
  • Loves sports, music, leisure and traveling.
  • Systematic.
  • Hot but has brains.
  • If you repost this in 5 mins, a cutie that’s caught your eye willintroduce themselves and you will realize that you are very muchalike in the next 2 days.


May


  • Stubborn and hard-hearted.
  • Strong-willed and highly motivated.
  • Sharp thoughts.
  • Easily angered.
  • Attracts others and loves attention.
  • Deep feelings.
  • Beautiful physically and mentally.
  • Firm Standpoint.
  • Needs no motivation.
  • Shy towards opposite sex.
  • Easily consoled.
  • Systematic (left brain).
  • Loves to dream.
  • Strong clairvoyance.
  • Understanding.
  • Sickness usually in the ear and neck.
  • Good imagination.
  • Good physical.
  • Weak breathing.
  • Loves literature and the arts.
  • Loves traveling.
  • Dislike being at home.
  • Restless.
  • Not having many children.
  • Hardworking.
  • High-spirited.
  • If you repost this in the next 5 minutes, you will become close tosomeone you do not speak too much in the next 4 days.


Jun

  • You’ve got the best personality and are an absolute pleasure to bearound.
  • You love to make new friends and be outgoing.
  • You are a great flirt and more than likely have an a very attractive partner.
  • a wicked hottie.
  • It is also more than likely that you have a massive recordcollection.
  • You have a great choice in films, and may one day become a famousactor/actress yourself - heck, you’ve got the looks for it!!!
  • INthe next 6 days you will meet someone that may possibly become oneof your closest friends, if you repost this in 5 minutes.


Jul

  • Fun to be with.
  • Secretive.
  • Difficult to fathom and to be understood.
  • Quiet unless excited or tensed.
  • Takes pride in oneself.
  • Has reputation.
  • Easily consoled.
  • Honest.
  • Concerned about people’s feelings.
  • Tactful.
  • Friendly.
  • Approachable.
  • Emotional temperamental and unpredictable.
  • Moody and easily hurt.
  • Witty and sparkly.
  • spazzy at times.
  • Not revengeful.
  • Forgiving but never forgets.
  • dislikes nonsensical and unnecessary things.
  • Guides others physically and mentally.
  • ensitive and forms impressions carefully.
  • Caring and loving.
  • Treats others equally.
  • Strong sense of sympathy.
  • Wary and sharp.
  • Judges people through observations.
  • Hardworking.No difficulties in studying.
  • Loves to be alone.
  • Always broods about the past and the old friends.Waits for friends.
  • Never looks for friends.
  • Not aggressive unless provoked.
  • Loves to be loved.Easily hurt but takes long to recover.
  • Repost this in the next 5 mins and your reputation will boostsomeway in the next 12 days


Aug

  • Outgoing personality.
  • takes risks.
  • feeds on attention.
  • No self-control.
  • Kind hearted.
  • Self-confident.
  • Loud and boisterous.
  • VERY revengeful.
  • Easy to get along with and talk to.
  • Has an “every thing’s peachy” attitude.
  • Likes talking and singing.
  • Loves music.
  • Daydreamer.
  • Easily distracted.
  • Hates not being trusted.
  • BIG imagination.
  • Loves to be loved.
  • Hates studying.
  • in need of “that someone”.
  • Longs for freedom.
  • Rebellious when withheld or restricted.
  • Lives by “no pain no gain” caring.
  • Always a suspect.
  • Playful.
  • Mysterious.
  • “charming” or “beautiful” to everyone.
  • stubborn.
  • curious.
  • Independent.
  • Strong willed.
  • A fighter.
  • Repost in 5 mins and you will meet the love of your life sometimenext month.


Sept

  • Active and dynamic.
  • Decisive and haste but tends to regret.
  • Attractive and affectionate to oneself.
  • Strong mentality.
  • Loves attention.
  • Diplomatic.
  • Consoling, friendly and solves people’s problems.
  • Brave and fearless.
  • Adventurous.
  • Loving and caring.
  • Suave and generous.
  • Usually you have many friends.
  • Enjoys to make love.
  • Emotional.
  • Stubborn.
  • Hasty.
  • Good memory.
  • Moving, motivates oneself and others.
  • Loves to travel and explore.
  • Sometimes sexy in a way that onlytheir lover can understand.
  • If you do not repost this in the next 5 mins, someone very close toyou will become mad at you in the next 8 days.


Oct

  • Loves to chat.
  • Loves those who love them.
  • Loves to takes things at the center.
  • Inner and physical beauty.
  • Lies but doesn’t pretend.
  • Gets angry often.
  • Treats friends importantly.
  • Brave and fearless.
  • Always making friends.
  • Easily hurt but recovers easily
  • Daydreamer.Opinionated.
  • Does not care to control emotions.
  • Unpredictable.
  • Extremely smart, but definitely the hottest AND sexiest of them all.
  • repost this in 5 mins or you will not meet the love of your lifefor 10 years.


Nov

  • Trustworthy and loyal.
  • Very passionate and dangerous.
  • Wild at times.
  • Knows how to have fun.
  • Sexy and mysterious.
  • Everyone is drawn towards your inner and outer beauty andindependent personality.
  • Playful, but secretive.
  • Very emotional and temperamental sometimes.
  • Meets new people easily and very social in a group.
  • Fearless and independent.
  • Can hold their own.
  • Stands out in acrowd.
  • Essentially very smart.
  • Usually, the greatest men are born in thismonth.
  • If you ever begin a relationship with someone from this month, holdon to them because their one of a kind.
  • Repost in 5 mins & you will excel in a major event coming upsometime this month.


Dec

  • This straight-up means you are the most good-looking personpossible.
  • Better than all of these other months! Loyal and generous.
  • Patriotic.
  • Competitive in everything.
  • Active in games and interactions.
  • Impatient and hasty.
  • Ambitious.
  • Influential in organizations.
  • Fun to be with.
  • Easy to talk to, though hard to understand.
  • Thinks far with vision, yet complicated to know.
  • Easily influencedby kindness.
  • Polite and soft-spoken.
  • Having lots of ideas.
  • Sensitive.
  • Activemind.
  • Hesitating tends to delay.
  • Choosy and always wants the best.
  • Temperamental.
  • Funny and humorous.
  • Loves to joke.
  • Good debating skills.
  • Has that someone always on his/her mind.
  • Talkative.
  • Daydreamer.
  • Friendly.
  • Knows how to make friends.
  • Abiding.
  • Able to show character.
  • Oneguy/girl kind of person.
  • Loveable.
  • Easily hurt.
  • Prone to getting colds.
  • Loves music.
  • Pretty/handsome.
  • Loves to dress up.
  • Easily bored.
  • Fussy.
  • Seldom shows emotions.
  • Takes time to recover when hurt.
  • Sensitive.
  • [A hot new guy/girl will catch your eye & you will catch theirs tooin the next 6 days, if you repost in 5min

++FADILAT BERSALAWAT KE ATAS NABI.

Allah mengampunkan dosa mereka yang berselawat ke atas Rasulullah.

Berganda-ganda rahmat yang dilimpahkan Allah kepadanya.

Tempat yang berhampiran Nabi Muhammad, pada hari kiamat kelak di mana saja Baginda berada.

Keutamaan beroleh syafaat khas daripada Nabi Muhammad pada hari kiamat.

Doa selawat malaikat yang sentiasa berselawat kepadanya selama dia berselawat kepada Nabi Muhammad.

Jaminan terpelihara dan terselamatnya daripada segala apa yang mendukacitakan dan membimbangkannya daripada perkara dunia dan akhirat.

Habuan yang menyelamatkan dia daripada ditimpa keburukan yang menimpa orang yang tidak berselawat kepada Nabi Muhammad.

Wallahualam..

++Kelebihan MANDI

KAJIAN terbaru berkaitan dengan mandi mendapati ia bukan saja bertujuan untuk membersihkan diri daripada kotoran, tetapi menjauhkan stress sertaberperanan penting meningkatkan sistem kekebalan tubuh.

Penyelidikan yangditerbitkan dalam New England Journal of Medicine menunjukkan penderita diabetes yang menghabiskan masa selama setengah jam berendam dalam air suamdapat menurunkan tingkat gula darah sekitar 13 peratus.

Kajian di Jepun pula menunjukkan 10 minit berendam dalam air panas dapatmemperbaiki kesihatan jantung terutamanya untuk lelaki.

Berikut beberapa manfaat mandi kepada individu yang mengamalkannya.

Mengeluarkan racun:Mandi air panas sekitar 32 hingga 35 darjah Celsius membuka ruang yang dapatmembantu mengeluarkan toksin.

Mandi air panas membantu menurunkan tingkatgula darah, menyembuhkan sakit otot dan membantu menjaga usus besar supayabekerja dengan baik.

Waktu yang dianjurkan ialah selama 10 hingga 20 minit.

Macam SPA.Mandi air sejuk sangat baik untuk meredakan ketegangan.

Ia dapatmenyempitkan darah dan meningkatkan tingkat gula darah. Suhu yang dianjurkanialah sekitar 12 hingga 18 darjah Celsius.

Jangkitan kulit:Penyakit kulit tertentu seperti ruam atau gatal-gatal boleh diatasi dengan menambahkan soda penaik (sodium bicarbonate) ke dalam air mandian.

Ia bertindak sebagai antiseptik. Isikan air ke bekas mandian dan tambahkan soda penaik dan aduk sehingga rata.
Digalakkan untuk berendam selama 10 hingga 20 minit.

Selesema dan sakit kepala : Merendam kaki dalam air panas membantumenyembuhkan selsema, sakit kepala dan menyegarkan kembali kaki yang lelah.

Masukkan air panas secukupnya dalam bekas sehingga menenggelamkanpergelangan kaki kemudian tambahkan beberapa titis minyak sepertilavender, peppermint atau lemon. Selepas basuh dengan air sejuk.

Lakukannya selama 10 hingga 20 minit.

Insomnia : Merendamkan kaki dalam air dingin sangat baik kepada anda. Yangmempunyai masalah imsonia atau memiliki masalah tidur.

Masukkan kakisehingga ia merasa dingin. Perubatan ini berguna bagi kaki lelah,pendarahanhidung, selsema dan sembelit.

++Listing of names on your HP..

Tak tau betuk ke tak cerita ni tapi logik nya ada, just becareful.

Listing of Names in Your HPVERY GOOD POINT...........................MUST READ

Be careful how you list names on your cell phone! Be Safe!This lady has changed her habit of how she lists her names on her mobile phoneafter her handbag was stolen. Her handbag which contained her mobile phone,Credit card, purse...etc.... was stolen.

20 minutes later when she called her Hubby, from a pay phone telling him whathad happened. Hubby says "I've just received your sms text asking aboutour Pin number.

I replied a little while ago."They rushed down to the bank, the bank staff told them all the money wasalready withdrawn. The pickpocket had actually used the stolen hand phone totext "hubby" in the contact list and got hold of the pin number.

Within 20 minutes he had withdrawn all the money from the bank account.The lesson:Do not disclose the relationship between you and the people in your contactlist.

Avoid using names like Home, Honey, Hubby, sweetheart, Sayang...... Dad, Mum etc.......And very importantly, when sensitive info is being asked thru texts, CONFIRM bycalling back.

Also, when you're being texted by friends or family to meet them somewhere, besure to call back to confirm that the message came from them. If you don'treach them, be very careful about going places to meet "family andfriends" who text you.

PASS IT ON to people you love!!!!!!!!!

++4 syarat memakai gelang bermagnet..[bg lelaki]

"Gelang bermagnet yang semakin popular dipakai lelaki dengan niat membaiki kesihatan harus memenuhi empat syarat, kata ketua penolong mufti Perak, Zamri Hashim.

Syarat-syarat tersebut:

  • pemakainya tidak beriktikad (yakin di dalam hati) bahawa gelang itu memberi kesan kesembuhan kerana yang memberi kesan itu hanyalah Allah.

  • pemakainya tidak berniat memakainya kerana menyerupai wanita dan bukan untuk bermegah-megah.

  • gelang mesti terbukti mempunyai kesan saintifik dan secara klinikal mempunyai pengaruh terhadap pengaliran darah di dalam tubuh seperti didakwa oleh pakar yang berwibawa.

  • jika pemakaian gelang itu menimbulkan fitnah terhadap maruah si pemakai, lebih baik lelaki itu memakai baju berlengan panjang yang dapat menyembunyikan gelang berkenaan.

Menurut Bernama, pandangan ketua penolong mufti diterbitkan oleh Jabatan Mufti Perak."

Monday, May 26, 2008

++balik kampung..

Salam...Kaifa haluk?..aku kini berada di Johor Baru..hmm selama mana aku pun tak sure...so susahla aku nak online lama..ni pun pinjam pc uncle aku..so kene faham-faham je lah bape lama aku leh gune ..hehe..so, insyaAllah sebaik sahaja aku kembali ke Kl, atau aku mempunyai masa, aku akan update blog aku ni...oklah nothing to say, just looking foward to update my blog soon..till then, ilalliqa'..ma'assalamah.. :)

Friday, May 23, 2008

++How to ban ISRAELI PRODUCTS--Muslim must read!

I got very good tip for identifying the products to boycott. Every bar Coded product in the market contains its country code included in barcode digits. Please check the barcode of any product before you buy. Check the first 3 digits from the LEFT. Example, an Israeli product will have barcode like:
729 3453459070

The following list is given according the priority as the worst at top and then second worst is next. 729

Israel 570 - 579

Denmark (i.e. 570, 571... 579) 870 - 879

Netherlands (i.e. 870, 871... 879)

300 - 379 France

700 - 709 Norway

400 - 440 German

(salin kod ni and selit dlm dompet)


Please forward this text to as many Muslims as possible Via Email via SMS Via Scrap.....I ask all of u, Muslims...Cant u spare one hour in order to spread this message.

++Aku Hamba..




Ya Allah..kau ampunknlah dosa2ku ini...AMIN...

++Memagari diri dari SIHIR

MEMAGARI DIRI DARI SIHIR

Cara memagar diri dari ilmu hitam (sihir)Di bawah ini ini di nyatakan cara cara atau amalan yang boleh di lakukan untuk memagar diri anda dari perbuatan jahat tukang sihir atau pengamal ilmu hitam.Sihir mungkin tidak mengenal siapa anda.

Ia boleh menyerang anda..ketahuilah cara memagari diri anda dari sihir dan gangguan syaitan.

Pagar Pertama (1)

Makan Tamar 'Ajwah dan Tamar Madinah. Amalkan memakan tamar (kurma) 'Ajwah dan jika boleh makan bersama dengan Tamar Madinah.

Sekiranya anda tidak boleh mendapatkan kedua-dua jenis tamar tersebut, makanlah apa-apa jenis tamar yang ada supaya menepati sabda Rasulullah S.A.W. yang berbunyi: "Barangsiapa yang memakan tujuh biji tamar 'Ajwah, dia tidak akan mendapat sebarang kemudaratan racun atau sihir yang terkena pada hari itu". Riwayat al Bukhari.

Pagar Kedua (2)

Berwuduk sebelum tidur Sihir tidak akan memberi sebarang kesan terhadap seseorang muslim yang mempunyai wuduk.

Setiap muslim yang berwuduk akan sentiasa dikawal ketat oleh para Malaikat sebagaimana diperintahkan oleh Allah S.W.T. kepada mereka. Sabda Rasulullah S.A.W.:

Ertinya: "Sucikanlah jasad-jasad ini mudah-mudahan Allah akan menyucikan kamu. Kerana sesungguhnya tiada seorang pun dari mereka yang bersuci terlebih dahulu sebelum tidur, melainkan ada bersamanya seorang Malaikat.

Malaikat tersebut tidak akan pernah terlalai walau pun sedetik untuk mengucapkan doa: 'Ya Allah! Ampunilah dosa hambaMu ini kerana dia telah tidur dalam keadaan bersuci'" Riwayat at Tabraaniy dengan sanad yang baik.

Pagar Ketiga (3)

Mengambil berat tentang solat berjemaah akan menjadikan seseorang muslim bebas serta aman dari gangguan syaitan.

Bersikap sambil lewa terhadap solat berjemaah menyebabkan syaitan akan mengambil peluang untuk mendampingi mereka. Apabila selalu berdampingan, lama kelamaan ia akan berjaya merasuk, menyihir atau melakukan kejahatan lain.

Mengikut riwayat Abu Hurairah r.a.,Rasulullah S.A.W. telah bersabda :

Ertinya: 'Mana-mana kampung mahupun kawasan kawasan hulu yang tidak mendirikan solat berjemaah meskipun penduduknya cuma tiga orang, nescaya akan didampingi oleh syaltan. Oleh itu hendaklah dirikan solat berjemaah.

Sesungguhnya serigala akan memakan kambing-kambing yang menyendiri dari puaknya.' Riwayat Abu Daud dengan sanad yang baik.

Pagar Keempat (4)

Mendirikan Solat Tahajjud untuk memagarkan diri dari sihir. Bangunlah mengerjakan solat malam dan janganlah mempermudah-mudahkannya.

Sifat mempermudah-mudahkan bangun bersolat malam boleh memberi ruang kepada syaitan untuk menguasai diri seseorang itu. Apabila syaitan telah mampu menguasai diri seseorang, maka dirinya adalah tak ubah seperti bumi yang ketandusan akibat kesan tindakbalas hasil perlakuan syaitan tersebut.

Ibnu Mas'ud r.a. telah berkata: Rasulullah S.A.W. pernah diberitahu tentang perihal seorang lelaki yang tidur hingga ke Subuh dengan tidak mengerjakan solat malam, maka Rasulullah S.A.W. pun bersabda:

Ertinya: "Sesungguhnya syaitan telah kencing di dalam telinganya" Riwayat al Bukhari dan Muslim.

Pagar Kelima (5)

Membaca doa perlindungan apabila masuk di dalam tandas. Tandas adalah tempat kotor dan merupakan rumah bagi syaitan.

Oleh itu ia akan cuba sedaya upaya menggunakan kesempatan yang ada untuk menguasai seseorang muslim setiap kali orang itu masuk ke tandas. Di dalam sebuah buku seorang mangsa sihir telah melapurkan bahawa dia pernah memasuki tandas dengan tidak membaca doa perlindungan. Seketika kemudian dia telah dirasuk oleh syaitan.

Apabila Rasulullah S.A.W mahu memasuki tandas, baginda akan membaca doa perlindungan dengan berkata :

Ertinya: "Dengan nama Allah. Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung denganMu dari sebarang kekotoran dan gangguan syaitan". Riwayat al Bukhari dan Muslim. Maksudnya adalah berlindung dari gangguan syaitan-syaitan jantan atau betina.

Pagar Keenam (6)

Memagar isteri selepas selesai akad nikah Selepas majlis akad nikah, pada malam pengantin sebelum memulakan adab-adab berpengantin yang lain, hendaklah suami meletakkan tangan kanannya di atas ubun-ubun kepala isterinya sambil berdoa :

"Ya Allah, aku memohon kepadaMu kebaikannya dan kebaikan yang telah Engkau selubungi keatasnya, dan aku berlindung dari keburukannya dan keburukan yang telah Engkau selubungi ke atasnya.

Ya Allah berkatilah isteriku ini ke atasku dan lindungilah dirinya dari segala keburukan perbuatan orang-orang yang dengki, dan perbuatan tukang sihir apabila dia telah melakukan sihir dan dan perbuatan orang-orang yang suka melakukan tipu daya" Riwayat Abu Daud dan menurut al Albaaniy sanadnya baik.

Pagar Ketujuh (7)

Berwuduk sebelum tidur,membaca ayat-ayat al Kursi dan berzikir kepada Allah sehingga terlelap. Dalam satu hadis sahih telah menceritakan bahawa syaitan telah berkata kepada Abu Hurairah:

"Barangsiapa yang membaca ayat-ayat al Kursi sebelum tidur,dirinya sentiasa di dalam peliharaan Allah manakala syaitan sekali-kali tidak mampu mendekatinya sehinggalah ke waktu pagi'.

Rasulullah S.A.W. telah bersetuju dengan cerita Abu Hurairah tersebut sambil berkata: "Ia telah bercakap benar kepada engkau, wa/hal ía sendiri sememangnya penipu" Riwayat al Bukhari.

++Manusia,Malaikat,Syaitan...

Manusia , Malaikat , Syaitan ...

Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu ...
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz

Manusia - Nak makan, laparlah ??
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah...
Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm.. sedapnyaaaa?

Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!

Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm.. aaahh? suruh si X, punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. .
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah.. awal lagi nieii?.

Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui!
Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh?

Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah?... pandai2lah?

Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun.
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugilah. .. (kalau sempat la)

Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu .
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu... Jomlahhh?

Manusia - Uuhhh? letihnya arini.. tak solat lagi nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpi lah!) untukmu...

Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
1. Anda - Patutke aku biarkan E-mail ini tetap dalam mailbox aku.
2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (Forward E-mail ini)
3. Syaitan - Tak payahlah sebuk?

++Batu Putih milik siapa?


-sumber drpd Utusan Malaysia Jumaat, 23.Mai.2008




Oleh NORAINI ABD. RAZAK(Di The Hague, Belanda)




Pulau Batu Putih seluas 0.2 hektar menjadi tuntutan bertindih di antara Malaysia dan Singapura.







HARI ini Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) akan mengumumkan satu lagi keputusan yang bakal dicatatkan dalam sejarah perundangan maritim antarabangsa berhubung siapakah pemilik mutlak Pulau Batu Putih serta dua lagi bentuk maritim iaitu South Ledge dan Middle Rock.




Selepas mendengar hujah-hujah lisan oleh kedua-dua negara yang menuntut kedaulatan ke atas ketiga-tiga pulau itu pada 6 hingga 23 November lalu, tiba masanya ICJ membuat ketetapan yang memihak sama ada kepada Malaysia atau Singapura.




Keputusan ICJ muktamad dan tidak boleh dirayu, manakala kedua-dua negara sememangnya telah membuat perakuan untuk akur dan menerima apa sahaja keputusan yang dibentangkan oleh ICJ hari ini .




Paling penting keputusan tersebut dipastikan tidak menjejaskan hubungan diplomatik antara kedua-dua negara yang sememangnya diketahui sarat dengan perasaan ‘benci tapi rindu’. Banyak isu dua hala yang mengikat Malaysia dan Singapura, dan tuntutan ke atas Pulau Batu Putih adalah salah satu daripadanya.




Antara isu-isu tertangguh yang menjadi ‘duri dalam daging’ hubungan Malaysia-Singapura ialah semakan harga air yang dijual ke republik itu, pembinaan jambatan menggantikan Tambak Johor, pengeluaran wang dari Tabung Simpanan Pusat (CPF) dan tanah milik Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di Tanjung Pagar selain isu penggunaan ruang udara Malaysia oleh Tentera Udara Singapura.




Cuma bezanya isu-isu tersebut menuntut siri rundingan antara kedua-dua negara tanpa perlu merujuk kepada pihak ketiga. Ia berbeza dengan tuntutan ke atas Pulau Batu Putih, South Ledge dan Middle Rock yang melibatkan kedaulatan serta pemilikan lantas memerlukan ICJ sebagai penimbang tara untuk membuat keputusan.




Tuntutan ke atas Pulau Batu Putih bermula sejak 28 tahun lalu iaitu selepas Malaysia melakukan pemetaan sempadan maritim yang meliputi Pulau Batu Putih sebagai wilayahnya pada tahun 1979.




Secara rasminya Singapura (yang mengendalikan Rumah Api Horsburgh di atas Pulau Batu Putih) mempertikaikan pulau tersebut milik Malaysia menerusi nota bantahan yang bertarikh 14 Februari 1980.




Tuntutan terhadap Middle Rock yang terletak kira-kira 0.5 batu nautika dari Pulau Batu Putih dan South Ledge, yang berada 1.7 batu nautika dari Middle Rock, dibuat Singapura pada 1993.
Pada 1994, Malaysia dan Singapura bersetuju membawa pertikaian ke ICJ melalui Perjanjian Khas untuk memuktamadkan kedaulatan Pulau Batu Putih.




Perjanjian Khas yang ditandatangani pada 9 Februari 2003 dan berkuat kuasa pada 9 Mei tahun sama itu antara lain berbunyi, “Melalui Perjanjian Khas, kedua-dua pihak memohon kepada ICJ untuk menentukan kedaulatan Pedra Branca/Pulau Batu Putih; Middle Rocks dan South Ledge milik Malaysia atau Singapura’’.




Proses demi proses telah dilalui oleh kedua-dua negara selepas perjanjian khas itu dimeterai untuk menyempurnakan tuntutan terhadap ketiga-tiga bentuk maritim itu.
Malaysia yang diketuai oleh Duta Tugas-Tugas Khasnya, Tan Sri Abdul Kadir Mohamad bekerja keras untuk menyediakan bukti berupa dokumen bagi menyokong fakta bahawa Pulau Batu Putih sememangnya hak Malaysia.




Pendirian




Sebab itu setiap hujah Malaysia menetapkan pendirian bahawa kita tidak menuntut sebaliknya negara mahu ICJ menegaskan bahawa ketiga-tiga bentuk maritim itu sememangnya milik Malaysia manakala Singapura adalah pihak yang menuntut.




Abdul Kadir yakin keupayaan Malaysia mempersembahkan kes tersebut dengan cara paling terbaik. Ia bukan sahaja bergantung kepada tiga orang pegawai tinggi negara iaitu dirinya sendiri, Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail dan Duta Malaysia ke Belanda, Datuk Noor Farida Ariffin serta lima peguam antarabangsa yang terkenal.




Kekuatan pasukan Malaysia juga amat bergantung kepada persediaan rapi yang dijalankan oleh para penyelidik yang telah memulakan kes tersebut sejak tidak kurang 15 tahun lalu.
Penyelidikan tidak terbatas di Malaysia malah menjangkau arkib, perpustakaan, muzium dan pelbagai sumber lagi di seluruh pelosok dunia supaya hujah pasukan negara tidak kelihatan sumbang atau lompong apabila dibentangkan ke mahkamah.




Penyelidikan yang diketuai oleh Wisma Putra telah menjadi satu usaha negara yang amat bersepadu melibatkan pelbagai agensi kerajaan, universiti dan institusi-institusi lain.
Sememangnya tidak salah jika pasukan Malaysia menaruh keyakinan bahawa negara mempunyai kes yang kukuh untuk mengekalkan kedaulatan ke atas Pulau Batu Putih, Middle Rocks dan South Ledge lantaran kita telah memberikan yang terbaik.




Namun selepas bertungkus lumus menerusi hujah bertulis dan hujah lisannya, keputusan adalah di tangan 16 hakim yang diketuai oleh Naib Presiden ICJ, Hakim Awn Shawkat Al-Khasawneh termasuk dua hakim ad hoc yang dilantik oleh Malaysia dan Singapura.




Harapan Malaysia, gandingan kepakaran tempatan dan antarabangsa ini, kedaulatan ke atas ketiga-tiga bentuk maritim itu akan dapat dikekalkan selama-lamanya.




Hakikatnya bukan rumah api yang dibina di atas Pulau Batu Putih menjadi ‘subjek utama’ pertikaian tetapi kedaulatan pulau tersebut yang menjadi keutamaan bagi Malaysia.
Sebab itu, Abdul Kadir, bertegas bahawa Malaysia bukan menuntut hak kedaulatan ke atas pulau seluas padang bola itu sebaliknya mahu mahkamah mengesahkan semula bahawa ia sememangnya milik negara.




Sememangnya hujah-hujah Malaysia baik dalam bentuk bertulis mahupun hujah lisan menjurus kepada bukti-bukti penting yang menunjukkan bahawa ketiga-tiga pulau itu adalah miliknya. Siri dokumen berupa perjanjian, peta-peta dan fakta sejarah menjawab setiap dakwaan yang dikemukakan oleh Singapura.




Singapura pula menjadikan segala tindak tanduknya berhubung penyelenggaraan rumah api di pulau itu sebagai bukti bahawa ia mempunyai kedaulatan di situ. Bagi Singapura, mereka percaya bahawa telah wujud pentadbiran berkesan (effectivites) di pihak republik berkenaan di Pulau Batu Putih sehingga melayakkan pulau itu menjadi miliknya.




Bukti penting




Sepanjang sesi pembentangan hujah lisan Malaysia telah mengemukakan lapan bukti penting bahawa Pulau Batu Putih adalah milik Johor sebelum tahun 1847 dan bukannya terra nullius (tidak bertuan) seperti yang didakwa oleh Singapura.




Bukti-bukti penting itu berupa dokumen perjanjian yang dipersetujui sepanjang tahun 1824 hingga 1851 melibatkan Kesultanan Johor dan British.




Tiada dokumen dikemukakan oleh Singapura bagi membuktikan dakwaannya bahawa Pulau Batu Putih adalah terra nullius dan terbuka untuk diduduki oleh mana-mana kuasa sekalipun.
Singapura berhujah bahawa negara itu telah membuktikan pentadbiran berkesan di Pulau Batu Putih dengan menjalankan pelbagai aktiviti di situ sejak lebih 150 tahun lepas bagi membuktikan ia melaksanakan kuasa kedaulatan di Pulau Batu Puteh, yang dipanggilnya Pedra Branca (bahasa Portugis bermaksud batu putih) sedangkan Malaysia tidak berbuat demikian.
Sesungguhnya pasukan Malaysia bekerja keras untuk memastikan segala-galanya berjalan lancar dan kes ini dapat dibentangkan secara tersusun.




Namun kesempurnaan hujah-hujah itu tidak diketahui sama berjaya menarik perhatian para hakim yang terdiri daripada pakar-pakar perundangan antarabangsa dan bukan calang-calang orangnya.




Sesungguhnya hari ini adalah hari penentu sama ada Pulau Batu Putih, Middle Rock dan South Ledge akan kekal bersama Malaysia ataupun Singapura yang sebelum ini bertindak sebagai penjaga Rumah Api Horsburgh akan menjadi pemilik baru ketiga-tiga bentuk maritim itu.




– Utusan






SIAPAKAH AKAN MEMILIKI BATU PUTIH?..berdoalah agar ia akan menjadi milik Malaysia..

++Pengajaran dan kesedaran buat kawan-kawan ku..

Assalamualaikum..

kite bersua lagi tuk kali ke......hmm ntah aku pun tak tau.. sekarang ni jam didinding telah pun menunjukkan tepat pukul 2.30 pagi dan aku masih mengadap komputer ni..hmm..rase macam ade benda nak buat lagi..tapi aku lupe..huhu...ape2 pun, aku dah update blog aku hari nie...InsyaAllah aku cuba up date setiap hari..dan aku harap, artikel-artikel yang aku letak, serba sedikit u all dapatlah ilmu dan pengajaran dari situ..INSYA'ALLAH

tujuan aku post blog semua ni..bukan untuk suka2 tapi aku dapat rasekan tanggungjawabku sebagai seorang muslim, wajib aku mengingati saudara semuslim yang lain..mungkin dengan cara ini membolehkan aku berdakwah..selain menyebarkan melalui email..[dgn cara ini juga aku dapat mengingatkan diri ini]..

seorang insan yang lemah..itulah aku..tapi aku cuba untuk lebih mendalami Islam..mengubah hidup,iman aku dan cuba kembali kepada asal setelah kadang-kadang aku terleka dengan duniawi..umur ku semakin hari semakin meningkat..dan tanpa aku sedari diriku semakin tua..

ada orang berkata, umurku bukanlah tua sangat pun..so..enjoy la dulu..da tue baru la buat ibadat..hmm..cubalah u all bayangkan dalam usia kita yang muda ,tiba-tiba Allah mengambil nyawa kita..amalan pahala x banyak...dosa diatas kejahilan kita ini melimpah-limpah..belum sempat kita bertaubat...nyawa dah pun ditarik.hmm..akan kemanakah kita selepas itu?... aku pasti korang tahu jawapannya.

semasa aku menyambung pelajaran di universiti dulu, baru aku tahu erti kehidupan..
pergaulan yang sangat bebas antara lelaki dan perempuan..ianya seperti sudah menjadi trend pada masa kini...aku tak menafikan aku juga terlibat..tapi Alhamdulillah..akhrnya aku sedar kesilapn aku..memohon pada Allah supaya mengampunkan doa-doaku ini..

pemilihan rakan-rakan, adalah sangat penting..bagi remaja yang baru ingin mengenal erti kehidupan, social life..u all fkirlah 2-3 kali...tak salah bergaul..pergaulan itu memang perlu, tapi janganlah terlalu bebas..kehidupan sebagai seorang remaja muslim pada masa kini aku lihat makin lama makin teruk ..aku tak kata semua...hmm..mereka terlalu mengikut budaya barat...Punk..Skin Head..Emo...dan sebagainya...Erm..apa semua tu?...kenapa kita terlalu bangga dengan budaya seperti ini?...ada sesiapa boleh bgtau aku tak?

tentang muzik, aku dengar semua jenis musik dari lagu-lagu nasyid,rock,techno,trance,lagu asli..korang cakapla..kalau sedap telinga aku mendengarnya..aku layan..jiwa remaja..aku minat semua tu..x salah jika mendengar lagu2 macam ni..tapi jangan lupa Allah sudah..
jika kita terlalu taksab dengannya [Musik]...sudah pasti kita akan hanyut...kalau u all perhatikan, tempat hiburan disco,pub,club..makin ramai dikunjungi oleh golongan remaja dan dewasa Islam..akan tetapi..masjid,surau...lebih ramai golongan tua...apa sudah jadi?
minum arak...tak usah dicerita..kalau tak diminum bukan kawan!..."jika ditanya..kenapa kau minum air itu, pasti ada yang berkata, nak try je,suka2..."..SUBHANALLAH!

so kawan-kawanku diluar sana...tepuk dada tanyalah iman u all...jika u all fikir terlalu jauh dengan Allah..kembalilah..sesunguhnya Allah itu Maha Pengasih dan Penyanyang..InsyaAllah Allah akan menerima taubat mu..

Aku ingat lagi, kata-kata ustazah Hani [ust. aku semasa belajar di kelas tadarus Al-Quran di Sudan] .Dia pernah berkata bhw Allah SWT ada berfirman,

"wahai malaikat, kau angkat hamba-hamba ku [dari neraka],yang masih mempunyai iman walaupun sekecil zarah dan kau masukkan lah mereka ke dalam syurga ku"..

Wallahua'lam...

Thursday, May 22, 2008

++Sekadar RENUNGAN..


Allah pencipta langit dan buah, dan bila dia berkehendak (untuk menciptakan) sesuatu, maka (cukuplah).Dia hanya mengatakan JADILAH..lalu jadilah ia.


  • Kalau kita memerintah kekayaan, kita menjadi kaya dan bebas, kalau kekayaan memerintah, kita jadi miskin. -Edmund Burke-






  • Minda yang kerdil umpama pokok yang kerdil tidak boleh berbuah dan berbunga -Prof Diraja Ungku Aziz-






  • Kebajikan yang ringan adalah menunjukkan muka berseri-seri dan mengucapkan kata-kata lemah-lembut -Saidina Umar bin Al-Khatab-










++MIMPI seorang GADIS ..

Untuk Renungan Bersama.Rakaman ini dipetik dari program Motivasi Pagi -TV 3 (6.30 pagi) oleh Ustazah Noorbayah Mahmood.



Seorang gadis datang menemui Rasulullah dengan tangan kanannya disorokkan kedalam poket bajunya. Dari raut wajahnya, anak gadis ini sedang menanggung kesakitan yang amat sangat.



Lalu Rasulullah menegurnya.'Wahai anakku, kenapa wajahmu menampakkan kamu sedang kesakitan dan apa yang kamu sorokkan di tanganmu?'Lalu gadis malang ini pun menceritakan hal yang berlaku padanya :-'Ya,Rasulullah, sesungguhnya aku adalah anak yatim piatu.



Malam tadi aku telah bermimpi dan mimpiku itu telah membuatkan aku menanggung kesakitan ini.' Balas gadis tadi.'Jika tidak jadi keberatan, ceritakanlah mimpimu itu wahai anakku.'Rasulullah mula tertarik dengan penjelasan gadis tersebut.'Aku bermimpi berjumpa ibuku di dalam neraka.



Keadaannya amat menyedihkan. Ibuku meminta diberikan air kerana dia amat dahaga kerana kepanasan api neraka itu hingga peluh tidak sempat keluar kerana kekeringan sekelip mata.' Gadis itu berhenti seketika menahan sebak.'Kemudian kulihat ditangan kirinya ada seketul keju dan ditangan kanannya ada sehelai tuala kecil.



Beliau mengibas-ngibaskan kedua-dua benda tersebut untuk menghalang api dari membakar tubuhnya. Lantas aku bertanya ibuku, kenapa dia menerima balasan sebegitu rupa sedangkan ketika hidupnya ibuku adalah seorang hamba yang patuh dengan ajaran islam dan isteri yang taat kepada suaminya?



Lalu ibuku memberitahu bahawa ketika hidupnya dia amat bakhil. Hanya dua benda itu sahaja iaitu seketul keju dan sehelai tuala kecil pernah disedekahkan
kepada fakir. Yang lainnya hanya untuk bermuka-muka dan menunjukkan kelebihan hartanya sahaja.



Lalu aku terus mencari ayahku. Rupanya beliau berada di syurga dan sedang menjamu penghuni syurga dengan makanan yang lazat dan minuman dari telaga nabi.Ayahku memang amat terkenal kerana sikapnya yang dermawan dan kuat beramal.



Lalu aku bertanya kepada ayahku. 'Wahai ayah, ibu sedang kehausan danmenaggung azab di neraka.Tidakkah ayah ingin membantu ibu sedangkan di dunia kulihat ibu amat mentaatimu dan menurut perintah agama.Lalu dijawab oleh ayahnya.



Sesungguhnya beliau dan semua penghuni syurga telah dilarang oleh Allah dari memberi walau setitik air kepada isterinya kerana itu adalah pembalasan untuk kebakhilan yang dilakukan ketika didunia.



Oleh kerana kasihan melihat azab yang diterima oleh ibuku, aku lantas menceduk sedikit air mengguna tapak tangan kananku lalu dibawa ke neraka.Belum sempat air tersebut mencecah bibir ibuku, api neraka telah menyambar tanganku sehingga melecur.



Seketika itu juga aku tersedar dan mendapati tapak tanganku melecur teruk..Itulah sebabnya aku datang berjumpa engkau ya Rasulullah.' Panjang lebar gadis itu bercerita sambil airmatanya tidak henti-henti mengalir dipipi.



Rasulullah kemudian meletakkan tongkatnya ke tapak tangan gadis tersebut lalu menadah tangan, berdoa memohon petunjuk dari Allah. Jika sekiranyamimpi gadis tersebut adalah benar maka disembuhkanlah agar menjadi iktibar kepada beliau dan semua umat islam.



Lalu berkat kebesaranNya tangan gadis tersebut sembuh.Rasulullah lantas berkata, 'Wahai anakku, pulanglah.Banyakkan bersedekah dan berzikir dan pahalanya kau berikan kepada ibumu.



Mudah- mudahan segala dosanya terampun.



INSYALLAH''WAR-WARKANLAH KPD SELURUH UMAT MUHAMMAD UNTUK SECEBIS PEDOMAN AGAR TIDAK MENGAMAL SIKAP KEBAKHILAN TERHADAP SESAMA MANUSIA'

++ANJING melahirkan anak MANUSIA !!!!




mungkin ada sebabnya kenapa Allah menjadikan ia begini..... renung2kanlah..

++WORLD'S COOLEST TRAINS..hehe

Sekadar menghilangkan keletihan.. =)


China's CRH2






UK's EUROSTAR France's TGV
Dubai's METRO



Taiwan's THRS Korea's KTX
Japan's SHINKANZEN

Spain's AVE
AND...?






INDIA'S ALL ABOARD







hehehe....


p/s Banyak ketawa hati gelap.. :)

++Susu kanak-kanak yang TIDAK HALAL~


SALAM..


ini email yang aku terima drpd ayah aku...so tolong baca kemudian fowardkan..ini penting untuk anak-anak & mothers 2 be...



susu similac ni adalah product Abbott Laboratories selain similac, Abbott Laboratories juga distribute susu-susu berikut:

1) Isomil
2) gain

3) gain plus

4) grow

5) pediasure

6) ensure


berkaitan status halal / tak halal tu, harap kita dapat information a.s.a.p


Info utk kenkawan yg ader anak/adik/anak sedara yg minum susu *SIMILAC*.

Sorry terpaksa info pasal benda ni untuk pengetahuan mothers to be.. and please inform this to ur 'mummy' friends ok. Aku baru dapat info dari Datuk Dr Maamor persatuan pengguna islam malaysia .. susu formula *SIMILAC* diragui status halalnya.

Susu ni pun quite famous.. ada di pasaran. Susu tu dipercayai guna hormon manusia dalam proses pembuatannya. Susu tu pun dah dikategorikan tak HALAL dari Persatuan Pengguna Islam Amerika Syarikat.


inform kawan2 ok!..

++Keistimewaan 7 Kalimat...

Barang siapa hafal tujuh kalimat, ia terpandang mulia di sisi Allah dan Malaikat serta diampuni dosa-dosanya walau sebesar lautan:-

1) Mengucap Bismillah pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.

2) Mengucap Alhamdulillah pada tiap-tiap selesai melakukan sesuatu.

3) Mengucap Astagfirullah jika lidah terselip perkataan yang tidak patut

4) Mengucap Insya Allah jika merencanakan berbuat sesuatu dihari esok.

5) Mengucap La haula wala kuwwata illa billah jika menghadapi sesuatu tak disukai dan tak diingini.

6) Mengucap inna lillahi wa inna ilaihi rajiun jika menghadapi dan menerima musibah.

7) Mengucap La ilaha illa Allah Muhammad Rasulullah sepanjang siang malam sehingga tak terpisah dari lidahnya...

+Syarat mudah untuk WANITA masuk ke SYURGA...


Anas bin Malik meriwayatkan bahawa Nabi s.a.w bersabda :


"Seorang wanita yg mengerjakan solat 5 waktu, berpuasa wajib sebulan,


memelihara kemaluannya serta taat kpd suaminya maka pasti dia akan masuk


syurga dari pintu mana saja yang dikehendakinya."



++Kenal POMPUAN ni?





Apa nak jadi laaaa................Korg kenal pompuan ni?


Dia ni la imam wanita yg mengimamkan sembahyang didlm gereja di mana makmumnya bukan sahaja perempuan malah terdiri dari org lelaki. Dia ni juga memutar belitkan agama Islam.


malah cuba menyamakan semua agama.die ni la Dr. Aminah antara pengasas fahaman Islam Wahabi (Islam moden lakununnyeee....cesssssss!!!!!!!) utk pengetahuan korang sume fahaman ni sudah pun sampai kat Malaysia. ape la nak jadi...

++Kenapa??..

KENAPA kita tido di masjid, tapi tatkala Khutbah telah tamat

kita terus terjaga?


KENAPA terlalu susah utk berkata ttg Allah..tapi terlalu

senang utk berbicara tentang sex....

KENAPA kita terlalu bosan (malas) utk membaca al-Quran..

tapi terlalu senang membaca majalah playboy (lucah)??

KENAPA terlalu mudah utk kita memadam mesej berkenaan Islam..

kemudian KENAPA kita menyebarkan (forward) mesej yg

nakal (mesej kurg elok)??..


KENAPA masjid2 makin kurang jamaahnya, sedangkan bar2

dan kelab2 malam semakin ramai pengunjungnya??

Fikirkanlah ttg nya..

++Orang ISLAM & rantai SALIB

sorry..muka dia terpaksa aku crop..

SALAM...


hari ni..seperti biasa..takde kemana2...cuma stay dekat rumah..jaga Fatimah..hmm..agak letih jugalah..dia banyak kerenah..erm..huhu..biasalah budak2...hehe..


o yea..tadi aku ada terima email daripada kawan aku sorang ni..kandungan email tu, ada menunjukkan gambar pengkritik AF yang memakai rantai salib..siapa?..hmm..x usahla aku sebut..tapi kalau korang betul2 mengikuti AF setiap minggu, confirm korang tau siapa dia..SubhanaAllah..aku mule2 xpercaye tapi bila diperhatikan balik..betul..rantai salib yang dia pakai..


Nauzubillah....kenapa sampai jadi macam ni?..aku bukan nak mengaibkan dia..tapi aku terpaksa cakap begini..dimanakah pegangan agama dia?..dah sah-sah pakai rantai itu haram bagi lelaki..dah aptah lagi, memakai loket yang berbentuk SALIB...


aku ada fowardkan email tu dekat kawan2 aku..if u all terima tu..perhatikanlah..jadikanlah pengajaran buat diri masing2...fikirkanlah apa akibatnya jika kita buat begitu...jika orang kafir tengok..apa yang diorang akan fikir..orang melayu kita pakai rantai seperti itu...Ya Allah..

aku haraplah...agar dia cepat2 sedar dan insaf apa yang dia buat itu salah dan dilaknat ALLAH S.W.T...

Wednesday, May 21, 2008

++Amalan didalam bulan Muharam yang akan datang...

1. Berpuasa sunat diakhir bulan Zulhijah dan awal bulan Muharam. Berpuasa2 hari iaitu pada hari Rabu 9 Januari dan Khamis 10 Januari akan datang.Ganjarannya sebagai kita berpuasa selama 50 tahun. Masyaallah

2. Membaca Ayatul Kursi sebanyak 360 x dari masuk waktu Awal Muharam iaituselepas Maghrib hari Rabu 9 Januari sehingga Maghrib Khamis 10 Januari.Kelebihannya, tiada manusia yang akan pandang benci kepada kita dan kita juga tidak akan benci terhadap orang lain. Setiap kali memulakan bacaanAyatul Kursi dimulakan dengan bacaan Bismillahi Rahmani Rahim.

3. Sentiasa dan banyakkan membaca Bismillahi Rahmani Rahim supaya sentiasadapat perlindungan dari Allah .

4. Marilah beramai-ramai kita ke kemasjid atau surau pada malam akhir tahunHijrah (hari Rabu ) sebelum masuk waktu Maghrib akan dibacakan doa akhir tahun dan selepas Maghrib akan dibacakan doa awal tahun. Buku catatan amalan kita samada amalan baik atau amalan buruk akan ditutup pada malam tersebut 1428 H dan akan dibuka catatan amalan yang baru bagi tahun 1429 H.


Marilah sama-sama kita berdoa agar tahun 1429 H akan datang kita akanmenjadi insan yang lebih bertaqwa dan beriman.Sebarkanlah makluman ini kepada semua keluarga kita, saudara mara, sahabathandai, dan sekelian kaum muslimin dan muslimat.

++INGATLAH....Tanda-tanda akhir sebelum KEMATIAN..


Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tandaini cuma samada mereka sedaratau tidak sahaja. Tanda ini akanberlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambutsehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil.

Contohnya seperti daginglembu yang baru saja disembelih dimana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar.Tanda ini rasanya lazat dan bagi merekayang sedar dan berdetik dihati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedarakan kehadiran tanda ini.

Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyutdengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akanlenyap begitu sahaja tanpa sebarangmunafaat.Bagi yang sedar dengan kehadiran tandaini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yangada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudahmati.

TANDA 40 HARI

ni adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanyaakan disedari oleh mereka yangdikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tandaini cuma samada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akanberlaku lazimnya selepas waktu Asar
anda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar.

Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut.

Pada ketika ini daun yang tertulis nama kitaakan gugur dari pokok yang letaknya diatas Arash Allah SWT.Maka Malaikat Maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita, antaranyaialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa.
Akan terjadi Malaikat Maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika. Adapun Malaikat Maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

TANDA 7 HARI

Adapun tanda ini akan diberikan hanyakepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakityang tidak makan secaratiba-tiba ianya berselera untuk makan.

TANDA 3 HARI

Pada ketika ini akan terasa denyutan dibahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jikatanda ini dapat dikesan makaberpuasalah kita selepas itu supayaperut kita tidak mengandungibanyak najis dan ini akan memudahkanurusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam.Telapak kakinya yang terlunjur akanperlahan-lahan jatuh ke depan dansukar ditegakkan.

TANDA 1 HARI

Akan berlaku sesudah waktu Asar di manakita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokanharinya.

TANDA AKHIR

Akan berlaku keadaan di mana kita akanmerasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarangakan mematikan pula.

Sesungguhnya mengingati mati itu adalah bijak forward this buletin...may ALLAH SWT bless you.Saling berpesan2lah sesama kita.....

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam