سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Monday, October 20, 2008

++ Cara MEMURTADKAN orang Melayu..

Sumber: isuhangat.com & Raff

KITA UMAT ISLAM WAJIB MENJAGA MARUAH UMAT ISLAM...
BUKANNYA MENJAGA KEIMANAN INDIVIDU!!!


tetapi kita sebagai rakyat... kuasa terhad...
hanya pemimpin sahaja yang mempunyai kuasa....

Ulamak-ulamak berpendapat bahawa...
Pemimpin Melayu islam sekarang meletakkan hukum ALLAH ditapak kaki...
terutama Hukum melibatkan murtad!!!

MARUAH UMAT ISLAM TIDAK DIJAGA OLEH PEMIMPIN MELAYU...
PENDAKWAH KRISTIAN TIDAK TAKUT BERDAKWAH KEPADA MELAYU DI MALAYSIA NI..
PENDAKWAH KRISTIAN TAHU... PEMERINTAH MEREKA TIDAK AMBIL APA-APA TINDAKAN..
INI KERANA "KEBEBASAN BERAGAMA"... .

benar atau tidak pendapat Ulamak ini..

Raff cerita ini kisah benar!!!
semasa Raff lepak di Taman KLCC...
kita sebagai pengembara.. .. bukan setakat mengembara dalam hutan..
di bandaraya pun kita mengembara jugak....
memerhati apa yang berlaku di masyarakat sekeliling.. .

benarlah apa yang diceritakan dalam Mastika...
terdapat beberapa couple sedang berpelukan di taman KLCC ini...
tanpa sebarang tindakan... menunjukkan bahawa...
Maruah Islam hampir tidak ada di sini....


sambil melihat kanak-kanak dok mandi di kolam...
tiba-tiba..Seorang pendakwah Kristian datang kepada Raff..


sambil melaung-laungkan "Dakwah Kristiannya" ...
dan memberikan artikel ini kepada Raff....


RAFF BERISTIGHFARRRRRRR! !!!
SAMPAI MACAM TU SEKALI BERANINYA MISIONARIS KRISTIAN
MEMURTADKAN ORANG MELAYU...
kalau kat Kelantan buat camni... dah lama patah riuk dah paderi ni...
tapi ini kat KL... silap-silap kita yang kena belasah!!

raff tengok paderi ini menyebarkan risalah ini kepada
beberapa anak muda melayu yang lepak di Taman KLCC....

ANDA SEMUA BOLEH BERFIKIR sendiri....
MENGAPA RAMAI REMAJA MELAYU MURTAD SEKARANG!!!!

++ 40 Tips for Better Life

1. Take a 10-30 minutes walk every day. And while you walk, smile.
2. Sit in silence for at least 10 minutes each day.
3. Sleep for at least 7 hours.
4. Live with the 3 E's -- Energy, Enthusiasm, and Empathy.
5. Play more games.
6. Read more books than you did last year.
7. Make time to practice meditation, yoga, and prayer. They provide us with daily fuel for our busy lives.
8. Spend time with people over the age of 70 & under the age of 6.
9. Dream more while you are awake.
10. Eat more foods that grow on trees and plants and eat less food that is manufactured in plants.
11. Drink plenty of water.
12. Try to make at least three people smile each day.
13. Don't waste your precious energy on gossip.
14. Forget issues of the past. Don't remind your partner with his / her mistakes of the past. That will ruin your present happiness.
15. Don't have negative thoughts or things you cannot control. Instead invest your energy in the positive present moment.
16. Realize that life is a school and you are here to learn. Problems are simply part of the curriculum that appear and fade away like algebra class but the lessons you learn will last a lifetime.
17. Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dinner like a beggar.
18. Smile and laugh more.
19. Life is too short to waste time hating anyone. Don't hate others.
20. Don't take yourself so seriously. No one else does.
21. You don't have to win every argument. Agree to disagree.
22. Make peace with your past so it won't spoil the present.
23. Don't compare your life to others'. You have no idea what their journey is all about. Don't compare your partner with others'.
24. No one is in charge of your happiness except you.
25. Forgive every one for every thing.
26. What other people think of you is none of your business.
27. GOD heals everything.
28. However good or bad a situation is -- it will change.
29. Your job won't take care of you when you are sick. Friends will. Stay in touch. . .
30. Get rid of anything that isn't useful, beautiful or joyful.
31. Envy is a waste of time. You already have all you need.
32. The best is yet to come.
33. No matter how you feel, get up, dress up and show up.
34. Do the right thing !
35. Call your family often.
36. Your Inner most is always happy. So, be happy.
37. Each day give something good to others.
38. Don't over do. Keep your limits.
39. When you awake alive in the morning, thank GOD for it.
40. Please Forward this to everyone you care about.
TAKE CARE...... LOVE YOURSELF........

++ Asal usul Perkataan.....

ASAL PERKATAAN UBAT

Semasa Melaka dijajah Portugis, Hang Nadim telah bekerja sebagai penjaga kaunter klinik untuk askar-askar Portugis. Pada hari pertama dia bekerja tidaklah tahu dia apakah yang perlu di sebut di deretan botol-botol di rak almari. Dia pun bertanya kepada Doktor yang bertugas. "Sir, air dalam botol-botol ni saya nak panggil apa?" tanya Hang Nadim. Semasa Hang Nadim bertanya, doktor omputih itu tengah membuka sebuah botol lama untuk mengenalpasti apa isi kandungannya. Lalu terkeluarlah bau-bauan yang busuk dan membuatkan doktor omputih tu berkata " Uhhh... bad... ". Hang Nadim pun mengangguk sambil berkata "ooo..ubat".

ASAL PERKATAAN CELEBRATE


Semasa British menjejak kaki ke Johor, sebuah kampung sedang mengadakan pesta keramaian bagi meraikan hari keputeraan ketua kampung yang ke 59. Pegawai British yang sedang mengkaji adat budaya orang melayu ini pun pergilah hadir ke majlis tersebut. Semasa majlis sedang berlangsung ada 3 orang pemuda yang 3 suku akalnya (mereng) telah membuat kacau di majlis tersebut dengan mengadakan tarian separuh bogel di hadapan ketua kampung. Pegawai British yang baru tiba terkejut dengan suasana huru-hara sambil menjerit-jerit (macam parti omputih). Lalu pegawai British itu bertanya kepada salah seorang penduduk " Apa yang mereka lakukan?(slang omputih)". Orang itu mempedulikan pertanyaan omputih tetapi berkata pada dirinya sendiri " Selebet betul la mamat-mamat 3 suku ni, rosak majlis ni... heee... heeee... slebet betul." Maka tahulah omputih itu bahawa majlis keramaian macam itu dipanggil selebet. Lalu di'slang'kan omputih jadilah celebrate. Sebab itulah bila omputih selebret je apa-apa, mesti ada tarian separuh bugil.

ASAL PERKATAAN AYAM


Ketika Parameswara menobatkan pemerintahaannya di Melaka, berjalan-jalanlah beliau sambil memerhati keadaan sekeliling kampung untuk bertanya khabar dengan orang-orang kampung. Semasa beliau berjalan-jalan ternampaklah beberapa ekor ayam lalu tanyalah parameswara kepada pengiringnya " Kalao disini, binatang seperti burung itu dipanggil appa?". Pengiring itu tidak tahu kerana berasal dari negara yang sama dengan parameswara. Ketika mereka terpinga-pinga untuk mencari jawapannya, maka lalulah seorang budak yang sedang membawa kuih yang dikirim maknya untuk dihantar ke rumah jiran. Lalu parameswara bertanya "Hoi Budak..binatang seperti burung tu kalau disini dipanggil appa?". Budak itu berkata "Kejap tuanku saya ada hal ni". Budak itu pun terus mengetuk pintu rumah jirannya. Parameswara bengang dengan kelakuan budak itu kemudian bertanya buat kali kedua "Hoi aku tanya ni. Apa nama binatang itu?". Budak itu ketakutan sambil menjerit " Makcik Yam..ooo makcik Yam, ni mak hantar kuih ni. Cepat sikit, tuanku ada depan umah makcik Yam ni."
Parameswara masih belum puas hati, kali ini tempiknya sangat kuat "APA NAMA KAU CAKAP TADI?" Budak itu terkejut sambil melatah " mmmaakkcik Yammm... yam..". Puaslah hati parameswara kerana sudah tahu namanya. Binatang itu dipanggil makcik yam sehinggalah baginda mangkat. Kemudian ditukarkan ke Ayam kerana makcik Yam telah mengemukakan saman malu terhadap budak tersebut.


sumber:isuhangat

++ Solat dari kajian sains

KAJIAN saintifik tiga pensyarah Universiti Malaya membuktikan solat yang diwajibkan kepada umat Islam setiap hari, bukan hanya amalan kerohanian tetapi terbukti mempunyai hikmah tersirat terhadap fizikal dan mental terutama meningkatkan tahap kesihatan manusia.

SOLAT sebagai rukun Islam yang wajib dilakukan setiap umat Islam sudah banyak dikaji dari sudut kerohanian.

Bagaimanapun, pernahkah kita berfikir mengenai pengertian setiap gerakan solat seperti qiyam, rukuk, sujud, duduk antara dua sujud serta tahiyat awal dan tahiyat akhir.

Adakah gerakan itu hanya sekadar gerakan tubuh yang tidak mempunyai makna?

Kajian sains moden mendedahkan bahawa amalan yang dilakukan lima kali setiap hari bukan hanya suatu amalan kerohanian yang mendekatkan hamba kepada penciptanya. Kehebatan solat ternyata memanfaatkan tubuh manusia.

Hasil kajian saintifik membuktikan kewajipan terhadap setiap umat Islam mempunyai hikmah tersirat terhadap fizikal dan mental manusia.



Lebih membanggakan bukti itu diperoleh hasil kajian anak tempatan, termasuk seorang bukan Islam. Mereka adalah pensyarah Jabatan Kejuruteraan Biomedikal di Fakulti Kejuruteraan Universiti Malaya (UM) yang diketuai Profesor Madya Dr Fatimah Ibrahim bersama Profesor Wan Abu Bakar Wan Abas dan Ng Siew Cheok.

Penggerak kajian ini ialah Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan melalui geran Jabatan Perdana Menteri (JPM), kajian itu bermatlamat menentukan nilai terapeutik solat terhadap mereka yang melakukan solat, termasuk dari segi sistem kardiovaskular, komposisi tubuh, isyarat otak dan aktiviti otot.

Dr Wan Abu Bakar ketika memperjelaskan kajian itu berkata, mereka adalah jurutera bioperubatan yang mengkaji tubuh manusia dari segi kejuruteraan.

Katanya, kajian itu cuba melihat apa yang sebenar berlaku kepada fizikal dan mental manusia ketika melakukan solat.

SOLAT terbukti mempunyai hikmah tersirat terhadap fizikal dan mental manusia.
“Kajian dibahagikan kepada beberapa bahagian, iaitu saya mengkaji aktiviti otot, Siew Chok mengkaji isyarat otak, iaitu apa yang berlaku kepada gelombang otak ketika solat. Dr Fatimah mengkaji komposisi tubuh,” katanya.

Beliau berkata, hasil kajian mendapati bahawa ada banyak perkara positif apabila seseorang melakukan solat dan ini dimuatkan dalam buku `Solat: Kebaikan Dari Perspektif Sains’ terbitan Jabatan Kejuruteraan Biomedikal. Buku ini mempunyai dua versi, bahasa Melayu dan Inggeris.

Setakat ini, kajian itu adalah yang pertama dilakukan secara saintifik di negara ini. Bagaimanapun, sudah ada beberapa kajian yang sama, tetapi tidak menyeluruh dan lengkap seperti yang dilakukan UM.

Seorang doktor perubatan dari Indonesia, Prof Dr Moh Sholeh, melakukan kajian khusus terhadap solat tahajud.

Beliau mengambil sampel darah, hormon tekanan (stress) dan imuniti dalam badan. Selepas tiga bulan melakukan solat, sampel diambil lagi dan didapati imuniti meningkat dan hormon tekanan menurun. Rumusannya solat tahajud boleh merawat barah.

Kajian lain dilakukan oleh tiga doktor perubatan dari Universiti Hokkaido di Jepun, iaitu Mohammed Faruque Reza, Yuji Urakami dan Yukio Mano, yang mendapati bahawa posisi tubuh (posture) solat boleh merawat warga tua yang sakit tulang.

Dr Wan Abu Bakar berkata, kajian sepatutnya berakhir tahun ini, tetapi jabatan mempunyai beberapa cadangan baru bagi memperluaskan kajian itu.

Memperjelaskan kajian lanjutan itu, Dr Fatimah yang mengetuai kajian berkata antara bidang baru yang akan dikaji ialah mengenai perbezaan solat antara orang biasa dan ulama.

“Kajian itu akan mengkaji isyarat otak ulama dan orang biasa ketika bersolat. Adakah isyarat otak orang alim adalah lebih tenang berbanding orang biasa kerana kita menjangka mereka memahami bahasa al-Quran,” katanya.

Bagaimanapun, katanya sukar untuk mendapat ulama secara sukarela menyertai ujian ini. Beliau memberi jaminan bahawa identiti mereka yang menyertai ujian dirahsiakan dan hanya dinyatakan sampel adalah dari kumpulan tertentu.

Berbanding kajian awal yang mengesahkan solat memberi banyak kebaikan kepada kesihatan manusia, katanya kajian lanjutan memperjelaskan proses solat merawat pelbagai penyakit.

Mengambil Erektil Disfungsi (ED) atau mati pucuk sebagai contoh, katanya kajian awal yang dilakukan mengesahkan bahawa solat memberi kesan positif untuk merawat ED, tetapi mereka ingin mengkaji cara gerakan solat merawat penyakit itu.

Sembahyang juga boleh rawat penyakit kritikal

Oleh Ziauddin Sharuddin
zia@bharian.com.my


HASIL kajian Jabatan Kejuruteraan Biomedikal Universiti Malaya mendapati setiap gerakan solat mempunyai manfaat tersendiri yang mampu meningkatkan tahap kesihatan secara menyeluruh.

Berita Minggu mendapatkan pandangan setiap pengkaji mengenai hasil kajian masing-masing.

Profesor Dr Wan Abu Bakar Wan Abas - Aktiviti Otot

Beliau yang mengkaji aktiviti otot memberitahu manusia perlu sentiasa melakukan regangan dan senaman kerana otot menjadi lebih kuat apabila selalu digunakan.

Katanya, hasil kajian mendapati solat yang membabitkan gerakan tubuh seperti berdiri, tunduk dan bongkok menyamai senaman ringan.

“Kebanyakan otot serta sendi bergerak ketika solat. Umat Islam beruntung kerana solat yang wajib dilakukan setiap hari menyamai aktiviti senaman dan regangan yang memperkuatkan sistem otot dan fizikal tubuh,” katanya.
Malah, katanya solat sama seperti terapi fizikal yang jika dilakukan secara berterusan dan betul menghasilkan kesan positif terhadap tubuh.

Beliau berkata, kajian lebih teliti sedang dilakukan untuk mengenap pasti otot yang aktif ketika solat.

Ng Siew Chok - Isyarat Otak

Beliau berkata, perubahan kimia berlaku apabila otak aktif. Proses kimia yang menyebabkan pergerakan ion atau atom membawa cas elektrik boleh diukur menggunakan elektrod yang diletakkan pada kulit kepala. Sejenis alat, iaitu EEG (Electroencephalography) digunakan untuk mengukur isyarat otak daripada aktiviti elektrik.
“Gelombang otak mempunyai beberapa frekuensi irama yang dipengaruhi oleh keadaan fizikal dan emosi. Jenis gelombang otak Alfa (8-13 Hz) menunjukkan keadaan tenang,” katanya

Walaupun bukan Islam, Siew Chok kagum terhadap hasil kajian yang dilakukannya apabila mendapati keadaan dan pemikiran orang selepas bersolat tenang dan menyamai keadaan selepas bangun tidur.

“Ada fenomena menarik dalam solat, iaitu keadaan berdiri seketika sebelum sujud sebagai peringkat paling tenang ketika bersolat. Saya bukan Islam dan diberitahu bahawa keadaan itu adalah tamakninah,” katanya.

Ketika itu, katanya isyarat alfa meningkat secara mendadak yang menunjukkan seseorang itu berada dalam keadaan tenang.

Siew Chok berkata, solat juga meningkatkan penumpuan terhadap sesuatu perkara dan memperkuatkan kuasa otak.

Sehubungan itu, katanya solat membolehkan seseorang itu menyediakan otak untuk lebih bersedia terhadap sesuatu cabaran yang perlu dihadapinya dalam aktiviti harian.

Dr Fatimah Ibrahim - Komposisi Tubuh

Beliau berkata, komposisi tubuh mengandungi empat komponen utama, iaitu tisu aktif, tisu tulang, komponen air dan lemak.

Beliau berkata, ada beberapa kaedah untuk mengukur komposisi tubuh, tetapi kajian itu menggunakan Analisis Penyepadanan Bio yang menghasilkan keputusan tepat, pantas dan selamat, berbanding pengambilan darah.

“Teknik ini tidak digunakan secara meluas di hospital negara ini, tetapi di Amerika Syarikat, teknik ini digunakan untuk menilai status penyakit seperti Aids, diabetes, demam denggi dan pelbagai penyakit kritikal lain,” katanya.

Dalam kajian ini, katanya model untuk mendapatkan komposisi tubuh terbaik adalah dengan melakukan lima perkara, iaitu solat lima kali sehari, memahami maksud bacaan dalam solat, solat berjemaah, rukuk dengan betul (90 darjah) dan melentikkan jari kaki ketika duduk antara sujud dan tahyat akhir.

Dr Fatimah berkata, orang yang tidak melakukan lima perkara ini mempunyai komposisi tubuh yang kurang baik.

Katanya, kajian mendapati secara keseluruhan orang yang solat berjemaah mempunyai kesihatan lebih baik berbanding yang bersolat secara bersendirian.

“Kita mendapati apabila berjemaah, orang yang melakukan solat bersentuh bahu ke bahu. Tubuh manusia seperti bateri. Ketika bersolat, cas tubuh manusia mengalir seperti dalam litar dan akhirnya meneutralkan cas tubuh.

“Sebelum solat, ada orang yang penat dan ada yang tidak penat. Ketika solat, orang yang tidak penat dan mempunyai cas positif akan mengalirkan cas positif kepada orang yang letih dan mempunyai cas negatif,” katanya.

Katanya, ini yang menyebabkan orang yang bersolat jemaah mempunyai badan bertenaga dan lebih tenang.

Dr Fatimah berkata, solat tarawih dan berpuasa juga memberi kebaikan dan ini terbukti berdasarkan kajian yang dilakukan.

Sebelum Ramadan bermula, katanya komposisi badan diukur dan selepas 21 hari berpuasa, komposisi tubuh yang diukur semula mendapati keadaan tubuh sihat seperti kolesterol rendah akibat kadar pembakaran lemak yang meningkat serta paras glukos rendah.

Selain itu, katanya posisi tubuh (posture) dalam solat dapat mengubat sakit pinggang. Malah jika berjumpa doktor, pesakit disuruh melakukan senaman seperti berdiri dan membongkokkan tubuh yang menyamai gerakan solat.

Beliau berkata, keputusan positif itu adalah berdasarkan ukuran saintifik dengan meletakkan beberapa sensor (pengesan) di tulang belakang pesakit untuk melihat isyarat otot.

Katanya, hasil kajian mendapati pesakit yang mengikuti terapi solat selama sebulan, iaitu dengan membuat rukuk 90 darjah, sakit pinggangnya berkurangan.

“Ini membuktikan terapi solat boleh digunakan untuk merawat sakit pinggang. Kita akan menerbitkan buku kedua terapi solat yang bukan saja sesuai untuk wanita normal, tetapi untuk wanita mengandung. Bukan Islam juga boleh mengikuti terapi ini dengan melakukan senaman sama seperti gerakan solat,” katanya.

Jangan terkejut kerana solat boleh merawat Erektil Disfungsi (ED) atau lebih dikenali sebagai mati pucuk, masalah kesihatan yang lelaki amat takut.

Untuk lelaki normal, keupayaan seksual adalah tiga kali penegangan ketika tidur dan volum ketika ketegangan mesti lebih 200 peratus.

“Kajian dilakukan dengan mengukur zakar (pesakit diajar melakukan ukuran). Pada bulan pertama, tiada ketegangan langsung, tetapi selepas melakukan terapi selama dua bulan iaitu dengan melakukan solat tambahan, sudah ada ketegangan dan volum mencapai tahap normal,” katanya.

Beliau berkata, terapi adalah dengan cara melakukan solat sunat sebanyak tiga kali seminggu dengan setiap terapi sebanyak 12 rakaat atau kira-kira 30 minit

Selain itu, katanya antara hasil kajian yang menarik perhatian pakar sakit jantung ialah mengenai kadar denyutan jantung kerana selama ini, kajian saintifik lain menyatakan bahawa kadar denyutan jantung paling rendah adalah ketika berbaring.

“Kajian mendapati ketika solat, keadaan sujud mencatatkan kadar denyutan paling rendah dan lebih baik berbanding ketika baring. Ini menunjukkan posisi tubuh ketika solat adalah bagus,” katanya.

Sehubungan itu, katanya kajian akan dilakukan dengan lebih meluas untuk melihat sama ada posisi tubuh ketika solat boleh merawat sakit jantung.

Katanya, pakar jantung gembira dengan hasil kajian itu kerana boleh memperkenalkan terapi solat kepada pesakit jantung untuk melakukan senaman. Ketika ini, setiap pesakit jantung perlu melakukan senaman selama 30 minit setiap hari.

++ Pelajar dr Mesir

Seorang pelajar baru pulang dari Mesir tetapi di sana dia hanya bersuka-sukaan. Bila dia pulang, dia disambut oleh orang kampung dan digelar 'syeikh'. Dia berasa bangga.

Pada suatu malam selepas Maghrib, penduduk kampung menyuruhnya menyampaikan sedikit tazkirah. Dia mula menggelabah kerana dia tidak tahu apa-apa.Dia memberanikan diri naik ke mimbar masjid bagi cover malu.

Dia memulakan ucapan dengan kata alu-aluan yang amat menarik dan menyebabkan penduduk kampung terasa hormat kepadanya.Kemudian dia bertanya, "adakah muslimim sekelian tahu apa yang akan disampaikan oleh saya sebentar lagi". Hadirin menjawab, " tidak" dengan penuh minat. 'Syiekh' menjawab balik, "kalau begitu, tida gunalah saya berucap sedangkan kalian semua tidak tahu apa yang akan saya sampaikan, wassalam".

Penduduk kampung mengatakan dalam hati bahawa tentu beliau mempunyai ilmu yang sangat tinggi sehinggakan begitu susah hendak mendengar tazkirahnya.
Pada malam berikutnya, seperti biasa dia naik ke mimbar dan memulakan ucapanya dengan ucapan alu-aluan yang amat hebat.

Seperti biasa dia bertanya lagi adakah hadirintahu apa yang akan disampaikan olehnya sebentar lagi. Hadirin sepakat menjawab, "ya, kami sudah tahu".Syiekh menjawab balik, "kalau kalian semua sudah tahu, apa gunanya saya menyampaikannya lagi, wassalam".Kemudian dia pulang.

Pada malam ketiga sebelum 'syiekh' tersebu tiba, hadirin sekelian berpakat sebahagian dari mereka menjawab kami sudah tahu manakala sebahagian lagi akan menjawab kami belum tahu. Apabila syiekh naik ke mimbar dan seperti biasa dia bertanya, "adakah kalian semua sudah tahu apa yang akan saya sampaikan pada malam ini ?". Setengah hadirin menjawab mereka sudah tahu manakala setengah lagi menjawab mereka tidak tahu.

Dengan mudah syeikh menjawab, "kalau begitu, saya syorkan agar yang tidak tahu bertanya pada yang tahu manakala yang sudah tahu, sampaikan kepada yang tidak tahu, wassalam". Penduduk kampung kehairanan dan amat pelik.

++ Schönen tag~!!!

Salam alaik und guten morgen..

heute ist eine schönen tag fuer mich.Mein freunde aus england hat mich angerufen. so lange habe ich nicht von ihn gehört..also, er arbeitet in ein kartofeln bauernhof als bauer. Er mag da arbeitet sogar es so müde ist..und noch 2 wochen arbeitet er da..und dann fligt er wieder nach Manchester..also, es geht =)

was noch~ mein gesund..habe noch halzschmerzen..aber ok als vor vor gestern..habe ich medikamente genommen..also nicht eigentlich ein medikamente aber nur ein hustentablette.
hmm also dieses wochenende..am samstag, gibt es ein Petronas familie tag nur fürs abah gebiet.
++ das freue mich sehr und waere soo super~!!!

also, ich muss jetzt gehen. weil ich etwas zu tun muss.. bis irgendwann.. wasalam und tschau~



Outlandish-Aicha (live)



Outlandish-Aisha Official Clip Vid.

Isam Bachiri & Outlandish~!! Ich Liebe Euch ganz toll~!!!

++ Top 5 Foods for Lowering Cholesterol

Have you ever witnessed someone eating one of those fast food meals with a triple-burger sandwich, an extra-large order of French fries, and an even larger serving of soda and reflected - either to yourself or out loud - on how you could "hear their arteries clogging?"

Of course you have. In fact, you might have even heard your own arteries clogging as you consumed a meal filled with animal fat, simple sugars, and processed foods. Both Western and Chinese medicine alike recognize the importance of diet when battling high cholesterol, and eating improper foods such as these can trigger the digestive system to build up the amount of low-density lipoproteins (LDL) - which are also known as bad cholesterol - in the blood. This can then lead to life-threatening illnesses such as heart attacks, strokes, and, of course, clogged and hardened arteries.

Cholesterol, however, is a tricky condition. A person with high amounts of LDL cholesterol in their blood may have inherited the condition from a genetic predisposition, and it may not seem like changing the diet can't in any way help. Happily for your health, this isn't true, and I have had tremendous success treating patients with very high cholesterol that simply needed a change to their diet and lifestyle to improve their health. Keep in mind that this change in diet does not have to be an all-or-nothing overhaul of deprivation and starvation. If you have high cholesterol, start simple!

Try incorporating the following five foods into your diet. High in fiber and low in cholesterol, they will not only help to lower your LDL cholesterol levels, but also benefit your body's health in general.
1. Apples: A study was conducted in Finland to determine whether or not eating apples can lower cholesterol. The results of this study determined that eating three apples a day for three months can help you drop your cholesterol level by twenty points. This is a result of apple's high amount of pectin, which is a source of dietary fiber that will draw LDL out of your system. Also, quercetin, an antioxidant, helps to inhibit the amount of LDL in the bloodstream. As autumn is a time for apples, be sure to take advantage of all of the tasty varieties that the season offers.

2. Spinach: Spinach, along with other green leafy vegetables, contains a carotenoid known as lutein. Lutein has been associated with the prevented buildup of cholesterol in the blood. With a little help from one or two helpings of fresh spinach, you'll be on your way to low cholesterol levels in no time!

3. Oats: There are few things as satisfying as a warm bowl of oatmeal in the morning. Whole grain oats, like whole wheat, are a high-fiber grain. While whole wheat is helpful in lowering cholesterol, oats contain more soluble fiber and therefore are more likely to reduce the levels of LDL cholesterol in your system. When eating foods containing oats, however, be sure to always eat whole grain oats, because the oats found in processed foods like granola bars often don't contain soluble fiber.

4. Homemade orange marmalade: Who would guess that this delicious fruity spread would also be good for lowering LDL cholesterol? Orange marmalade includes orange rind - which contains compounds known as polymethoxylated flavones (PMFs). PMFs are found in the pigment of orange peel and are responsible for cholesterol-lowering actions, yet don't reduce the level of good cholesterol. You can use orange rind in your cooking, as well.

5. Green tea: Green tea is beneficial for many conditions and ailments, and high levels of LDL cholesterol is no exception. Drink one cup of green tea daily and you may find that your high LDL cholesterol levels will say their final farewell.

Lowering your cholesterol starts with the foods you eat - and the foods you choose not to eat. Be sure to eat plenty of fruits, vegetables, and whole grains. Eating the right foods can help you on the way to a long, healthy life. As always, talk to your physician before beginning a new health regime.

I hope you will take these tips and lower your cholesterol levels. I invite you to visit often and share your own personal health and longevity tips with me. To learn about more safe and natural ways to lower your cholesterol, look in my book Secrets of Self-Healing. Click here to find more information.

--Dr. Mao

- - - - - - - - - - - - - -

++ Weight loss tips from a pro

5 things I learned from Jillian Michaels

I met Jillian Michaels yesterday; she's one of the trainers on The Biggest Loser--and my new favorite person.

Here's what she had to say.

1.) DON'T APOLOGIZE FOR SELF-PRESERVATION.
I told Jillian that some of my habits--flushing rice down the toilet so I won't eat it, bringing my own high-fiber bread to brunch--stirred some controversy on the blog. "Why?" she asked. "Why should we apologize for the practices that help us manage the symptoms while we deal with the real reasons we eat? I pour candle wax on my food at restaurants," Jillian admitted. "Not wanting to 'waste food' is a poor excuse for ending up far worse off later on, dealing with all the health problems that come with obesity." (Here are a few restaurant do's and dont's to help you maintain your healthy eating goals while dining out.)

2.) RUN.
I asked Jillian if running really is the best form of cardio for weight loss. "Absolutely," she said. "There are lots of great ways to get your heart rate up, but if you want to see the pounds melt off, running is the fastest way. But I get that not everyone is built for it--knee problems, tight IT bands, heel spurs; I get it." Whatever you do, she said, "Don't forget the weights! The more muscle you build, the faster your metabolism will run."(What's better running outdoors or on a treadmill?)

3.) THE BIGGEST LOSER IS NOT REALITY.
"You don't watch the Olympics and think, Hmm, I should swim for 6 hours a day like Michael Phelps, do you? But you might think about joining a pool and swimming a few times a week," she said. That's what Jillian wants people watching TBL to think, too: "If these people can lose ten pounds in two weeks, maybe I can lose ten pounds in a couple of months." She adds: "I want people to realize their own potential; I meet people all the time who never thought of themselves as athletic, but now? They truly are athletes."

4.) FORGET WILLPOWER.
"Losing weight is not about willpower--it's about moments of bravado, like the moment when you ask your waiter to take the bread away from the table right away."

5.) JUST SAY THANK YOU.
When I told Jillian how much weight I've lost, she congratulated me. And then (as I always do), I added, "But I still have a long way to go." "Stop," she said. "What does that do," she said, "apart from negate everything you've already accomplished? You're being self-deprecating and disempowering, and that doesn't serve anyone-and especially not you. Be proud of what you've done for yourself."

Got it, Jillian. Thank you! :- )

What do you guys think--is weight loss about willpower? I happen to agree with Jillian and think it's NOT. It's not about gritting your teeth and finding the strength "deep within you"--I think that's B.S. and will leave many people feeling really bad that they can't find it. They key, I think, is to set up your environment and make decisions so that you can succeed even when willpower is nowhere to be found.

by Margarita Bertsos

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam