سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Thursday, September 25, 2008

++ [NASYEED] Nähe des Alleinen

Great German Song








(get mp3)
Lyrics


Öffnet Eure Ohren, Eure Herzen meinem Lied,
ich will von Dingen sprechen die das Auge niemals sieht,
die Nähe des Alleinen naht, der wunderbar vollzieht,
die Reinigung des Herzens wenn der Teufel vor Dir flieht

kommt heran, kommt alle ganz nah,
hiervon ist genug für alle da,
nie zuvor so nah wie heute stehen wir vor Allah


die Liebe die ich spüre, die heute Nacht mein Herz umschließt,
kann nicht von dieser Welt sein weil sie aus den Himmeln fließt,
eines sei Dir sicher, was auch immer Du beschließt,
die Gnade des Alleinen die Du ganz umsonst genießt

kommt heran, kommt alle ganz nah,
hiervon ist genug für alle da,
nie zuvor so nah wie heute stehen wir vor Allah

Bruder reich die Hand,
komm zu mir an Land,
heute stehen wir gemeinsam vor Allah

Schwester komm auch Du,
Du gehörst dazu,
heute stehen wir gemeinsam vor Allah

Oh Allah, Du allein bist die Barmherzigkeit,
mit unserer Seele und unserem Blut,
wollen wir Dir dienen durch alle Dunkelheit,

mach uns zu Geschwistern auf dem Weg in Deine Einheit,
lass uns stehen vor Dir, dienen Dir, Hand in Hand

++ [NASYEED] Blaues Buch

Ein tolles Lied!

von Serkan114
(great german song by Serkan114)







Album Version (get mp3):

Version 2 (get mp3):





(Want to
Download it? Click
here)

Lyrics:


Strophe1
Viele Nächte lag ich wach im Bett und war verwirrt
Ich suchte vergebens nach einem Weg der mich führt
Mit 15 hoffnungslos den Glauben verloren
Viele Momente wünschte ich, ich wäre nie geboren

Mein Lichtblick zerstört! Mein Dasein wofür?
Fragen die mich plagten ohne Ausgangstür
Innerlich verlassen, einsam, allein!
Suchte Tag und Nacht nach einem Sonnenschein

Chorus::
Ziellos durch die Nacht herumgeirrt
Tief gespürt wie man friert
Lautlos rief ich nach Geduld und Kraft
Hilf mir durch die Nacht! Wer führt mich durch die Nacht?

Strophe2
Ich suchte jeden Tag und fand kein Ausweg hinaus
Hoffnung verließ mein Herz ich nahm es in Kauf
Wer lehrt mich gibt mir Kraft und Sinn, meinem Leben einen Wert ?
Mein Blickfeld verblasste, ich ging jeden Weg verkehrt

Mein Gewissen zerfiel, ließ mich im Stich
Ich hörte und folgte allein meinem Ich
Die Wege waren gesperrt, ich drehte mich im Kreis
Immer an der Grenze zu jedem Preis

Chorus::
Ziellos durch die Nacht herumgeirrt
Tief gespürt wie man friert
Lautlos rief ich nach Geduld und Kraft
Hilf mir durch die Nacht! Wer führt mich durch die Nacht?

Strophe3
Nach 2 Jahren Trauer und Schmerz traf die Wahrheit mein Herz
Ich forschte und las über das Leben des Propheten
Ein blaues Buch erleuchtete mein Horizont des Seins
Darin fand ich Wege der Guten und die Wege des Feinds

Mein Lichtblick wird klar, mein Dasein macht Sinn
Viele Fragen wo ich heute eine Antwort find'
Innerlich vollkommen nicht mehr allein
Fand ich bei meinem Schöpfer den Sonnenschein

Chorus2::
Deine Liebe hat mein Herz berührt
Du hast mich zum Licht geführt
Durch ein blaues Buch fand ich meinen Weg
Den Frieden und Deinen Segen - und Deinen Segen

Deine Liebe hat mein Herz berührt
Du hast mich zum Licht geführt
Durch ein blaues Buch fand ich meinen Weg
Den Frieden und Deinen Segen - und Deinen Segen

++ [NASYEED] Der Prophet

Der Prophet



you can get the mp3



Lyrics

Wir sagen Muhammad
Und grüßen ihn darauf
Er zeigte uns den Pfad
Nahm viel Leid in Kauf.

Ein vollkommener Mensch
Folgte stets seinem Herrn
Ihm war nur das Tun recht,
Was Gott hatte gern.

Nachts stand er im Gebet,
als alle anderen schliefen
Während er Gott anfleht'
Sah man, wie Tränen liefen.

Ein schönes Benehmen,
Das jedem Menschen gefiel
Nie hörte man ein Stöhnen,
Das aus seinem Munde fiel.

Er kannte das Wort "Ich" nicht
Hatte nur den Menschen in Sicht.
Blickte man in sein Gesicht
Sah man dieses helle Licht

Chorus:
Mawlaya salli wa sallim da-Iman abadan
'Ala habibika khayril khalqi kullihimi
مولاي صلــــي وسلــــم دائمـــاً أبــــدا علـــى حبيبــــك خيــر الخلق كلهـم
O mein Herr, Segen und Frieden immer
und ewig auf Deinen Geliebten,
dem Besten aller Geschöpfe!!!

++ [NASYEED] Das schönste Geschenk bis du

Das schönste Geschenk bis du(The nicest gift are you!)

by YaHu
If you like the song like I do, you can get the mp3




Lyrics

Erste Strophe:
Du betrittst den Raum,
erhellst ihn mit deinem Licht

Eine Zeit wie ein Traum,
oh Canim ich Liebe dich


Deine Augen so klar, so unnahbar,
so wunderschön
Ich verlier mich,
werde immer zu dir stehen denn


Chorus:

Das schönste Geschenk bist du
Bist du nur du
(2X)

Zweite Strophe:

Zwei Seelen am Ufer der Barmherzigkeit
So nah eins sein ein Stück Glückseeligkeit

Zufrieden, ausgeglichen,
alles so vertraut

Auf die Narben der Vergangenheit
ein Haus aus Tränen aufgebaut

Wenn du nicht bei mir bist,
fehlt ein Teil von mir

denn du vervollständigst mich und
dafür danke ich IHM


Oh Canim du bist der Teil,
nach dem ich immer gesucht hab

Ich liebe IHN um so mehr für das,
was ER mir gab denn


Rap:

oh Canim ich liebe dich my little boo

wenn du nicht mit mir bist find ich einfach keine Ruh',

lass mich dich entführen
inne Welt wo wir net verlieren

wir zwei vereint durch die Liebe zu IHM

komm schon lass uns gehen, wohin?

egal lass uns einfach treiben,
danach steht mir der Sinn

lass uns jetzt verstehen,
lass uns jetzt sehen

was es heißt
in SEINER Liebe aufzugehen


wir hier vereint zu zweit ein Traumpaar nur in Gott vereint
ein Geschenk ein Gleichnis
wie bei Laila und Medschnun

du schaust mir in die Augen lässt mich fliegen
und schon

seh ich dich wie den Spiegel vor mir
du lässt mich träumen von ewiger Liebe zu IHM

ich danke dir denn nur bei Dir find ich Ruh
das schönste Geschenk bist du


Chorus:

Das schönste Geschenk bist du

Bist du nur du (2X)

Endpart:
Ich trag dich bei mir wo immer ich auch bin,

halt mich fest denn danach steht mir der Sinn
du bist das Licht das er mir sandte als ich vergas,
ich danke dir für alles was du je für mich tatst

Chorus:
Das schönste Geschenk bist du

Bist du nur du (2X)

(At the end he says something in a language I don't understand lol)

++ [NASYEED] Oh Allah leite uns

Oh Allah leite uns

("Oh Allah, guide us")

German Song by

Voices Of Tauhid



get mp3

Sorry I tried to get the lyrics but they speak too fast, so I couldn't complete all the sentences :)
Here's only the chorus:

Oh Allah leite uns (2X) "Oh Allah, guide us"
Oh Allah vergib uns (2X) "Oh Allah, forgive us"
Oh Allah schütze uns (2X) "Oh Allah, protect us"
Oh Allah vergib uns (2X) "Oh Allah, forgive us"

++ SOALAN: Saya seorang Muslim yang sudah lama meninggalkan ajaran Islam secara serius......

Jadikan Ramadan ini yang terbaik - Ustaz A Ghani Shamsudin
Ustaz A Ghani Shamsudin


SOALAN: Saya seorang Muslim yang sudah lama meninggalkan ajaran Islam secara serius, sama ada dalam bentuk kepercayaan, pegangan, dan dalam amal ibadat. Tetapi dalam kesempatan berkunjung ke surau berdekatan rumah untuk bersolat Tarawih pada tahun ini dan mendengar siri tazkirah, mula melahirkan bibit-bibit kesedaran untuk menjadi hamba Allah yang mempraktikkan Islam.

Dalam salah satu siri tazkirah, ada disebut bahawa Sayidina Umar bin al-Khattab pun sebelum memeluk Islam, merupakan seorang yang ada cita-cita untuk membunuh Nabi Muhammad s.a.w. Bukan setakat itu, malah dia juga terbabit dalam menanam anak perempuannya pada zaman jahiliah, meminum arak, berfoya-foya, tetapi akhirnya selepas memeluk Islam jadi baik.

Persoalannya, bolehkah saya boleh menjadi seperti beliau (Umar), sedangkan saya dilahirkan sebagai seorang Islam berbeza dengan beliau yang tidak Islam.�Saya ingin sangat nasihat atau kaunseling ustaz, bagaimana saya boleh menjadi seorang Muslim yang baik pada Ramadan kali ini. - Abdul Muhaimin Ismail, Kg Chalok Barat, Setiu, Terengganu
JAWAPAN: Kesempatan hidup selama 60 atau 70 tahun di dunia ini perlu dimanfaatkan dengan sebaik-baiknya. Tuhan serta agama yang benar dan betul perlu dicari agar nasib kita nanti di akhirat lebih baik dan beruntung. Orang yang malang ialah mereka yang gagal mencari tuhan dan jalan yang benar untuk hidup di dunia ini lalu dia dibakar api neraka di akhirat kelak.

Jadi apabila saudara telah menemui agama dan tuhan yang sebenar saudara perlu istiqamah melaksanakan segala suruhan dan menghindari segala bentuk larangan-Nya. Jika tidak anda sama sahaja dengan manusia yang meraba-raba mencari tuhan dan jalan kehidupan yang diredainya.
Kehidupan dan sejarah yang dilalui oleh para leluhur seperti Sayidina Umar itu adalah suratan takdir bagi beliau. Beliau hidup dalam zaman kegelapan jahiliah yang sangat pekat. Namun Allah telah mengangkat mertabat beliau menjadi sahabat Rasul yang kedudukannya bagaikan bintang di langit. Jihad dan kesungguhan serta sumbangan jasa bakti beliau ketika itu tidak boleh disamakan dengan kaadaan sekarang. Saudara hidup dalam zaman Islam sudah berkembang lama; walaupun sudah banyak yang ditinggalkan ajarannya.

Apa yang penting ialah kita menunaikan ajaran Islam sepertimana yang diajar oleh Rasul dan sahabat-sahabat baginda. Dalam bulan Ramadhan ini kita disuruh menunaikan puasa pada waktu siangnya; kerana Rasulullah bersabda yang bermaksud: "Siapa yang berpuasa Ramadan dengan sukarela kerana dorongan keimanan semata-mata maka dosa-dosanya diampunkan."
Dalam sebuah hadis baginda menegaskan: "Dosa-dosa kecil seseorang berkaitan keluarga, harta dan jiran tetangganya dilupuskan oleh ibadat solat, puasa dan sedekah."
Puasa juga menurut baginda ibarat benteng atau tembok yang sangat kukuh menghindarkan kita daripada api neraka.
Dalam hadis lain pula baginda mengatakan: "Puasa dan amalan membaca al-Quran akan membantu seseorang itu pada hari kiamat kelak."

Abdullah bin Amru meriwayatkan daripada Rasulullah bahawa baginda bersabda: �Puasa dan amalan membaca al-Quran akan membantu seseorang itu pada hari kiamat kelak. (Ketika itu) puasa akan berkata: "Hai Tuhan aku telah menghalangnya daripada menjamah makanan dan melempiaskan nafsu syahwatnya oleh itu ampunkanlah dosanya kerana itu. Quran pula akan berkata: Hai Tuhan aku telah menyebabkan dia kurang tidur pada waktu malam oleh itu maafkanlah kesalahannya kerana itu. Baginda berkata (akhirnya) dia diberi pelepasan." (Hadis riwayat Ahmad
Pada bulan Ramadhan anda boleh memulakan taubat nasuha kepada Allah untuk meninggalkan segala perangai buruk seperti degil untuk tunduk kepada arahan dan tegahan agama, enggan melaksanakan kewajipan syara', suka melewatkan solat dan sebagainya.
Inilah bulan yang paling baik untuk anda memulakan corak hidup baru yang penuh keimanan, syukur, taat, inabah dan khusyuk dalam mengerjakan solat dan ibadah.

Inilah masa untuk berhijrah daripada pegangan dan ajaran yang salah dari sudut pemikiran dan budaya kepada kehidupan Islam yang sejati dan hakiki. Inilah saat yang paling sesuai kita berhijrah kepada landasan perjuangan politik Islam dan meninggalkan landasan politik berasaskan kaum atau tanah. Apabila nawaitu dan akidah kita benar maka solat dan puasa serta sedekah akan diterima Allah insya-Allah.Jika tidak segala amal ibadat menjadi sia-sia.
Dalam bulan yang mulia ini kita boleh membanyakkan sebutan zikir dan doa kepada Allah. Rasulullah menegaskan: Tiga orang yang doa mereka tidak akan dihampakan oleh Allah - orang yang berpuasa hinggalah dia berbuka, penguasa atau pemerintah yang adil dan doa orang teraniaya.(Hadis riwayat Termizi)

Pada bulan mulia ini juga pahala amal soleh akan digandakan oleh Allah. Sebab itu banyakkan bersedekah; menyumbang bakti dan budi. Nabi adalah seorang yang pemurah, apabila tiba Ramadan baginda adalah orang yang paling banyak memberi dan bersedekah.
Kepanasan matahari dan suasana yang terik di samping perut yang lapar membentuk seseorang agar tabah dan sabar berhadapan dengan rintangan.; inilah antara hikmat disyariatkan puasa. Ibadah ini mahu mencanai sifat tabah dan semangat yang kental serta azam yang kukuh untuk menjayakan cita-cita murni. Kesabaran ini menyebabkan dia tidak membalas cercaan orang dengan cercaan yang serupa; sebaliknya dengan jiwa besar dia mengatakan kepada mereka: "saya sedang berpuasa."

Sifat ini akan membawa kepada suasana damai dan tenteram dalam masyarakat.
Anda tidak perlu memikirkan diri anda boleh melampaui martabat Sayidina Umar justeru martabat Umar martabat yang sukar untuk ditandingi oleh orang seperti kita. Namun saudara boleh bercita-cita untuk menjadi insan terbaik dengan meluruskan niat, membersihkan hati dan meningkatkan kualiti dan jati diri sehingga mencapai darjat kemanusiaan yang mulia dan luhur.
Saudara boleh menyegerakan taubat kepada Allah beristighfar dan menyesali dosa-dosa yang lalu dan berazam untuk menghindarinya dan memulihkan kesan-kesan buruk terhadap dosa yang sudah berlaku.

Saudara boleh menyegerakan solat pada waktunya, solat berjemaah dengan berusaha mendapatkan takbir yang pertama bersama imam, menunaikan sunat rawatib dan amal soleh yang lain.
Banyakkan solat dan qiamullaili dengan berbagai jenis solat sunat yang lain, membaca qunut dan doa pada waktu sahur.
Saudara juga boleh membiasakan diri dengan tilawah al Quran. Jadikan tilawah sebagai adat dan amalan lazim harian anda. Indahkan al-Quran dengan suara bacaan anda yang merdu, khusyuk dan sayu.
Sambungkan silaturrahim, ziarahi kerabat dan saudara mara, maafkan kesalahan orang lain, jalin hubungan mesra dengan jiran tetangga dan orang kampung tempat tinggal anda. Banyakkan amalan bersedekah dan menderma.

Tunaikan zakat harta, keluarkan nafkah untuk anak isteri dan kerabat handai. Bantu golongan miskin dan orang yang tidak berdaya dan golongan tetindas di Mindanao, Pattani, Palestin, Afghanistan, Iraq, Darfur dan lain-lain.
Bersihkan jiwa dan hati daripada melihat orang lain; lebih-lebih lagi beranggapan para leluhur seperti Umar lebih jelek kedudukannya daripada kita. Sebaliknya kita harus meletakkan penghormatan yang sangat tinggi kepada para sahabat Rasulullah s.a.w. yang disebut oleh oleh baginda sebagai bintang-bintang di langit.
Siapa sahaja daripada kalangan para sahabat yang kita contohi pasti kita akan mendapat petunjuk. Muliakan kedudukan mereka. Dalam masa yang sama cubalah hidup mencontohi mereka.

Dalam pada itu jika anda mempunyai rezeki yang cukup untuk menunaikan umrah dalam bulan Ramadan maka bulatkan tekad dan niat untuk menunaikannya dalam bulan puasa ini.
Rasulullah s.a.w. bersabda: "Penunaian umrah dalam bulan Ramadan menyamai ibadah haji (pahalanya) atau seolah-olah menunaikan haji bersama-samaku." ( Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)
Selanjutnya anda manfaatkanlah bulan Ramadan untuk meningkat usaha jihad menegak dan menobatkan ajaran Islam; sama ada dengan lisan, tulisan, harta mahu pun nyawa. Bulan Ramadan ini bulan menjana perubahan merobohkan kebatilan dan kekufuran dan menegakkan keadilan dan cita-cita Islam. Inilah bulan kemenangan untuk umat Islam insya-Allah.

Demikianlah beberapa pesanan ringkas saya untuk saudara laksanakan; semoga saudara mendapat tempat dan martabat yang tinggi di sisi Allah Azza Wa Jalla. Wallah a'lam. _

++ Manusia, makhluk yang terbaik pernah Allah ciptakan..


"Tiada siapa yang paling pandai dan paling bodoh di dunia ini kerana setiap yang pandai itu boleh menjadi bodoh dan setiap yang bodoh itu boleh menjadi pandai"

++ Pantun..Pantun... Raya lagii.... khas tuk kawan2 ku & kaum ibu bapa..hehe

Amin berlari sekuat hati,
Berlari pergi ke perigi,
Hari raya memang di nanti,
Sebab budak2 dapat main bunga api.


Hari ini kita makan kari,
Lauk kari ikan duri,
Tidak!! raya datang lagi,
sebab emak bapak kena keluar duit lagiii....


Bulan Ramadhan masih lagi,
Hari raya akan tiba nanti,
Jangan lupa muhasabah diri,
Agar kita Allah sayangi.


Budak-budak bermain guli,
Guli dicampak di sana sini,
Salah silap harap dimaafi,
InsyaAllah kita berjumpa lagi.


SELAMAT HARI RAYA =)

MAAF ZAHIR yea.... hehe..batin belum lagi :P

++ E-Card Raya....Syukran Jazilan semua... =)


















++ Meh Kita tgk Iklan RAYA PETRONAS











Semoga kita mendapat iktibar daripada iklan ini..

++ Lagi-lagi PANTUN di Hari Raya

Pisang emas dibawa beraya, masak sebiji di Puduraya, Hutang emas sebelum raya, Masa nak bayar selepas raya.

Pisang emas dibawa beraya, Masak sebiji di balairaya, Semua hutang nak sambut raya, Tauke kedai juga yang kaya raya.

Tinggi-tinggi si hantu raya, Anak kerbau mati tak sempat raya, Main mercun ditepi jalanraya, Terbakar rumah beraya di balairaya.

Tinggi-tinggi si bunga raya, Anak kerbau mati di lebuhraya, Pagi-pagi lagi dah keluar beraya, Langsung tak ingat nak sembahyang raya.

Dua tiga kucing beraya, Mana nak sama si badak raya, Empat lima hari lagi nak raya, Banyaklah berita kemalangan jalanraya.

Dua tiga kucing pendakwaraya, Manakan sama kucing rimba raya, Dodol,lemang,rendang dan kuih raya, Budak-budak tetap nak duit raya.

++ PATCHIE's Sudan 2nd Version ♥♥



Coklat Patchi akak hadiah tuk korang... amik sorang satu kay!


Lyrics to Di Hati by Dehearty:

Di hati bersama mengembara
Tika masanya tika saatnya ku terasa
Meredah lautan kasih sinar iman yang teguh
Redup menyinar hati sanubariku

Kutabahkan hatiku dibuang berkelana
Gerimis hati terpaku sukma
Semoga hidayahNya kan terus menyinar
Penuhi alam kegelapan

Berikan kekuatan dalam mencari sinar
Di jalan ini kuhadapi duka dan sedu sepi
Bersama teman-teman harungi perjuangan
Biarpun kekurangannya ada takkan ku gundah

C/O: Kita akan bersama menempuh segalanya
Bersatu hati mendamaikan jiwa yang keluh resah
JAnji patri bersama ikatan teguh setia
Bersama menuju gerbang impian kita harapkan

Di hati kita bersama.. Di hati kita melangkah..
Jangan dipisahkan kasih bersaudara..
Jangan didendamkan ukhuwah yang terbina..

++ Israeli Products.. ( BOYCOTT! )


Baru ana tahu starbucks tu product dr Israel... ish ish ish ...

++ SELAMAT HARI RAYA.... ^0^




++ Pantun Raya Mengikut NEGERI...

click gambr tuk baca...

Solamat berpantun..

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam