سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Friday, October 31, 2008

++ Internet oh Internet..

Salam..

Internet buat hal pula hari ni.. penat menunggu dari pagi tadi.. cuba banyak kali, tetap fail.. Sobs~! Sobs~!

sekarang ni kenalah guna internet di bilik adik...huhu susahla.. dah kena kongsi.. so antum semua minta maaflah yea kalau ana jarang update blog ni.. ;(

SABO je lah~

Photobucket

Photobucket

Photobucket

++ A proof for the existence of God


This is a nice video, where a German guy demonstrates an experiment proving the existence of God. The video is in German, but the experiment is simply to decompose a pen into its pieces, throw them onto the floor and see if the pen constructs itself by chance or not. So you can try it at home.

Ich beweise dass Gott existiert



++ Orang syahid tak pernah mati!


Wahai hamba yang tekun beribadat di dua tanah haram, jika kau melihat kami, nescaya engkau akan mengetahui bahawa engkau sedang bermain dengan ibadatmu Sesiapa yang berlumuran air mata dipipinya, maka tengkuk - tengkuk kami pula berlumuran darah. Atau ada yang kudanya keletihan sia-sia, Sedang kuda kami keletihan di pagi hari.

Kalian dipenuhi oleh bau wewangian, Sedangkan wewangian kami adalah debu-debu nan indah yang diterbangkan teracak kuda kejam dan gersang, serta debu. Kami dianugerahi untaian kata Nabi kami, Kalimat Shahih yang benar … bukan dusta. Tak ‘kan sama, debu yang bersarang di hidung hamba Allah, dengan asap neraka! … bukan dusta.

Inilah Kitabullah, berucap kepada kami, Orang syahid tak pernah mati! … bukan dusta....

++ de Schnee isch da in die Schweiz ( The Snow is here in Switzerland ) 2008 Winter~!







I MISS PLAYING SNOW in Switzerland~~~~ Duhh~~ Ich Frage mich ( imma ) ob ich nach Schweiz wida fliegen kann....... sobs~! sobs~!!

Thursday, October 30, 2008

++ !!! [ SYAIR si Sang SYAITAN ] !!!


Berjaya dengan cara menjilat orang atasan, memijak orang bawahan dan menikam rakan sendiri, bukanlah kebahagiaan. Mereka tidak pernah puas dengan apa yang mereka ada; tidak mungkin puas dengan apa yang mereka capai; tidak sama sekali puas dengan apa yang mereka buat. Inilah syair syaitan. Kegagalan ialah lubuk syaitan.
  1. Gagal berakibat lesu, letih dan longlai.
  2. Bertangguh-tangguh ialah simbol syaitan.
  3. Dua krisis jiwa: terlalu gembira, perangkap krisis; terlalu berduka, penjara krisis.
  4. Penggosipnya, syaitan.

Krisis jiwa paling halus, namun kesannya paling berbahaya:
  • keperibadian punah,
  • hubungan sosial muram,
  • prestasi curam
  • produktiviti parah.....

++ Senaman YOGA boleh pesong akidah umat Islam

sekadar gambar hiasan

Yoga, sejenis senaman harian yang kebanyakan pergerakannya berdasarkan unsur dalam agama Hindu, dipercayai boleh memesongkan akidah umat Islam jika mengamalkan senaman itu. Pensyarah Fakulti Pengajian Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Zakaria Stapa, menasihati orang Islam yang mengamalkan senaman berkenaan supaya menghentikannya. "Yoga yang berasal daripada masyarakat Hindu, menggabungkan unsur keagamaan dan penyembuhan jiwa kerana percaya yoga boleh menyatukan mereka dengan tuhan," katanya selepas menyampaikan syarahan yang Ajaran Sesat di Malaysia di Universiti Sains Malaysia, semalam.

Yoga amalan kesihatan yang diperkenalkan sekitar 3,300 Sebelum Masihi, dikatakan dapat membantu melambatkan proses penuaan, mengurangkan risiko diabetes, darah tinggi, lelah dan penyakit berkaitan jantung.

Difahamkan, isu yoga sudah dibincangkan pada mesyuarat Majlis Fatwa Kebangsaan di Kota Bharu, Kelantan, baru-baru ini. Zakaria berkata, umat Islam kini mengamalkan yoga bukan saja untuk amalan kesihatan tetapi antara gaya hidup kota yang ingin mencari keseimbangan selepas sehari di pejabat.

"Yoga adalah manifestasi gerakan, konsentrasi dan posisi tubuh yang dilakukan sambil membaca mantera dipercayai ada kekuatan penyembuhan yang berupaya mengatasi tekanan," katanya. Beliau berkata, umat Islam yang tiada pengetahuan agama mengikut saja amalan berkenaan tanpa mengetahui boleh memesongkan akidah mereka.

Katanya, umat Islam patut menggunakan ajaran Islam seperti solat untuk mencari ketenangan jiwa yang dilakukan secara teratur lima kali sehari. “Jika umat Islam mahu menyihatkan tubuh badan, solat adalah pilihan terbaik dengan posisi tubuh teratur untuk semua anggota badan sambil berzikir dengan ayat al-Quran.
“Mengapa kita perlu mencari alternatif lain untuk bersenam dan ketenangan? Jika silap cara, yoga boleh memesongkan akidah kerana pergerakannya mengikut gaya dan tradisi agama Hindu," katanya.

Sumber:

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Wednesday/Nasional/20081029002900/Article/index_html

++ Khas untuk kaum MUSLIMAH...~


  • Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada Mu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMU

  • YA Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku kepadaMU

  • YA RABBANA, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling padaMU

  • YA RABBUL IZZATI , jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid dijalanMU

AMIN YA RABBAL ALAMIN

this is a poem written by Aminah Qutb to her husband~

++ Gathering Nasyid & Friends


Nasyid & Friends merupakan program Gathering Radio Online Nasyidfm & Nasyeed.com bersama artis dan peminat nasyid tanahair. Kerjasama ini dilakukan bertujuan mengeratkan silaturrahim di antara semua penggiat seni, artis dan peminat nasyid.

Program yang julung kali diadakan ini juga adalah hadiah kepada peminat nasyid di atas sokongan yang diberikan kepada industri muzik tanahair.Peminat yang ingin hadir ke program tersebut bolehlah mendaftar diruangan yang disediakan. Kehadiran anda amatlah dialu-alukan.

Untuk keterangan lanjut ::

Cik Mass = 03 5512 1352 / 016 238 5788
Tarikh :: 13 hb Disember 2008 / 15hb Zulhijjah 1429h
Lokasi :: Perkarangan pejabat Nasyeed.com

Untuk Pendaftaran Sila Ke :

++ Tagged by MIZIE KIMIE~

Thanks a bunch Mizie.. :)

Starting time : 04.35pm
Name : NAJIBAH (22)
Sisters :NABIHAH(23),NABILAH(19)
Brothers :NABIL(20),MUHAMMAD(14)
Shoe size : 7-9
Height : 162 siyyyem..

-Where do you live?
Taman Serdang Utama,Seri Kembangan

-Have you ever been on a plane?
Yes..

  • Kuala Lumpur - Switzerland
  • Switzerland - Singapura - Kuala Lumpur
  • Kuala Lumpur - Dubai - Sudan
  • Sudan - Dubai- Sudan
  • Kuala Lumpur - Jeddah - Kuala Lumpur
  • Kuala Lumpur - Shanghai - Kuala Lumpur

-Swam in the ocean?
Nah~ Never.. ( i did answered this kind of Que. b4 )

-Fallen asleep at school?
Yeh..when i was at kindergarden

-Fell off your chair?
Yup~ Once when i was in Standart 5 (sekolah agama)

-Sat by the phone all night waiting for someone to call?
Yeh..Sumtimes.. hehe

-Saved e-mails?
yes~For memories..

-What is your room like?
half - Western style
half- Middle east style
++ GREEN colour~

-What’s right beside you?
German Dictionary,Metro newspaper,Chair, Mouse.. & Shin Chan's mouse pad

-What is the last thing you ate?
Chicken Curry + bread

-Ever had...Chicken pox?
yup~ when i was lil..

-Sore throat?
sumetimes.. yes

-Broken nose?
nah~ hopefully not

-Do you believe in love at first sight?
yes i think.. maybe~~~~~

-Like picnics?
hmm. used to like..yeh!

-Who was/were...The last person you danced with?
yeh.. with ma friend when we had Hari kebudayaan ( Zapin Dance )

-Last made you smile?
Yes..Macam2 Aznil show

-You last yelled at?
Dun rememba~
-Today did you...Talk to someone you like?
yeh..secreto

-Kissed anyone?
Yup~ Ma Mom

-Get sick?
Yeh~!

-Talk to an ex?
Nop~

-Miss someone?
Yeh

-Who do you really hate?
Shaytan + Ammarah or someone who makes me Piss Off~

-Do you like your hand-writing?
Nop really. prefer typing..

-Are your toe nails painted?
Yes~ Henna on ma fingers.. Love it!

-Whose bed other than yours would you rather sleep in?
Ma parents

-What color shirt are you wearing now?
Red colour

-Are you a friendly person?
yep..sumtimes , depends on ma mood

-Do you have any pets?
used to have- Hamsters,turtles

-Do you sleep with the TV on?
Yes..sumtimes

-What are you doing right now?
Typing..writing..listening 2 Nasyid.fm

-Can you handle the truth?
insyaAllah

-Are you closer to your mother or father?

erm.. my mum.. my dad not so close..


-Do you eat healthy?

Yeh~


-Do you still have pictures of you & your ex?
No~

-If you’re having a bad day, who are you most likely to go to?
My Room...

-Are you loud or quiet most of the time?
depends~
-Are you confident?
Not alwaiz

-5 things I was doing 10 years ago
1) layan lagu Back Street Boys
2) jadi pengawas..catit nama pelajar x ikut school rules then bagi dekat cikgu disiplin

3) Main batu seremban + lompat getah
4) amik UPSR

5) belajar2...


-5 things I would do if I were a billionaire
1) Around d world with ma family~

2) Buy a house in Germany & Switzerland

3) buy a thing that i wish
4) Sadaqah
5) & sama waktu, hari tarikh & tempat...

-5 of my bad habits

1) sleep at 4-5 am..

2) wake up late~
3) to lazy to work out~ duh!

4)
Internet 24 7...
5)
be a friend of mine n u know...

-5 places I've lived/living
1) Wuerelingen, Switzerland

2) Berikon, Switzerland

3) Buchs, Switzerland
4)
Ar-Riyad Street,Khartoum,Sudan
5) Taman Serdang Utama, Seri Kembangan

-5 persons dat i wanna tag:

1)Aishun

2)Hana

3)
Afzan
4)Kikudin

5)dan sesapa yang baik hati & rajin nak buat tag..

Sila-Sila..

++ I schriebe~~~~.. nie scho wightig...

I schriebe~~~~

I fuehle schoo muede~~~

Najibah isch schoo langweilig.nur zu hei blieben..jedentag.jo!..was mues i denn mache?.i geh kei schuel mer..du, i vermisse euch in die schweiz + meine schuel KantiWettinge au !

Photobucket
Mini liebi kollige.. in die Scweiz (2DD und in die kanti Wettinge),uus Deutschland ond Argentinean~
  • Aline Kaufmann
  • Daniella Bucher
  • Corrine Wacher
  • Corrine Weber
  • Jelena Arsic
  • Fabienne Berner
  • Karin Urech
  • Angi Nyfeller
  • Viginia
  • Nicole Meier
  • Ewelina Pohl
  • Nina
  • Naomi
  • ond vell mer.....
i liebi eu gansch toll..wenni chaco chummi~~~~~~~ :D kuessli..

Najibah www.jiebahoshin.blogspot.com.. i cha kei a nig.was i mache soll..lala. i hoere jetzt Irgendinisch- Pluesch..Schweiz, wenni chacho chummi~~~.


Najibah sage: also, i geh jetzt esse..en guete~!.


hasch du nie verstande was hab i scho gschriebe? also, was sollst :P

++ Dunia & wanita berpurdah





Suatu kisah...

Kisah ini berlaku sewaktu aku di Madinah. Suatu hari aku berjalan melalui pasar. Sebaik saja muazzin melaungkan azan, aku terlihat seorang wanita. Wanita itu ganjil cantiknya. Dia berpaling kepadaku seolah-olah tahu bahawa aku merenungnya. Malah dia memberikanku anggukan kecil penuh bermakna sebelum wanita itu berpusing di satu sudut menuju ke lorong penjual sutera.

Bagaikan terkena panahan halilintar, aku serta-merta tertarik, hatiku terpukau dengan wanita itu. Dalam kepayahan aku berdebat dengan hatiku, memberikan satu demi satu alasan untuk meneruskan langkahku ke masjid memandangkan masanya telah tiba untuk solat, namun perdebatan ternyata gagal. Aku memutuskan untuk mengikut wanita tersebut.

Aku bergegas mengejar wanita itu, nafasku pantas dan mengah manakala wanita itu tanpa disangka mempercepatkan langkahnya. Dia telah berada jauh beberapa kedai di hadapan. Dia memaling wajahnya seketika padaku, terasa kudapat melihat cahaya senyuman nakal wanita itu dibalik purdah hitamnya. "Adakah ini khayalanku sahaja?" bisik hatiku. Akalku seolah-olah tidak berfungsi pada waktu itu.


"Siapakah wanita itu?"


Aku memantaskan langkahku dan memasuki lorong dimana wanita itu dilihatku masuk. Dan seterusnya wanita itu mengimbau aku, sentiasa dihadapan, masih tidak dapat dikejar, semakin jauh dan jauh dari mana kami mula-mula bersua. Perasaanku tambah membuak.

"Adakah wanita itu orang gila?"

Semakin jauh nampaknya wanita itu berjalan hingga ke penghujung bandar. Mentari turun dan tenggelam, dan wanita tersebut masih berada jauh di hadapanku. Sekarang, kami berada di tempat yang tidak disangka, sebuah perkuburan lama.

Kalaulah aku siuman seperti biasa, pasti aku akan merasa gementar, tapi aku terfikir, tempat yang lebih ganjil dari ini biasa dijadikan tempat pasangan kekasih memadu asmara. Dalam 60 langkah di antara kami aku melihat wanita itu memandang ke arahku, menunjuk arah, kemudian turun ke tangga dan melalui pintu bangunan sebuah kubur tua.

Kalaulah aku tidak diamuk senyuman wanita itu tadi, pasti aku berhenti sebentar dan memegun masa, tapi sekarang tiada guna berpaling arah, aku menuruni tangga tersebut dan mengekori wanita itu ke dalam bangunan kubur itu. Di dalam bilik bangunan kubur itu, kudapati wanita itu duduk di atas ranjang yang mewah, berpakaian serba hitam masih berpurdah, bersandar pada bantal yang diletak pada dinding, diterangi cahaya lilin pada dinding bilik itu. Di sebelah ranjang itu, aku terpandang sebuah lubang perigi. "Kuncikan pintu itu," kata wanita itu, dengan suara yang halus gemersik seumpama berbisik, "dan bawakan kuncinya. " Aku akur.

"Buangkan kunci tersebut ke dalam perigi itu," kata wanita itu. Aku tergamam sebentar, kalaulah ada saksi di situ, pasti saksi itu dapat melihat gamamku. "Buang-lah," ujar wanita itu sambil ketawa, "tadi kau tidak berfikir panjang untuk meninggalkan solatmu untuk mengekoriku kemari?" Tempelak wanita itu lagi. Aku diam.

"Waktu maghrib sudah hampir selesai," kata wanita itu bernada sedikit menyindir . "Apa kau risaukan? Pergilah buangkan kunci itu, kau mahu aku memuaskan nafsumu, bukan?" Aku terus membuang kunci pintu tersebut ke dalam perigi, dan memerhatikan kunci itu jatuh. Perutku terasa bersimpul tatkala tiada bunyi kedengaran ketika kunci itu jatuh ke dalam lantai perigi. Aku berasa kagum, kemudian takut.

"Tiba masanya untuk melihat aku," kata wanita tersebut, dan dia mengangkat purdahnya untuk mendedahkan wajah sebenarnya. Bukan wajah segar seorang gadis remaja, tapi kehodohan wajah yang mengerikan, jijik, hitam dan keji, tanpa satu zarah cahaya kelihatan pada alur kedut ketuaannya. " Pandang aku sungguh-sungguh, " kata wanita itu lagi.

"Namaku Dunia. Aku kekasihmu. Kau habiskan masamu mengejarku , sekarang kau telah memiliki diriku . Didalam kuburmu. Mari. Mari." Kemudian wanita itu ketawa dan ketawa, sehingga dia hancur menjadi debu, dan lilin itu padam satu demi satu, dan kegelapan menyelubungi suasana.---- --------- --------- ---------


Dalam sebuah hadis riwayat Abu Daud yang bermaksud:

"Hampir-hampir seluruh umat mengeliling kamu sepertimana orang-orang yang kelaparan mengelilingi hidangan mereka.' Ada yang bertanya, 'Apakah itu disebabkan bilangan kita kurang?' Nabi s.a.w menjawab: 'Bilangan kamu pada ketika itu ramai tetapi seperti buih. Allah mencabut dalam hati seteru kamu perasaan gerun terhadap kamu dan meletakkan perasaan al-wahn dalam hati kamu.' Ada yang bertanya: 'Apa al-wahn itu wahai Rasulullah?' Jawab Baginda: 'Cintakan dunia dan bencikan mati.' "

++ CUP CAKES Kawaii ne~~~~

So Schoen~!!!! ... und koestlich auch!


nak satu?.. silalah amik.. pilih... jangan segan2 :D

Wednesday, October 29, 2008

++ Roland HD1 Digital Drum Set



Setelah puas bermain alat2 muzik (walaupun x banyak mane pun & x serious sgt) seperti kompang & layan keyboard adik, kali ni 'Digital Drum Set' yang ana impikan selama ni...

sebenarnya masa sekolah menengah dulu, ana bermain percussion drum..cuma dah lama x main, since masuk universiti.. so tetiba rasa macam rindu balik nak main alat muzik ni...

semangat nak bermain drum ni tiba2 datang bila kumpulan nasyid Mawaddah guna percussion ni semasa mendendangkan lagu nasyid mereka... so why not ana cuba pula kan?...

erm..bila leh dapat eh?...

Takpe2..InsyaAllah...satu hari nanti..Amiin.. :D



Video - How to play Roland HD1 Digital Drum Set.. enjoy~

++ Perkara-perkara yang membuat kita hilang ingatan dan tumpul minda

Kurangkan makan bawang besar

Kurangkan makan berempah

Kurangkan makan ketumbar kering

Kurangkan menonton hiburan

Kurangkan membaca majalah hiburan

Kurangkan ketawa yang panjang atau terbahak-bahak

Kurangkan minuman air batu,air dalam tin(100 plus dan lain2)

Kurangkan makan organ dalaman ayam terutamanya kanak2

Jangan makan kepala ikan

Jangan minum air yang ada semut

Jangan tidur selepas subuh

Jangan tidur selepas asar

Jangan tidur selepas makan

Jangan makan terlalu kenyang

Jangan makan berat selepas jam 9.00 malam

Jangan menyapu rumah pada waktu malam

Jangan makan yang masam-masam berlebihan

Jangan dicampur makan laut dan darat dalam satu hidangan

Jangan minum susu selepas memakan daging/ayam

Perkara-perkara yang perlu diamalkan

Selalu makan buah manisan seperti kurma dan lain2

Selalu makan makanan yang panas2

Selalu memakan kekacang seperti kacang soya @ badam dan lain2

Selalu minum air masak

Selalu makan ulam2

Selalu mengamalkan pandangan hijau

Selalu bersenam

Selau menggunakan imajenasi otak

Banyakkan memakan makanan berasaskan gandum/soya

Banyakkan aktiviti berkhemah di hutan/pantai(yang mempunyai pokok) kerana disitulah terdapat banyak ion2 negetif dan cahaya matahari infra merah (terutama pada waktu pagi) yang amat diperlukan oleh tubuh badan,kerana hanya kawasan seperti ini sahaja yang mempunyai % yang cukup untuk kegunaan kita seharian berbanding dalam bangunan batu ianya terlalu sedikit

Jangan ego

Jangan dengki pada orang lain

Jangan makan dari sumber yang tidak halal

Jangan memberi anak makan makanan dari sumber yang tidak halal

Jangan makan makanan yang ada pewarna

Jangan makan makanan yang ada pengawet

Jangan mengunakan minyak masak lebih dari 2 kali

Jangan mandi selepas 9.00malam

......dan yang paling penting dibawah ini........

selamat beramal.....

Jangansengaja lewatkan solat.
Perbuatan ini Allah tidak suka.
Kalau tertidur lain cerita.

...pesanan unntuk diriku yang mudah lupa....

++ Mengelak Dari Mengumpat

click gambar untuk zoom in

Soalan:


Adakah dengan cara berdiam diri itu dapat mengelakkan kita daripada terlibat dalam hal mengumpat sedangkan kita sendiri mendengarnya dan tak terdaya untuk menegur mereka yang melakukannya?
Linda, P Pinang
Jawapan:

Al-Quran menggariskann kepada kita supaya tidak duduk di dalam majlis orang yang membicarakan soal-soal yang buruk. Majlis yang buruk adalah umum di sini, termasuklah majlis mengumpat. Dalam sebuah hadis yang sahih yang diriwayatkan oleh imam Muslim menjelaskan sesiapa yang melihat kemungkaran hendaklah merubah kemungkaran itu dengan tangan, jika tidak mampu hendaklah dengan lidah dan jika tidak mampu juga hendaklah dengan hati dan itu adalah selemah-lemah iman.

Dalam sebuah hadis yang lain menjelaskan; Orang yang melihat orang lain melakukan kemungkaran sedangkan ia mampu berbuat demikian, tetapi tidak diambil apa-apa tindakan, maka laknat Allah turut menimpa ke atas dirinya. Dalam kes di atas oleh kerana anda tidak berjaya merubah kemungkaran itu walaupun anda bersama dengan orang yang melakukannya, maka hendaklah anda membencinya di dalam hati. Jika boleh anda hendaklah menunjukkan kerut muka, atau dahi atau kening yang menunjukkan anda sebenar tidak bersetuju dengan perbuatannya itu .

Sayugia diingatkan dosa mengumpat di dalam islam amatlah berat sehinggakan Allah SWT menyamakannya dengan memakan daging saudara sendiri. Anda juga dinasihatkan supaya sentiasa menjauhi dari majlis seumpama ini, supaya anda terselamat dari dosa mengumpat.

Sila rujuk buku-buku berikut:
1.
Dosa Tanpa Nikmat DN 099
2.
170 Amalan Yang Ditolak DN 261
3. Penghalang Kesucian Batin DN 109

++ Diganggu bayangan Ketika Takbir

Soalan:

Ketika saya solat atau ketika saya menyebut kebesaran Allah SWT saya terbayang salib atau orang kafir. Soalannya adakah saya menyekutukan Allah SWT? Untuk mengelakkannya saya cuba bayangkan tulisan Allah SWT atau saya bayangkan Kaabah?
Roz, KL
Jawapan:

Di antara tipu daya Syaitan terhadap manusia ialah dalam bentuk mewas-waskan dirinya ketika menunaikan solat, kerana itulah Rasulullah SAW menyarankan supaya orang yang hendak bersolat supaya membaca doa perlindungan dari gangguan syaitan. Antaranya: "Ya Allah Ya Tuhanku aku berlidung dengan Engkau dari gangguan syaitan Khanzab".

Selain itu bacalah juga surah Al-Ikhlas, Surah An-Nas dan surah Al-Falaq. Setelah itu hati orang yang menunaikan soat itu hendaklah tertumpu kepada bacaan imam. Jika berlaku was-was atau lintasan yang bukan-bukan sekali sekala , itu adalah merupakan teknik syaitan untuk menghilangkan kekhsyukan anda di dalam solat anda dan orang yang sedang solat itu jangan mengendahkan lintasan itu. Jika dilayan akan menghilangkan terus rasa khsyuk dalam solat. Lintasan-lintasan seperti itu tidak membatalkan solat.

Terbayang gambar salib adalah sebahagian dari usaha syaitan untuk mengganggu solat anda. Bagaimanapun usaha anda untuk mengelakkan diri dari was-was berbentuk lintasan lambang salib ini tidak wajar dilakukan dengan cara anda mengingati gambar kaabah atau membayangkan tulisan Allah, sebaliknya caranya cukuplah sebagaimana yang telah diutarakan sebelum ini iaitu anda hanya perlu menumpukan sepenuh perhatian kepada bacaan dan makna yang terkandung dalam bacaan anda, hadir hati, menumpukan rasa takut kepada Allah dan harap mudah-mudahan Allah SWT akan menerima solat yang telah anda kerjakan tadi. Bayangkanlah yang anda sekarang sedang berdiri di hadapan Allah tuhan Rabbul jalil dan Ia sekarang sedang melihat segala gerakgeri, bacaan dan lintasan hati anda.
Sila rujuk buku
:


1. Soal Jawab Ibadah Solat DN 176

sumber: Darulnuman

++ Yang perlu dielakkan semasa solat


Solat berjemaah, ruangan yang jauh dari makmum di sebelah

Layari Blog Sesama Insan untuk artikel penuh

++ Bahaya homoseksual dan lesbian

Ibnu Wan Hussin
Tue | Jul 03, 07 | 03:49:40 PM
Menurut laporan, pada 30 Jun lalu, kira-kira 200,000 homoseksual dari seluruh Eropah menghadiri perhimpunan di Madrid bagi menunjuk perasaan, menuntut hak sebagai gay dan lesbian.

Tindakan sebegini memberi kesan bahaya kepada umat Islam sedunia, terutama mereka yang berada di peringkat remaja dan kanak-kanak. Kejadian sebegini sebenarnya merupakan kehendak hawa nafsu seks buas yang telah diharamkan oleh Allah SWT.

Menurut Islam, amalan seks sejenis ini dikeji dan di hina oleh Allah melalui firman-Nya;

“Dan Nabi Lut juga (Kami utuskan). ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya: "Patutkah kamu melakukan perbuatan Yang keji, Yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun dari penduduk alam ini sebelum kamu? * Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu Dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum Yang melampaui batas".(Surah Al-‘Araf : 80 - 81)

Dari firman Allah ini, Allah menggambarkan, tindakan homoseksual merupakan amalan “fawahisy” atau amalan yang keji. Menurut Imam Al-Qurtubi, makna fahsya’ adalah setiap kejahatan yang dilakukan, pelakunya akan dikenakan hukum hudud. (Tafsir Al-Qurtubi : 2/210)

Begitu juga, Rasulullah s.a.w. menyatakan golongan yang mendapat kemarahan dan kemurkaan Allah adalah antaranya golongan homoseksual.

Daripada Abu Hurairah RA, bersabda Nabi s.a.w.;
“Empat golongan berada dalam kemurkaan Allah di pagi dan petang, iaitu lelaki yang menyerupai perempuan, perempuan yang menyerupai lelaki, mereka yang melakukan setubuh dengan binatang dan mereka yang melakukan setubuh sesame lelaki (homoseksual)” (Kanz Al-Ummal : 12/31 : hadis no : 43982.)

Hukuman mereka yang melakukan amalan seks sejenis

Melihat kepada perbincangan fiqh, didapati bahawa fuqaha’ ada membahaskan tentang hukuman yang akan dikenakan kepada pelaku seks sejenis ini.

Di dalam kitab kanun Jinayah Syar’iyyah, karangan Allayarham Tuan Guru Dato’ Haji Sa’id Haji Ibrahim, hukuman mereka yang melakukan amalan liwat adalah sama seperti hukuman mereka yang berzina. Iaitu, sekiranya pelakunya itu adalah orang yang muhsan (telah merasai jimak yang sah), maka hukuman kepadanya adalah rejam sampai mati dan di sebat sebanyak seratus kali dan dibuang negeri selama setahun, jika pelaku tersebut itu ghair al-muhsan (tidak pernah merasai jimak yang sah). (Kanun Jinayah syar’iyyah : m/s 37).

Kenyataan ini berdalilkan kepada hadis yang diriwayatkan oleh Abu Musa Al-Asy’ari RA, sabda Nabi s.a.w.;
“Apabila mendatangi oleh lelaki terhadap lelaki (liwat), maka kedua-duanya adalah berzina” (Sunan Al-Baihaqi Al-Kubra : 8/233 : hadis No : 16810)

Begitu juga hadis daripada Ibni Abbas RA, bersabda Nabi s.a.w. ;
“Barang siapa yang mendapatinya melakukan amalan kaum lut, maka bunuhlah pembuat dan yang kena buat” (Al-Mustadrak ‘ Ala Sahihain : 4/395 : hadis no : 8049)

Adapun mereka yang melakukan amalan musahaqah (lesbian), hukuman yang dikenakan kepada pelakunya adalah dengan dijatuhkan hukuman takzir. (qanun jinayah syar’iyyah : m/s 38)

Amalan seks sejenis boleh membinasakan negara

Jika diperhatikan kepada kandungan kisah yang tersebut didalam Al-Quran, Allah ada menyatakan tentang bagaimana kehancuran yang diberikan Allah terhadap Kaum Nabi Lut yang mengamalkan seks sejenis ini.

Firman Allah;
“ (demikian juga) kaum Nabi Lut telah mendustakan peringatan dan amaran (yang disampaikan oleh RasulNya).*. Sesungguhnya Kami telah menghantarkan kepada mereka angin ribut Yang menghujani mereka Dengan batu, kecuali keluarga Nabi Lut, Kami selamatkan mereka (dengan menyuruh mereka keluar dari situ) pada waktu jauh malam, * sebagai limpah kurnia dari kami. Demikianlah Kami membalas orang-orang Yang bersyukur. * dan Demi sesungguhnya! Nabi Lut telah memberi amaran kepada mereka mengenai azab seksa kami; Dalam pada itu, mereka tetap mendustakan amaran-amaran itu” (Surah Al-Qamar : 33-36)

Dengan amalan seks sejenis yang dilakukan oleh kaum Lut itu menyebabkan Allah SWT telah menghancurkan mereka dengan membalikkan Negara mereka, lalu dihujankannya sehinggakan negara itu bertukar menjadi laut.

Firman Allah;
“maka apabila datang (Masa perlaksanaan) perintah kami, Kami jadikan negeri kaum Lut itu diterbalikkan (tertimbus Segala Yang ada di muka buminya) dan Kami menghujaninya Dengan batu-batu dari tanah Yang dibakar, menimpanya bertalu-talu” (Surah Hud : 82)

Jelas dari firman-firman Allah diatas, betapa hancurnya kaum Nabi Lut disebabkan pengamalan seks sejenis yang diamalkan oleh mereka. Kehancuran yang sama juga tidak mustahil boleh menimpa umat Islam di zaman kini, sekiranya pengamalan seks sejenis ini tidak dibenteras.

Semua pengamalan seks sejenis ini bermula dengan pergaulan bebas yang dilarang oleh Islam. Antara pergaulan bebas yang sedang menyerang umat Islam adalah pengamalan Hedonisme.

Amat menyedihkan, pengamalan hidonisme dan seks sejenis ini, bukan sekadar menimpa kepada dunia-dunia barat, tetapi ianya sudah menimpa di dunia-dunia umat Islam sendiri, yang tidak ketinggalan adalah Malaysia .

Menurut satu kajian yang dilakukan oleh i-Kon Berita Harian membabitkan 100 orang remaja di sekitar Kuala Lumpur dan Shah Alam mendapati 31 peratus daripada mereka mengaku sudah melakukan hubungan seks dan 23 peratus daripada kelompok ini melakukan perbuatan itu sebelum mencecah usia 15 tahun. Hal ini dilaporkan di bharian.com.my pada 30 Julai 2005, dibawah tajuk seks luar nikah oleh Diyanah Anuar.

Penutup
Memerhatikan segala kejadian yang telah menimpa dan yang sedang menimpa umat, memberi satu peringatakan kepada umat Islam agar segera kembali kepada Islam.

Tindakan meninggalkan pengamalan Islam merupakan punca utama, manusia akan melakukan perkara-perkara yang menjijikkan.

++ Creative Anti-Smoking Ads



Creative Anti-Smoking Ads

Over the past 40 years, smoking has declined by about half, thanks in part to anti-smoking media campaigns.

But anti-tobacco messages and ads often face fierce opposition from the cigarette manufacturers who have worked vigorously to diminish their impact.

Anti-smoking ads began in the late 1960s when the FCC deemed cigarette smoking controversial and therefore subject to the Fairness Doctrine, which requires opening the airwaves to public service messages on opposing viewpoints. The ads were very effective in reducing smoking, despite vigorous counter-advertising by the tobacco companies. (According to a 1972 study, anti-smoking ads cut cigarette smoking by 531 cigarettes per person per year, while tobacco company advertising increased consumption by only 95 cigarettes per person per year.)

More pics at HOT PICTURES

++ Latest NIKE AIR...

whut do u think?.. Cool eh?

++ Otak & Zikir..

Otak hanyalah aktiviti-aktiviti bio-elektrik yang melibatkan
sekumpulan saraf yang dipertanggungjawabkan untuk melakukan tugas-tugas
tertentu bagi membolehkan ia berfungsi dengan sempurna. Setiap hari 14
juta saraf yang membentuk otak ini berinteraksi dengan 16 juta saraf
tubuh yang lain. Semua aktiviti yang kita lakukan dan kefahaman atau
ilmu yang kita peroleh adalah natijah daripada aliran interaksi
bio-elektrik yang tidak terbatas.

Oleh itu, apabila seorang itu berzikir dengan mengulangi
kalimat-kalimat Allah, seperti Subhanallah, beberapa kawasan otak yang
terlibat menjadi aktif. Ini menyebabkan berlakunya satu aliran
bio-elektrik di kawasan-kawasan saraf otak tersebut. Apabila zikir
disebut berulang-ulang kali, aktiviti saraf ini menjadi bertambah aktif
dan turut menambah tenaga bio-elektrik. Lama-kelamaan kumpulan saraf
yang sangat aktif ini mempengaruhi kumpulan saraf yang lain untuk turut
sama aktif. Dengan itu, otak menjadi aktif secara keseluruhan.

Otak mula memahami perkara baru, melihat dari sudut perspektif
berbeza dan semakin kreatif dan kritis, sedang sebelum berzikir otak
tidak begini. Otak yang segar dan cergas secara tidak langsung
mempengaruhi hati untuk melakukan kebaikan dan menerima kebenaran.

Hasil kajian makmal yang dilakukan terhadap subjek ini dimuatkan
dalam majalah Scientific American, keluaran Disember 1993. satu kajian
yang dilakukan di Universiti Washington dan ujian ini dilakukan melalui
ujian imbasan PET yang mengukur kadar aktiviti otak manusia secara tidak
sedar.

Dalam kajian ini, sukarelawan diberikan satu senarai perkataan
benda. Mereka dikehendaki membaca setiap perkataan tersebut satu persatu
dan mengaitkan perkataan-perkataan dengan kata kerja yang berkaitan.
Apabila sukarelawan melakukan tugas mereka, beberapa bahagian berbeza
otak mempamerkan peningkatan aktiviti saraf, termasuk di bahagian depan
otak dan korteks.

Menariknya, apabila sukarelawan ini mengulangi senarai perkataan
yang sama berulang-ulang kali, aktiviti saraf otak merebak pada kawasan
lain dan mengaktifkan kawasan saraf lain. Apabila senarai perkataan baru
diberikan kepada mereka, aktiviti saraf kembali meningkat di kawasan
pertama. Ini sekali gus membuktikan secara saintifik bahawa perkataan
yang diulang-ulang seperti perbuatan berzikir, terbukti meningkatkan
kecergasan otak dan menambah kemampuannya.

Oleh itu, saudara-saudara ku seIslam, ketika saintis Barat baru
menemui mukjizat ini, kita umat terpilih ini telah lama mengamalkannya
dan menerima manfaatnya. Malang bagi mereka yang masih memandang enteng
kepentingan berzikir dan mengabaikannya.

++ SPORT CARS Lovers~



Lihat Koleksi gambar penuh di HOT PICTURES

++ BAGAIMANA NAK SELAMATKAN DIRI DARI SERANGAN JANTUNG KETIKA KESEORANGAN?

Andaikan pada 6:15 pm, anda memandu pulang (tentu sekali seorang diri)selepas kesukaran luarbiasa di tempat kerja. Anda benar2 letih dan kecewa……Anda benar2 tertekan dan terkejut….

Tiba2 anda mengalami kesakitan teruk di dada dan mula merebak hingga lengan dan tulang rahang. Ketika itu anda berada hanya 5 km saja dari hospital terdekat, malangnya anda tak pasti samada sempat sampai di sana atau tidak.

Apa perlu anda lakukan ???

Anda telah dilatih melakukan CPR, tetapi tidak diajar bagaimana hendak melakukannya pada diri sendiri?


Kebanyakan orang sedang bersendirian ketika serangan jantung. Tanpa bantuan, seseorang yang degupan jantungnya tidak stabil akan mula pitam, hanya 10 saat sahaja sebelum tidak sedarkan diri. APA NAK BUAT?

JAWAPAN:

Jangan panik, sebaliknya batuk lah berulangkali dengan kuat dan bersungguh2.. Tarik nafas dalam2 sebelum batuk, dan batuk sedalam2 dan sepanjang2nya seperti hendak mengeluarkan kahak dari jauh dalam dada. Tarikan nafas dan batuk perlu di ulang tiap 2 saat tanpa henti hinggalah bantuan tiba, atau sehingga degupan jantung kembali normal.

Tarikan nafas yang dalam memberikan oksigen kepada paru2 manakala pergerakan dari batuk akan menekan jantung seterusnya mengekalkan peredaran darah. Himpitan dan tekanan pada jantung juga membantu mengembalikan degupan yang normal. Dengan cara ini mangsa serangan jantung sempat ke hospital.

++ Alam temukan Ibrahim dengan Allah

IBRAHIM Karlsson dilahirkan dalam sebuah keluarga berbangsa Sweden yang sederhana, tanpa pegangan agama namun kehidupan mereka sentiasa kaya dengan kasih sayang. Dalam tempoh hayat 25 tahun, tidak pernah langsung terlintas di fikiran Ibrahim tentang kewujudan Tuhan mahupun yang berkaitan kerohanian kerana dia tergolong dalam kategori lelaki materialistik.

Pun begitu, dia masih boleh ingat sebuah cerita imaginasi yang ditulis sewaktu di dalam gred tujuh tentang kehidupan masa depannya, di mana dia membayangkan diri menjadi seorang pengatur cara permainan yang berjaya walaupun langsung tidak pernah menyentuh komputer dan berkahwin dengan seorang wanita Muslim. Pada masa itu yang terlintas tentang Muslim kepadanya hanyalah berpakaian labuh dan menutup kepala.

++ Jangan bohong guna nama Rasulullah!

BERBOHONG adalah satu kesalahan. Berbohong menggunakan nama agama adalah kesalahan yang lebih besar. Saya hairan mendengar sesetengah penceramah agama yang menyatakan haram berbohong, tetapi semasa ceramahnya, dia juga melakukan dosa pembohongan yang paling besar. Apa tidaknya, dia berbohong dengan menyatakan Rasulullah SAW bersabda sesuatu hadis sedang hadis tersebut adalah palsu pada nilaian ilmu hadis. Bohong jenis ini jauh lebih besar dosanya dari bohong saudagar atau ahli politik. Bohong saudagar dan ahli politik merosakkan harta orang, tetapi bohong pembaca hadis palsu merosakkan agama. Sebab itu Rasulullah SAW bersabda dalam hadis yang mutawatir: Sesungguhnya berdusta ke atasku (menggunakan namaku) bukanlah seperti berdusta ke atas orang lain (menggunakan nama orang lain). Sesiapa yang berdusta ke atasku dengan sengaja, maka siaplah tempat duduknya dalam neraka”.

++ Just answer it....


Starting time:
• 1310
Name:
•Najibah
Shoe size:
• 7-8-9..huhu depends
What are you wearing right now?
• t-shirt
Where do you live?
• Serdang
Favorite Number/s
• dun have fav num.
Favorite Drinks:
• sky water, 100 plus~ :D
Favorite Month/s:
• hmm.. every months i think ;p

***********Have You Ever***********
Been in a bath tub:
• yes
Swam in the ocean:
• nope
Fallen asleep in school:
• yep....when i feel so sleepy
Broken someone's heart:
• yeh.. i did
Fell off your chair:
• yeah~
Saved e-mails:
• yes .. of course

***********What is************
Your room like:
• best place to sleep .. hehe
What's right beside you?
• chair.. im alone anywaiz~
What is the last thing you ate?
• Golden triangle sandwich

------------Ever Had-------------
Chicken pox:
• yes
Sore throat:
• yes
Stitches:
• nah~
Broken nose:
• no

-----------Do You-----------
Believe in love at first sight?
• sumtimes..
Like picnics:?
• yeh~

----------Who----------
Who was the last person you danced with?
• dgn petai.. uih..im forgot his real name.. during Zapin Dance Performance
Who last made you smile?
• Ma mum's jokes
Who did you last yell at?
• ma lil bro~

----------Final Questions-------------
Hate someone in your family?
• nope
Diamond or pearl?
• Love Both~
Are you the Eldest?
• nope

-------Today did you-----------
1. Talk to someone you like?
• yeh..
2. Kiss anyone?
• yep
3. Get sick?
•Sorethroat
4. Talked to an ex:
• nope
5. Miss someone:
• Yeh..Yeh..Yeh

----------Last person who----------
7. You talked to on the phone?
• Tok Mak..
21. Have a crush on someone:?
• yes
22. What books are you reading right now?
• Diari Khas untuk Muslimin (Muffakiratul Mukminin 2009)
23. Best feeling in the world:
• sleep on ma bed :D
24. Future kids names?
• uhm.. secreto~
25. Do you Sleep with stuffed animals?
• huhu nop
26. What's under your bed?
• unused cloths..waiting 2 give away~
28. Favourite locations:
• Ma crib~
29. Danced a slow dance with someone you didn't even like?
• nope
32. Who do you really hate?
• My ex~~~ [trying 2 forgive him]..
but we r no longer 2gether.
35. Ever liked someone you didn't have a chance with?
• YES
36. You lonely right now?
• yep dats y im answering this survey~
37. What time is it now?
• 1325

post this as "my ( the time that u have taken ) mins survey..

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam