سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Thursday, September 11, 2008

++ Sedekah...


"Harta tidak akan berkurang kerana sedekah dan melakukan amal."

++ Rakan Sejati..


"Kawan sejati ialah orang yang mencintaimu meskipun telah mengenalmu dengan sebenar-benarnya iaitu baik dan burukmu."

++ Menyesal tidak berguna..


"Lalai sesaat adakalanya mencucurkan air mata setahun- Peribahasa Belanda"

++ Tersenyum & Menangis..


Jalanilah hidupmu sehingga pada waktu kamu meninggal, kamu tersenyum dan orang-orang di sekelilingmu menangis."

++ Keikhlasan..


" Keikhlasan mempunyai kilauan dan sinar, meskipun ribuan mata tidak melihatnya."

++ Saya & Awak..


Kisah Saya Dan Awak
sumber: www.iLuvislam.com



Sedar tidak sedar, sudah 3 tahun saya mengenali awak.
Tak pernah saya terfikir peristiwa memalukan saya terjatuh ke dalam longkang membuat hati kita bertaut. Terima kasih kepada Allah kerana mentakdirkan saya terjatuh dan terima kasih juga kerana Allah menggerakkan awak untuk mentertawakan saya. Jika tidak, hubungan kita tidak mungkin sampai sejauh ini. Siapa pernah menyangka peristiwa sekecil itu mampu mengikat hati dua insan. Walaupun saya dan awak masing-masing berjauhan, teknologi benar-benar mengikat kita.

Saya sedar, hari demi hari saya semakin menyenangi kehadiran awak dalam hidup sayaSaya bersyukur atas hubungan ini. Bersyukur kerana kita bukanlah seperti pasangan kekasih lain. Awak tidak pernah mengucap kata rindu, apatah lagi kata sayang. Seingat saya sepanjang 3 tahun ini, tidak sampai 5 kali kita bersua muka. Itupun tatkala awak dan keluarga datang beraya ke rumah saya. Saya juga bersyukur ibu bapa kita saling meredhai persahabatan kita. Hari demi hari, kita semakin matang. Saya semakin mengenali dunia, semakin mendalami ajaran Islam sebenar. Dulu, saya fikir hubungan kita tidak salah. Ya, memang tidak salah dari pandangan mata luar. Namun jujur jauh di sudut hati saya, saya sering merindui awak biarpun tiada siapa antara kita yang pernah melafazkannya. Pernah saya angankan awak menjadi pembimbing keluarga saya kelak. MasyaAllah, begitu jauh saya lalai. Kata-kata seorang teman suatu waktu dulu benar-benar mendorong saya berfikir panjang. “Zina hati sememangnya kelihatan kecil, namun dosanya tetap sama”.

Astaghfirullahsaya beristighfar panjang. Dengan segala kekuatan yang ada, saya katakan kepada awak. “Jangan hubungi saya lagi melainkan awak bersedia mengahwini saya”. Saya sendiri tidak pasti dengan apa yang saya lakukan. Saya sedar awak pasti kebingungan dengan kata-kata saya kerana antara kita sememangnya tiada yang istimewa. Saya juga sedar hakikatnya, awak juga punya perasaan terhadap saya biarpun awak mebisu seribu bahasa. Hubungan kita terputus begitu sahaja. Enam bulan berlalu dengan amat sukar bagi saya. Setiap hari saya berdoa semoga Allah permudahkan segala yang terbaik untuk saya, semoga Allah permudahkan jika apa yang saya lakukan benar-benar keranaNya. Ingin saya katakan, betapa sukar melupakan awak. Dalam kesibukan saya melupakan awak, tiba-tiba saya dikejutkan dengan rombongan peminangan. Andai awak dapat melihat hati saya, pastinya awak tahu betapa terkejutnya saya. Ya, awak tunaikan permintaan saya. Awak datang lagi ke rumah saya, tapi kali ini dengan sebentuk cincin. Sekarang saya sudah sah menjadi permaisuri hidup awak. Sekarang saya bebas merindui awak tanpa rasa berdosa, saya bebas berbicara dengan awak tanpa rasa bersalah dan saya bebas menyayangi awak kerana awaklah pembimbing hidup saya. Terima kasih Allah ikatkan kita dengan tali perkahwinan biarpun pada usia muda remaja.

Terima kasih Allah menghadirkan awak sekali lagi dalam hidup saya.

++ Wanita KEKURANGAN & KELEBIHAN


"Dalam kepala kaum wanita ada kekurangan, tetapi dalam hati mereka ada kelebihan."

++ NAJIBAH: All Around D WORLD!

Rita (fostermum), Corina & me in Switzerland 2004-05

Letter from fostergrandmum from Switzerland..

With Joli and Friends (Germany) in Kuala Gandah, Pahang.. 2007

Manuel (Argentina), Jie and Nina (Germany) 2006

Sudan 2008
Switzerland Stuff...
Naomi from Switzerland..2005
Kim See Hee, from Korea..2006

AFS friends came back from Switzerland 2005

Stefan from Germany..2006

Joleen Fooken from Germany


An Echange student from all around d world..

German BOOKS!

Ewelina & Me in KLCC 2006

A Postcard from Rachel, Switzerland..

++ Nabil ke Belfast, Ireland...

Dulu, kakak ana tinggalkan Malaysia tuk 6 tahun..dia kini berada di Ukraine menyambung pengajian dalam bidang perubatan...dan kini, adik ana no 3, Nabil pula akan tinggalkan Malaysia dan kami sekeluarga sementara..

InsyaAllah 16 Sept ni, dia akan menyambung belajar di Belfast,Northern Ireland.. juga dalam bidang perubatan...dia akan berada di sana insyaAllah selama 5 tahun..
erm..sorang2 adik beradik ana pergi meninggalkan kami buat sementara waktu..
pergi untuk berjuang kerana Allah & kerana Emak & Abah tercinta..Pengorbanan mak & abah tidak ternilai jika dibandingkan dengan wang ringgit..erm..

Nabil berbaju melayu..

Allhamdulillah..aku telah berjaya menamatkan pengajianku dalam bidang Pengurusan Pelancongan & telah berjaya memperoleh diploma pada akhir tahun 2007..Syukur padaMu Ya Allah..

erm..dan kini, aku dapat melihat..selangkah demi selangkah adik beradik ku mula menjejakkan kaki ke menara gading & mula mengapai impian mereka..Aku berharap & memohon pada mu Ya Allah..agar mereka akan berjaya..di dunia & mahupun di akhirat kelak...
InsyaAllah...


barang2 nabil yang belum siap packing..erm..mklmlah stock tuk 5 tahun...

++ EWELINA from GERMANY..

Pagi ini ana chat dengan sahabat ana EWELINA dari Germany.. xsangka dia online pagi tadi..sebab dah lama x chat dgn dia..Alhamdulillah..rezeki ana terjumpa dia kat chatroom..

with my German friend, EWELINA at KFC,KLCC 2006

Lina says:
hey jie, schläfst du?

Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
hey du!!~! lina! wie gehts dir?

Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
vermisse dich!
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
alles klar bei dir?
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:

Lina says:
ja alles ok und bei dir? hast du geschlafen? habe ich dich geweckt? jetzt ist ramadhan ne?
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ja!..ich bin schon gewacht
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
nien nien..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
hehehe..kein prob lina..bin schon fertique subuh gebetet
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
kennst du Subuh?
Lina says:
eh ist das wenn du morgens aufstehst und betest? ich bin mir nicht ganz sicher

Lina says:
...
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ja! du hast recht
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
hehehe
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
und..was machst du??

Lina says:
ach nix zu tun, ein bisschen langweilig. ich werde jetzt nicht auf die uni gehen erst nächstes jahr. jie du hast doch tourismus studiert oder? und jetzt was machst duß studierst du schon deutsch degree?

Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ach so...aber warum gehst du nicht in die uni im dieses jahr??..ja ja..fuers tourismus ich habe schon meine ausbildung fertique gemacht..und jetzt warte ich fuer die universitaet

Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
fuer deutsch degree..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
und es ist soo langweilig..ich imma zu hause bleiben..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
huhu
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
du..sorry mein deutsch
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
langsam weg gegangen

Lina says:
ja ich war doch nicht so happy mit meinen subjects die ich gewählt habe weisst du. es gibt viel bessere sachen für die ich mich nicht angemeldet habe und deshalb muss ich nächstes jahr erst also ich jetzt auch immer zuhause........hey dein deutsch ist super aber sag wenn du was nicht verstehst wenn ich schreibe ja?

Lina says:
aber du schreibst gut
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ja ja..du ich verstehe was du schon gescheriben..ach so..wegen das..erm..aber wenn es ist fuer dich..dann es kein problem ist..das weare bessr fuer dich so..

Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ach ja..was willst studieren?
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
was willst du studieren*
Lina says:
ja also ich bin noch immer nicht 100% sicher das ist irgendwie schwer für mich. ich interessiere mich für tourismus auch oder was mit science..biotechnologie zum beispiel, aber das ist glaube ich sehr schwer
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
wow..so viele ne...hehehe..aber du must es einscheidung
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
was mochtest du denn studieren..

Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
erm..es ist so wichtig
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
das weisst du oder?..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:

Lina says:
ja ich weiss aber ich kann nicht so schnell ich habe jetzt noch ein jahr zeit zu überlegen hehe
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ach ja?.. ..das ist gut!...so ueberlegst dich..also, wuensche ich dir ganz viel glueck ...erm und ich..weiss noch nicht ob es klapp ist mit meine studieren
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:

Lina says:
oh warum? eine uni hast du ja gefunden ne? was ist los?
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
erm...also..weiss du lina..erm..die universitaet mochtet 3.50 fuers 'apply' deutsch degree..aber ich nur 3,15 gehabt..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
erm...es ist nicht so viel
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
lina..bin noch da

Lina says:
ach so du musstest einen test machen ja? hm vielleicht kommst du ja noch rein nur später. ich weiss nicht wie strict die da sind.....haben die nichts gesagt zu dem test?
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
also..es gibt kein test..aber..ich hatte 3.15 .und es war fuer mein diploma..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
erm...jetzt habe ich angst ob es nicht klappt ist..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
weiss du, in malaysia..es gibt nuer 2 universitaet nur fuer duetsch dgree

Lina says:
oh, und hast du mit den cikgu gesprochen darüber oder nicht? hm aber das ist ja fast 3.50, vllt schaffst du das, viel glück jie dont worry
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ja ja..ich hoffe...erm danke lina!..ich mochte nicht imma nur zu hause sein..es ist so langweilig..und jetzt, ich bin 22 jahre alt..und..mache ich ne...
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
du..ich mochte dich wida zu treffen..huhu..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
vermisse unsere tag mit nina auch..

Lina says:
ja du kannst at least nach KL gehen ich bin hier in einer kleinen kleinen stadt und vooooooooooooooooooll total langweilig, ja ich auch weil ich war schon so lange nicht mehr in malaysia und ich vermisse das auch
Lina says:
komm doch nach deutschland!!!
Lina says:
komm
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ja..aber es ist soooo teuer!!..aber mal schauen..wenn ich ein deutsche vehairated will..hehehe
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:

Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
hehe..also..ich vermisse dich..nina..erm..meine gastfamilie in die schweiz auch~!
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ach ja lina..ich bin nicht mehr mit wan..also..jetzt er ist mein EX fruend..
Lina says:
ja komm ich kann schon suchen einen mann hey sag deinem papa er soll das ticket bezahlen hehe. hast du viel kontakt zu deiner gastfamilie noch?

Lina says:
oh wie lange schon? bist du sehr traurig? tut mir leid
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
nien nien..schon gut lina..erm war 4 monaten
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
also..er hat eine andere frau

Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
also..es egal
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ja..aber machmal..meine gastfamilie hat schon in die andere stadt wohnt
Lina says:
naja sowas war bestimmt nicht schön für dich, ich bin auch single wie du, nur blöde jungs hier hehe
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
echt?????
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
aber du...erm..vorher du schon ein freund gehabt oder?
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
hmm..tut mir auch so lied
Lina says:
ja einen habe ich, aber ist schon lange her das ist echt egal, ich brauche jetzt keinen bf hehe mr right war noch nicht hier hehe
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ja ..stimmt..erm..kein problem lina..du bist so schoen..und..ein fruend findest?..es ist kein problem oder?..

Lina says:
hehe doch weil hier sind nur idiots hehe, naja, du sag mal hast du schon besuch aus argentinien oder deutschland bekommen? deine gastbruder und schwester wollen die kommen?
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
also...ja..heheeh aus DE...Stefan..aber er kommt nicht zu uns
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
also, er war doch hier in malaysia fuer 3 wochen


Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
aber er kommt nicht..er war nur in Perak und..erm..ich weiss nicht wo..hehe
Lina says:
ach so oh schade, und aus deutschland noch viel kontakt zu deiner schwester? du ich habe bei friendster deine fotos geguckt, du hast echt ne schöne page aber ich wusste gar nicht das du noch einen older brother und sister hast hehe, die habe ich nie gesehen in malaysia oder?
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
heheheh..also..ich habe kei older brother..hehehe
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
es ist nabil...mein dritte brueder..heheh
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ich bin die zweiter
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
zweitzer..[gibt es zweiter?

Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
hehe
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ja elder schwester habe ich
Lina says:
ach so ja ich erinnere mich das du was gesagt hast,....und sie wohnen noch zu hause alle weil bei dir habe ich sie nie gesehen....? zweite.
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ach.. ie..zweite..hehe..danke..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ach...sie ist jetzt in Ukraine..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
medizine studieren

Lina says:
ach ja ich glaub du hast das mal gesagt und jie vermisst du auch sudan jetzt? oder nicht so?
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
hehe..einbisschen ja..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
also..so viele errinerung..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
aber ja..malaysia ist schon ..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
aber ich vermisse die schweiz ganz..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
und..du auch!

Lina says:
ja total das war echt ne schöne zeit als wir zusammen getroffen haben. aber ich komme auf jeden fall nach malaysia sofort wenn ich geld habe und dann treffen wir
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ja..mal schauen..ob es klappt ist.. ie
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
also...und ich hoffe das ich dich wida treffen kan,.erm..und ich habe noch unsere PIKURA
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
mit nina..

Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
kennst du pikura ne?
Lina says:
ja klar die fotos habe ich in meiner volet oder wie das heißt hehe
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
volet?..
Lina says:
portemonnaie, da wo mein geld ist
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
portemonnaie?..was ist das?..hehe sorry
Lina says:
wallet hehe und ich schreibe volet hahahah, so stupid

Lina says:
sorry
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
oh..hahahaha
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
nien nien..kein problem
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
hehe
Lina says:
ich sagte die pikura fotos habe ich in meiner wallet. von dir nina und mir
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
oh..hahahaha
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
!!!
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ja das mache ich auch!

Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
hehehe..ach ja..und nina..wie geht es nina?
Lina says:
ja ganz gut, sie macht dieses jahr ihr abitur. aber ich habe sie auch schon laaange nicht gesehen, erst dezember 2007 das letzte mal....du jie ich muss schlafen, hier ist schon spät hehe, grüß deine family, machs gut ps: schönes baby foto hast du da hehe
Lina says:
gute nacht!!!
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
hahaha..sie ist meine cousin
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
hehehe..danke! also..du schlast gut !
Lina says:
ah süß
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
hehe..
Lina says:
hehe#
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ach ja
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
morgen chattest du?

Lina says:
ja danke, bis zum nächsten mal! ja ich denke wie heute wieder....
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ach !..heheh
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
bis spaeter dann
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:

Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
gute nacht und schlafst gut!
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
tata..
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:

Lina says:
ja bis dann danke und dir schönen tag, ciaooo
Najibah ..:: ShatZikU PATCHI ::.. says:
ciaooo!

++ Handphoneku yang DULU & KINI..


Hmm..Hp ku....sekarang dan selamanya [kot!]..
dulu pakai Public Phone..masuk duit 20 sen..50 sen..
pastu bertukar ke hp Nokia 3315...
pastu bertukar ke handphone sabun..apa ntah nama dia..
pastu..beli handphone up sikit..N 73...
uih..handphone ni ana sayang sgt..tapi malang x berbau...masuk air pulak....time masa ana gi camping kat Taman Negara Pahang dulu..ish ish..
pastu..malas nak guna HP mahal dah..berukar semula hp 3315...
then...rasa cam besar je hp tu..ana bertukar pada hp yang antum tgk ni...erm..apa nama dia..NOKIA...bla bla bla..erm..entahla..yang pastinye...harga murah..RM 100+..orang x kaye pun mampu beli..huhu...


di Sudan..ana pakai hp ni..tapi x le selalu gune..pasai mahal sgt nak msg dari Sudan ke Malaysia..1 sms makan RM 1..wah2..x tahan den..
pastu abah belikan ana sim card SUDATEL...simcard sudan...so murahla sket nak hantar sms dr sane ke Malaysia.. erm..berapa sen je..
tapi ana x gune sgt pun..pasai..sape2 je la nak msg ngan ana ni..sebab dah selalu bermsg di YM..so..save & jimat kredit..hehehe

pastu dah kembali ke Malaysia..dah makin xsuka pakai HP..erm..pasal..malas nak bergayut lama2 kat hp yang boleh menghabiskan kredit..kejap2 bunyi ketik2 sane..ketik2 sini..[bunyi tekan key pad]..
selalunya ana jarang buka hp ni..selalunya tutup je..so..sowila yea..kepada sesiapa yang terasa tu..Ana memohon ampun dan maaf...bukan apa..memang da tebiat ana la pula..da xnak pakai hp dah..kalau nak contact ana pun, kena get through my mum dulu..sebab ana selalu kalau bagi no handphone..ana bagi no hp mak ana je..senang..

++Kami Adik Beradik masa kecik2..

Assalamualaikum..

Gambar ni ana terjumpa masa ana belek2 album lama...tup tup terjumpa gambar ana dan adik2 masa kecil...so ana decide nak berkongsi dengan antum semua...tapi, x banyak gambar ana jumpa..insyaAllah ada lagi, ana upload.. =)

masa ni kami semua still dikategorikan sebagai budak 'berhingus'..bukan hingus melel**ler..ni peribahasa je..hehehe


++ Kipas ooo kipas..

Erm...ape kehe pulak dgn kipas angin ni...buat ana hangin satu badan je...aih..erm..sian kipas ana ni..dah 'meninggal' pun & selamat di kebumikan di dalam laci..ish ish...erm..bende murah..patutla jadi camni...mane x nyer..harga pasaran RM 30..tapi disebabkan mak ana pandai tawar menawar..so uncle pc tu bagi cuma RM 15...dan ana fikir..uncle pc tu beli mau2..10 hinggit kebawah punyerla..hmm..dose tau..riba!..fenin juga nak gune kipas angin ape lopaih ni..karang ana gune kipas angin sate kang..ade terebang lap top pulak...well..ni dah masuk kipas angin yang ke 3 ana beli..eh..silap2..ayah ana yang beli..

erm..kipas ni ana guna nak bagi sejukkan lap top..last, mende alah ni yang sejuk selamanyer..sabo aje lah..assobarul minal iman...nak wat camne kan..so ana harap kipas angin yang kaler biru ni tahan lama ler..erm..tulun..tulun... xkan la ana nak kipas lap top ni cara manual..silap2..tangan ana pulak yang tersabut..eh..silap2..tercabut..

uncle pc tu ada cakap..dia kata..lu tido kipas itu bangun...lu bangun kipas itu tido la...aiyah!..mksdnyer di situ ialah...'bila ana tidur kipas tu bergerak laju...dan bila ana bangun kipas tu terus stop forever'..ish..apek ni..sound orang pulak..oo xpe..moga2 Allah memberi pembalasan setimpal dgn ape uncle tu cakap..tgk le..sabo2 je la

oklah..habis dgn topik hari ni..kipas 'hangin'.. harap2 antum enjoy la yea..serba sikit ape yang ana tulih ni..walaupun x memberi manfaat langung..kerana..AKU hanyalah SEBUAH KIPAS LIPAS eh silap2..KIPAS ANGIN daa..

++ Tempat-Tempat Wajib dilawati...

Assalamualaikum..

oklah kali ni, xde apa sangat ana nak luahkan cuma..as u all see ni lah tempat ana
online 24
jam kat atas meja makan..hehe..kalo2 tga2 berbuka @ bersahur tu, mesti ade je lap top ana ni..x ke mana..hehe..maklumlah..wiring punye banyak..antum pun boleh tengok kan camne kelam kabutnyer sistem "pemwirean" di situ..hehehe..

Sebelum di kemas..

dan ini pula..tempat beradu..hehehe..bukan official tau..cuma kalau nak istirehat..tengok tv ke movie ke..tempat ni selalu kami sekeluarga dok baring [walaupun x cukup ruang tuk semua] hehe.. erm..tilam malam ni agak berselerak sebab ana dok baca akbar & golek2 [kononnyer nak tido tapi x tido2 gak]. tapi x ghoti2 nak kemas balik...

sebenarnya ana lebih selesa tido di situ..sebab besar sikit ruang..lgpun x panas sgt..kalau dalam bilik tu agak kepanasan jugalah kalau dah nak masuk tengahari tu..mklmlah sun direct kene bilik ana tu..

selepas di kemas...

o yea, kalau antum nampak botoi dgn tutup kuning sebelah kanan tilam [ridset]~ betoika ejaan ana ni..huhu..botoi tu khasnyer tuk kawan2 ku yang x diundang...erm..sape?..cicak..yang ana "anti" sungguh..so senang kalo dia lalu sebelah je..spray je dia cukup2..huhu..well..cicak ni kan..jahat...suke buang "waste" dia sepah2..erm..so xnak bagi dia enjoy..meh sini ana enjoy FIRE minatang tuh..pueh hati..

oklah, sat gi dah tiba masanya tuk bersahur..so ana berhenti dulu la yea..sonang2 ana sambung balik..dgn topik yang baru.. so.. SELAMAT BERSAHUR semua!

Ya Allah..maafkan dosa2 aku ni..

++ Menziarahi Kubur..

Di antara cara yang paling penting untuk mengingatkan mati adalah dengan sering menziarahi kubur. Rasulullah SAW pernah bersabda :

"Dulu aku melarangmu menziarahi kubur, ketahuilah, sekarang ziarahilah kubur kerana itu boleh melunakkan hati, membuat mata menangis, mengingatkan hari akhirat dan janganlah kamu mengucapkan kata-kata yang kotor."

(HR. Hakim)

++ Ramadhan Comics..


Click on the pic to enlarge pix..

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam