سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Wednesday, August 27, 2008

++ Surat dari Iblis..


Dear all, Please proceed as should be!
Surat Dari Iblis
(Surat ini akan membuatmu akan benar-benar berfikir. Sebenarnya surat ini hampir membuatku gila saat aku membacanya, tapi aku harus memforwardnya karena catatan kecil dibawahnya)

****************************************
SURAT DARI SETAN UNTUK MU

Aku melihatmu kemarin, saat engkau memulai aktifitas harianmu.
Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu

Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah" sebelum memulai santapanmu, juga tidak sempat mengerjakan shalat Isya sebelum berangkat ketempat tidurmu

Kau benar2 orang yang bersyukur, Aku menyukainya

Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidak merubah cara hidupmu.

Hai Bodoh, Kamu millikku.
Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama,

dan aku masih belum bisa benar2 mencintaimu .

Malah aku masih membencimu, karena aku benci Allah.

Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah.

Dia sudah mencampakkan aku dari surga, dan aku akan tetap memanfaatkanmu sepanjang masa untuk mebalaskannya


Kau lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencana untukmu dihari depan.

Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku,

dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka.

Sehingga kita bisa bersama dua kali dan ini akan menyakiti hati ALLAH


Aku benar-benar berterimakasih padamu, karena aku sudah menunjukkan kepada NYA siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa2 yang kita jalani


Kita nonton film porno bersama, memaki orang, mencuri, berbohong, munafik, makan sekenyang-kenyangya, guyon2an jorok, bergosip, manghakimi orang, menghujam orang dari belakang, tidak hormat pada orang tua ,

Tidak menghargai Masjid, berperilaku buruk.

TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja.
Ayolah, Hai Bodoh, kita terbakar bersama, selamanya.

Aku masih memiliki rencana2 hangat untuk kita.

Ini hanya merupakan surat penghargaanku untuk mu.

Aku ingin mengucapkan 'TERIMAKASIH' karena sudah mengizinkanku memanfaatkan hampir semua masa hidupmu.

Kamu memang sangat mudah dibodohi, aku menertawakanmu.
Saat kau tergoda berbuat dosa kamu menghadiahkan tawa.

Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu.

Kamu sudah 20 tahun lebih tua, dan sekarang aku perlu darah muda.

Jadi, pergi dan lanjutkanlah mengajarkan orang-orang muda bagaimana berbuat dosa.

Yang perlu kau lakukan adalah merokok, mabuk-mabukan, berbohong, berjudi, bergosip, dan hiduplah se-egois mungkin.
Lakukan semua ini didepan anak-anak dan mereka akan menirunya.

Begitulah anak-anak .

Baiklah, aku persilahkan kau bergerak sekarang.

Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggoda mu lagi.

Jika kau cukup cerdas, kau akan lari sembunyi, dan bertaubat atas dosa-dosamu.

Dan hidup untuk Allah dengan sisa umurmu yang tinggal sedikit.

Memperingati orang bukan tabiatku, tapi diusiamu sekarang dan tetap melakukan dosa, sepertinya memang agak aneh.

Jangan salah sangka, aku masih tetap membencimu.
Hanya saja kau harus menjadi orng tolol yang lebih baik dimata ALLAH.


Catatan
: Jika kau benar2 menyayangiku , kau tak akan membagi surat ini dengan siapapun.

++ "FAMILY"

Read slowly and then look at ourselves.... read even slower when you reach the "FAMILY" column below

FA M I L Y

I ran into a stranger as he passed by,

"Oh excuse me please" was my reply.



He said, "Please excuse me too;

I wasn't watching for you."



We were very polite, this stranger and I.

We went on our way and we said goodbye.



But at home a different story is told,

How we treat our loved ones, young and old.



Later that day, cooking the evening meal,

My son stood beside me very still.



When I turned, I nearly knocked him down.

"Move out of the way," I said with a frown.



He walked away, his little heart broken.

I didn't realize how harshly I'd spoken.



While I lay awake in bed,

God's still small voice came to me and said,



"While dealing with a stranger,
common courtesy you use,
but the family you love, you seem to abuse.



Go and look on the kitchen floor,

You'll find some flowers there by the door.



Those are the flowers he brought for you.

He picked them himself: pink, yellow and blue.



He stood very quietly not to spoil the surprise,

you never saw the tears that filled his little eyes."



By this time, I felt very small,

And now my tears began to fall.



I quietly went and knelt by his bed;

"Wake up, little one, wake up," I said.



"Are these the flowers you picked for me?"

He smiled, "I found 'em, out by the tree.



I picked 'em because they're pretty like you.

I knew you'd like 'em, especially the
blue ."


I said, "Son, I'm very sorry for the way I acted today;

I shouldn't have yelled at you that way."

He said, "Oh, Mom, that's okay.

I love you anyway."



I said, "Son, I love you too,

and I do like the flowers, especially the
blue."


FAMILY

Are you aware that if we died tomorrow, the company

that we are working for could easily replace us in
a matter of days.

But the family we left behind will feel the loss

for the rest of their lives.



And come to think of it, we pour ourselves more

into work than into our own family,
an unwise investment indeed,

don't you think?

So what is behind the story?



Do you know what the word
FAMILY means?
FAMILY = (
F)ATHER (A)ND (M)OTHER (I) (L)OVE (Y)OU


Pass this message to 7 people except you and me .



You will receive a miracle tomorrow.
Don't ignore and God will bless you

++ Lagu Pulangkan Versi PTPTN

Lagu Pulangkan Versi PTPTN
>
> (Pegawai PTPTN)
> Sedikit hutang yang menggoda...
> Sekadar dipandang usah dibayar...
> Kau pasti tak percaya, Duitku bukan untukmu sayang....
> Tiada kusangka kau sungguh kejam...
> Kau peram hutang yang engkau pinjam....
> Namun takkan bahgia kehidupanmu...
> Bila engkau berkonvo...
> Kau milikku...
>
> (Pegawai PTPTN)
> Pulangkan hutang-hutangmu...
>
> (Ex-Student)
> Oh hentikanlah menghantuiku...
>
> (Pegawai PTPTN)
> Oh pulangkan oh pulangkanlah padaku...
>
> (Ex-Student)
> Kupulangkan semua hutangku....
>
> (Pegawai PTPTN)
> Yang dikau peram tanpa relaku...
>
> (Ex-Student)
> Bebaskanlah maafkan daku oh kasih...
>
> (Pegawai PTPTN)
> Tiada kemaafan di sini...
> Kau hutang tanpa bayar sesen lagi...
> Akan kujejakimu, Kemana jua...
> Hingga akhir masa...
> Sayang...



yo, kawan2 mane yg ade utang kat ptptn tu tak terasa ke? hehe

++ Rahsia 5 jari..

"Pelbagai hikmah dan tafsiran yang boleh diandaikan di
sebalik jari
anda yang lima. Cuba perhatikan perlahan-lahan jari
anda. Kemudian,
genggam ia kuat-kuat dan angkatkan ke atas. Laungkan
..."Allahu
Akbar" sekuat-kuatnya. Itulah Rukun Islam yang mesti
dijunjung.
Luruskan ia ke hadapan dalam keadaan terbuka. Renung
dalam-dalam. Kewajipan solat lima waktu jangan
diabaikan.

Kemudian lekapkan jari itu di atas meja, perhatikan.
Bermula
daripada jari kelingking yang kecil dan kerdil,
seperti manusia dan apa
sahaja akan bermula daripada kecil kemudian besar dan
terus membesar.
Itulah fitrah insan dan alam seluruhnya. Apa sahaja
yang dilakukan mesti
bermula daripada kecil. Bak kata pepatah "melentur
buluh biarlah daripada
rebungnya". Kegagalan mendidik di usia ini akan
memberi kesan yang besar pada masa hadapan.

Naikkan kepada jari kedua, jari manis namanya. Begitu
juga dengan
usia remaja. Manisnya seperti jari yang comel mulus
ini. Apatah lagi
kiranya disarungkan dengan sebentuk cincin bertatahkan
berlian,
bangga tak terkira.. pada ketika ini, alam remaja
menjengah diri.
Awas!! Di usia ini sentiasa dibelenggu dengan pelbagai
cabaran dan dugaan.
Hanya iman dan taqwa menunjuk jalan kebenaran. Pada
usia ini, anda
sudah baligh dan mukalaf. Pastinya sudah
dipertanggungjawabkan segala
amalan di hadapan Rabbul Jalil. Bersediakah anda??

Nah...naik kepada jari ketiga. Jari yang paling
tinggi, jari hantu
namanya. Zaman remaja ditinggalkan. Alam dewasa kian
menjengah. Di
peringkat umur 30-an ini seorang itu telah mempunyai
status dan
identiti dengan ekonomi yang kukuh serta kerjaya yang
teguh. Namun,
anda mesti berhati-hati kerana di kala ini banyak
"hantu-hantu
pengacau" yang datang menggoda. Hantu hasad dengki,
hantu ego, hantu
tamak, hantu iri hati dan seribu macam hantu lagi.
Kalau gagal mengawal emosi
lantas terus masuk ke jerangkap nafsu dan syaitan.
Jesteru itu, amal ibadat
mesti dilipatgandakan.

Kita beralih kepada jari telunjuk. Jari inilah yang
mengungkap satu
dan esanya Allah SWT ketika solat. Genggamkan kesemua
jari dan
keluarkan jari ini. Gagahnya ia sebagai penunjuk arah,
menjadi contoh
dan tauladan. Manusia yang berada di tahap usia ini,
hendaklah tampil
sebagai model kepada generasi baru dan pembimbing yang
kaya dengan
idea bernas dan minda yang hebat.

Akhir sekali, renung ibu jari. Ianya besar dan pendek
tetapi
menunjukkan kematangan dan kehebatan yang
membanggakan. Tugasnya
membenarkan sesuatu dan mentafsirkan pelbagai perkara.
Bak kata orang Jawa "cap
jempol" atau cap jari. Kalau dia ada, semua urusan
berjalan lancar. Buat
generasi muda, rujuk dahulu kepada orang tua atau yang
berpengalaman. Sekiranya
petunjuk mereka anda patuhi, nescaya anda boleh
berkata "good" atau "yes"
sambil menggengam semua jari dan angkat ibu jari ke
atas itulah rahsia
kejayaan anda

Cara Terbaru ++ Menyebar HIV POSITIF... VIRUS PENYAKIT AIDS

SILA AMBIL PERHATIAN : -

Cara Terbaru Menyebar HIV POSITIF... VIRUS PENYAKIT
AIDS
Berikut adalah artikel yang perlu diambil perhatian
sekiranya anda belum
membacanya...

Sila baca artikel berikut mengenai orang yang HIV
positif seronok
menyebarkan virus HIV. Ianya pernah ke udara di dalam
Televisyen. Thai
dimana pesakit HIV ditangkap & didakwa, tapi apa
gunanya, beliau telah
merosakkan ramai orang awam yang tak berdosa.
Jadi sila berhati-hati...Beberapa tempat berbahaya dan
kebarangkalian
menemui jarum penyuntik yang telah digunakan penagih :


1. Di kawasan pantai. Apabila anda berjalan di pantai
sila pakai
selipar sebab jarum yang ada HIV telah terdedah dan
menimbus jarum penyuntik
di dalam pasir. Penyuntik ini kemudiannya terdedah
akibat ombak.

2. Di kawasan permainan kanak-kanak. Satu lagi kawasan
pilihan
penagih.Terdapat kes di Australia di mana kanak-kanak
yg tak berdosa telah
tercucuk jarum penyuntik apabila beliau turun daripada
papan lunsur
kemudiannya didapati HIV positif.

3. Di panggung wayang. Sila pastikan kerusi yg anda
duduki. Kes yang
terjadi apabila seorang perempuan duduk di kerusi
beliau dan terasa sesuatu
benda mencucuk. Beliau berdiri dan mendapati ada
penyuntik dan nota berbunyi
"Welcome to the real world, you are now HIV positive".
Doktor telah
memeriksa jarum tersebut & mengesahkan ianya terdapat
virus HIV. Ianya
berlaku di Hawai jadi berhati-hati....

4. Di Georgia & Florida, ada kes menunjukkan pesakit
HIV meletakkan
penyuntik di dalam tempat mengembalikan syiling, mesin
air minuman...jadi
pastikan bila anda membeli air atau kandi, perhatikan
betul-betul tempat
mengembalikan wang syiling....mungkin terdapat jarum
penyuntik di dalamnya.
Ini adalah nyawa anda. Sila 'foward' maklumat ini
kepada orang lain,
especially keluarga, kawan2 dan sesiapa sahaja...

Dr Yasmin Anum Mohd Yusof Associate Professor & Head
Dept. of
Chemical Pathology School of Medical Sciences USM

++ PERKARA YG AMAT DIBENCI ALLAH PADA SEORANG WANITA

PERKARA YG AMAT DIBENCI ALLAH PADA SEORANG WANITA

1.Kepada wanita yang tidak menutup aurat Allah
berfirman," Hiduplah dengan apa yang kau suka."

2.Allah melaknati wanita yang sengaja mendedahkan
auratnya kepada lelaki yang bukan muhrim.

3.Perempuan yg memakai kain yang nipis & jarang
untuk menarik perhatian lelaki bukan muhrim atau
memakai segala yg mendatangkan keghairahan kepada
orang lain maka dia tidak akan mencium bau syurga.

4.Wanita yg jahat lebih buruk dari 1000 org lelaki
yg jahat.

Pengorbanan seorang wanita amat dihargai oleh Allah &
rasulnya. Cuma kita kurang mengetahui kelebihan yg
dikurniakan kpd kita semua. Sehinggakan hari ini
manusia Islam mencari sesuatu selain dari agama krn
merasa pengorbanan mereka tidak dihargai.Dan mereka
turut melaungkan persamaan hak seperti di barat. Ini
semua bukanlah salah mereka...tetapi kitalah yg
bersalah kerana kita lupa bahawa kita ini umat yg
dianugerah kan dgn tugas kenabian.Memberi harapan &
bimbingan kpd manusia...

WANITA YG DIMURKAI OLEH ALLLAH


Sebagaimana Allah suka dgn wanita yg yg solehah, Allah
juga sgt murka kpd beberapa jenis wanita.Oleh itu sgt
perlu bagi kita mengetahui perkara yg boleh
menyebabkan kebenciannya supaya kita terhindar dr
kemurkaannya. Kemurkaan Allah pada hari kiamat sgt
dahsyat sehinggakan nabi2 pun sgt takut. Bahkan Nabi
Ibrahim pun lupa bahawa dia mempunyai anak yg bernama
Nabi Ismail krn ketakutan yg amat sangat. Abu Zar r.a
meriwayatkan bahawa Nabi s.a.w bersabda:
"Seorang wanita yg berkata kpd suaminya,"semoga engkau
mendapat kutukan Allah" maka dia dikutuk oleh Allah dr
atas langit yg ke7 & mengutuk pula segala sesuatu yg
dicipta oleh Allah kecuali 2 jenis makhluk iaitu
manusia & jin."

Ab.Rahman bin Auf meriwayatkan bahawa Nabi s.a.w
bersabda: "Seorang yg membuat susah kpd suaminya dlm
hal belanja atau membebani sesuatu yg suaminya tidak
mampu maka Allah tidak akan menerima amalannya yg
wajib & sunnatnya."

Abdullah bin Umar r.a meriwayatkan bahawa Nabi s.a.w
bersabda:
"Kalau seandainya apa yg ada dibumi ini merupakan emas
& perak serta dibawa oleh seorang wanita kerumah
suaminya.Kemudian pada suatu hari dia terlontar kata2
angkuh,"engkau ini siapa? Semua harta ini milikku &
engkau tidak punya harta apa pun." Maka hapuslah semua
amal kebaikannya walaupun banyak.

Nabi s.a.w adalah seorang yg sangat kasih pada
ummatnya & terlalu menginginkan keselamatan bagi kita
dr azab Allah.Beliau menghadapi segala rupa
penderitaan, kesakitan ,keletihan & tekanan.Begitu
juga air mata & darah baginda telah mengalir
semata-mata krn kasih-sayangnya terhadap kita.Maka
lebih-lebih lagi kita sendirilah yg wajar berusaha utk
menyelamatkan diri
kita,keluarga kita & seluruh ummat baginda.Sebagai
penutup ikutilah kisah seterusnya ini sebagai iktibar
bagi kita.

Ali r.a. meriwayatkan sebagai berikut:
"Saya bersama Fatimah berkunjung kerumah Rasulullah &
kami temui beliau sedang menangis. Kami bertanya kpd
beliau,"mengapa tuan menangis wahai Rasulullah?"
Beliau menjawab, "pada malam aku di Isra'kan kelangit,
daku melihat org sedang mengalami berbagai
penyeksaan...maka bila teringatkan mereka aku
menangis." Saya bertanya lagi,"wahai Rasulullah apakah
yg tuan lihat?"

Beliau bersabda:

1.Wanita yg digantung dgn rambutnya & otak kepalanya
mendidih.

2.Wanita yg digantung dgn lidahnya serta tangannya
dipaut dr punggungnya sedangkan aspal yg mendidih dari
neraka dituangkan ke kerongkongnya.

3.Wanita yg digantung dgn buah dadanya dari balik
punggungnya sedangkan air getah kayu zakum dituang ke
kerongkongnya.

4.Wanita yg digantung , diikat kedua kaki & tgnnya
ke arah ubun2 kepalanya serta dibelit dibawah
kekuasaan ular & kala jengking.

5.Wanita yg memakan badannya sendiri serta
dibawahnya tampak api yg menyala-nyala dgn hebatnya.

6.Wanita yg memotong badannya sendiri dgn gunting dr
neraka.

7.Wanita yg bermuka hitam & memakan ususnya sendiri.

8.Wanita yg tuli, buta & bisu dlm peti neraka sedang
darahnya mengalir dari rongga badannya
(hidung,telinga,mulut) & badannya membusuk akibat
penyakit kulit dan lepra.

9.Wanita yg berkepala spt kepala babi & kaldai yg
mendapat berjuta jenis siksaan.

Maka berdirilah Fatimah seraya berkata,"Wahai ayahku,
cahaya mata kesayanganku... ceritakanlah kpd ku apakah
amal perbuatan wanita2 itu."
Rasulullah s.a.w bersabda, "Wahai Fatimah, adapun
tentang :

1.Wanita yg digantung dgn rambutnya krn dia tidak
menjaga rambutnya (di jilbab) dikalangan lelaki.

2.Wanita yg digantung dgn lidahnya krn dia menyakiti
hati suaminya dgn kata

3.Kemudian Nabi s.a.w bersabda: "Tidak seorang
wanita yg menyakiti hati suaminya melalui kata2nya
kecuali Allah akan membuatnya mulutnya kelak dihari
kiamat,selebar 70 zira' kemudian akan mengikatnya
dibelakang lehernya.

4.Adapun wanita yg digantung dgn buah dadanya krn
dia menyusui anak org lain tanpa izin suaminya.

5.Adapun wanita yg diikat dgn kaki & tangannya itu
krn dia keluar rumah tanpa izin suaminya, tidak mandi
wajib dr haidh & nifas.

6.Adapun wanita yg memakan badannya sendiri krn suka
bersolek utk dilihat lelaki lain serta suka
membicarakan keaiban org.

7.Adapun wanita yg memotong badannya sendiri dgn
gunting dari neraka kerana dia suka menonjolkan diri
(ingin terkenal) dikalangan org yg banyak dgn maksud
supaya org melihat perhiasannya dan setiap org jatuh
cinta padanya krn melihat perhisannya.

8.Adapun wanita yg diikat kedua kaki & tangannya
sampai ke ubun2nya & dibelit oleh ular & kala jengking
krn dia mampu mengerjakan solat & puasa.Tetapi dia
tidak mahu berwudhuk & tidak solat serta tidak mahu
mandi wajib.

9.Adapun wanita yg kepalanya spt kepala babi &
badannya spt kaldai krn dia suka
mengadu-domba(melaga-lagakan org) serta berdusta.

10.Adapun wanita yg berbentuk spt anjing krn dia ahli
fitnah serta suka marah-marah pada suaminya.

Dan ada diantara isteri nabi2 yg mati dlm keadaan
tidak beriman kerana mempunyai sifat yang buruk.
Walaupun mereka adalah isteri manusia yang terbaik
dizaman itu.Diantara sifat buruk mereka:

1.Isteri Nabi Nuh suka mengejek & mengutuk suaminya.

2.Isteri nabi Lut suka bertandang ke rumah org.

Semoga Allah beri kita kekuatan untuk mengamalkan
kebaikan dan meninggalkan keburukan. Kalau kita tidak
berasa takut atau rasa perlu berubah... maka kita kena
khuatir .Takut kita tergolong dlm mrk yg tidak diberi
petunjuk oleh Allah.

Nauzubillahi min zalik.

++ BTITE ECHT LESEN!

bitte echt lesen! > >

Alle sagen ihren Freunden immer,dass > >
sie "Beste Freunde für immer" sein werden, > > > >
Aber wie lange hält das an? > >
Ihr könnt für ein Jahr "Best Friends" sein, > >
Im nächsten Jahr sehr gute Freunde, > >
Im darauf folgenden Jahr nur noch selten > >
miteinander reden > >
Und euch noch ein Jahr später gar nicht mehr > >
unterhalten! > >
Also wollte ich dir nur sagen, > >
Dass, auch, wenn ich vielleicht > >
nie wieder mit dir rede, > >
Du in meinen Augen etwas > >
Besonderes bist und > >
Dass du eine Veränderung in mein Leben gebracht > >
hast. > > Ich bewundere dich, respektiere dich und mag > >

dich. > > Schick diese Nachricht an alle deine Freunde, > > Egal, ob du oft mit ihnen redest oder selten, > > Ob ihr euch sehr nah steh oder weniger nah > > Und schick sie an die Person, die sie dir geschickt > > hat. > > Lass deine alten Freunde wissen, dass du sie > > nicht vergessen hast > > Und sag deinen neuen Freunden, dass du sie nie > > vergessen wirst. > > Es gibt Personen, die in unser Leben treten, > > Für einen kurzen Moment bleiben, > > Einen Einruck in unserem Herz hinterlassen > > Und wir sind nie wieder die selben. > >

Kleiner Gedanke... > > Was würdest du tun, wenn du jedes Mal, wenn du > > dich verliebst, auf Wiedersehen sagen müsstest? > > Was würdest du tun, wenn jedes Mal, > > wenn du mit jemandem Zusammensein möchtest, er nie > > da > > sein kann? > > Was würdest du tun, wenn dein bester > > Freund sich morgen umbringt und du > > hast nicht die Möglichkeit, ihm zu sagen, wie du > > dich > > fühlst? > >

Was würdest du tun, wenn du jemanden liebst, > > aber du kannst ihn nicht haben? > > Es gibt Leute, die sich verlieben, > > Es gibt andere, die sterben. > > Ich möchte dir jetzt sagen, dass du mein Freund > > bist > > Und dass ich dich total doll lieb hab'! > > Wenn ich morgen sterbe, wirst du immer > > in meinem Herz sein! > > Werde ich auch in deinem sein? Schick > > diese Nachricht jetzt an all > > die, Die dir etwas bedeuten, > > (Eingeschlossen die Person, > > Die sie dir geschickt hat, > > Wenn sie dir etwas bedeutet) > > Nur um ihnen zu sagen, dass ihr immer an sie > > denken werdet! > > Das ist kein Kettenbrief > > Und dir wird nichts Dramatisches passieren, > > Wenn du ihn nicht weiterschickst, > > Aber es wird dir einfach leid tun, > > Wenn einer Person, die du magst, etwas passiert > >

Und du dir keine 2 Sekunden Zeit genommen hast, > > ihr diesen kleinen > > Gedanken zu senden...

++ ha, wers glaubt....... so en scheiss. aber trotzdem....da!!!!

Schnapp dir einen Stift und einen Zettel und nummerier ihn von
1-10!


Auflösung erst am Ende des Tests anschauen und nicht vorher!!!!!

1. Welche Farbe gefällt dir am besten?


a) rot

b) orange

c) gelb

d) grün

e) blau

f) lila



2. Welches Tier gefällt dir am besten?



a) Katze

b) Hund

c) Fisch

d) Schlange

e) Papagei

f) Maus




3. Welcher Urlaubsort gefällt dir am besten?




a) Hawaii

b) New York

c) Ost Afrika

d) Spanien

e) Montana


4. Welches Instrument gefällt dir am besten?





a) Geige



b) Klavier



c) Gitarre



d) Schlagzeug



5. Welches Getränk gefällt dir am besten?





a) K iba



b) Sprite



c) Coca Cola

d) Pepsi

e) Mineralwasser




6. Schreibe eine Person des anderen Geschlechts auf...




7. Schreibe eine Person deines Geschlechts auf...




8. Schreib auf, wie spät es ist...






9. Schreib dein Alter auf...





10. Du brauchst es nicht aufzuschreiben, aber jetzt kannst du dir
etwaswünschen und dir danach die Auflösung des Tests unten
anschauen!!!

Auflösung





1. Welche Farbe gefällt dir am besten?





a) rot abenteuerlustig

b) orange lustig

c) gelb süss

d) grün schlagfertig

e) blau romantisch

f) lila mysteriös

2. Welches Tier gefällt di r am besten?





a) Katze weiblich

b) Hund liebevoll

c) Fisch langweilig

d) Schlange männlich

e) Papagei ärgerlich

f) Maus schlau






3. Welcher Urlaubsort gefällt dir am besten?




a) Hawaii romantisch

b) New York erfolgreich

c) Ost Afrika neugierig

d) Spanien mysteriös

e) Montana ländlich







4. Welches Instrument gefällt dir am besten?





a) Geige intellektuell

b) Klavier populär

c) Gitarre schlagfertig

d) Schlagzeug wild





5. Welches Getränk gefällt dir am besten?

a) Kiba populär

b) Sprite schlagfertig

c) Coca Cola wild

d) Pepsi lustig

g) Mineralwasser sportlich


6. Schreibe eine Person des anderen Geschlechts auf...


Diese Person wird sich in dich verlieben, nachdem du den Test

weitergeschickt hast.


7. Schreibe eine Person deines Geschlechts auf...



Diese Person wird ein Feind werden, wenn du den Test nicht

weiterschickst.



8. Sch reib auf, wie spät es ist...


So lange hast du Zeit den Test weiterzuschicken. (z.B. 15:45 Uhr
=
15 Stunden und 45 Minuten)


9. Schreib dein Alter auf...

An so viele Personen musst du den Test weiterschicken.


10. Du brauchst es nicht aufzuschreiben, aber jetzt kannst du dir
etwas wünschen und dir danach die Auflösung des Tests unten
anschauen!!!

Dein Wunsch wird wahr werden, wenn du die Anzahl der Tests aus
Frage Nummer
neun in der Zeit aus Frage Nummer acht weiterschickst!!!!

Und bitte nicht einfach auf weitersenden klicken, sondern diese
Mail in eine neue Mail kopieren. Weils sonst immer mehr ">" gibt
und s o die Nachricht unleserlich wird!




Vee

++ Kenapa WANITA MENANGIS??

Assalamu'alaikum..

just nak kongsikan artikel yg di petik dr email..
Best jugak artikel ini.. berguna dan memberi keinsafan..

Seorang anak laki2 kecil bertanya kpd ibunya, "Mengapa ibu menangis?"

"Krn ibu seorg wanita", kata sang ibu kpdnya.
"Aku tidak mengerti", kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"
Kemudian anak laki2 itu bertanya kpd ayahnya, "Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yg dpt dikatakan oleh ayahnya.
Anak laki2 kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki2 dewasa, dia tetap ingin tahu mengapa wanita menangis. Akhirnya ia menghubungi Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa wanita begitu mudah menangis?"

Lalu Tuhan berkata..............
"Ketika Aku menciptakan seorg wanita, ia diharuskan utk menjadi seorg yg istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat utk menopang dunia... namun, harus cukup lembut utk memberikan kenyamanan"

"Aku memberikannya kekuatan dr dlm utk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yg seringkali dtg dr anak2nya"

"Aku memberinya kekerasan utk membuatnya tetap tegar ketika orang2 lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dgn penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.."
"Aku memberinya kepekaan utk mencintai anak2nya dlm setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sgt menyakiti hatinya"

"Aku memberinya kekuatan utk mendukung suaminya dlm kegagalannya dan melengkapi dgn tulang rusuk suaminya utk melindungi hatinya..."

"Aku memberinya kebijaksanaan utk mengetahui bahwa seorg suami yg baik takkan pernah menyakiti isterinya, ttp kdg menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya utk berada disisi suaminya tanpa ragu.. "

"Aku memberinya air mata utk dititiskan. Ia adalah khusus miliknya utk digunakan setiap kali kehendaknya..."

"Tahukah engkau.... kecantikan seseorg wanita itu bukanlah terletak dr pakaian yg dikenakannya, susuk yg ia tampilkan, atau bgmn ia menyisir rambutnya.. Kecantikan seseorg wanita itu dilihat dr matanya, krn di situlah pintu hatinya - tempat di mana CINTA ITU ADA DAN BERMULA..............."


WANITA adalah ciptaan Allah yang MAHA HEBAT..
perempuan menangis..tangisan mu bukan la tanda kelemahan mu..tetapi kekuatan mu untuk mengharungi kepayahan itu..tangisan mu satu penyesalan dan keinsafan walaupun kau dalam kesedihan dan kebingungan tetapi tangisan itu cuba menjana kembali kekuatan dan memupuk kembali jalan kesedaran

Najibah Ali

++ Buah hati Nabi Junjungan..

Buah Hati Nabi Junjungan

Orangnya tampan, matanya hitam, rambutnya ikal. Perwatakannya yang menarik itu memang tidak dapat disembunyikan kerana sesiapa sahaja yang melihatnya pasti akan terpikat. Tetapi yang paling mengagumkan orang ialah kebijaksanaan dan ketajaman fikirannya.


Muaz bin Jabal itulah namanya, seorg pemuda Yathrib yg memeluk Islam di tangan Mus’ab bin Umair.Ketika di Madinah, Muaz seboleh mungkin cuba untuk berada di sisi
Rasulullah s.a.w dan teman-teman sebaya untuk mengkaji Al-Quran dan undang-undang Islam hingga mahir.Kerana bijak dan tajamnya fikiran Muaz, ke mana sahaja dia pergi, orang akan datang merujuknya utk menyelesaikan masalah. Ini bukanlah pelik,memandangkan Muaz sendiri dididik oleh Rasulullah dan mempelajari ilmu sebanyak mungkin daripada baginda, ditambah pula dengan fikirannya yang tajam.


Muaz dikatakan murid yang paling baik kerana dididik oleh guru yang paling baik iaitu Rasulullah.Ilmu Muaz dihormati dan diiktiraf. Pengiktirafan terbaik yang diperolehinya ialah pengiktirafan daripada Rasulullah sendiri apabila baginda berkata,“Umatku yang paling luas pengetahuannya dalam perkara halal dan haram ialah Muaz bin Jabal.”


Rasulullah telah melantik Muaz menjadi amir dengan iringan beberapa orang Sahabat untuk memantapkan Islam di Yaman.Lalu Rasullullah pun bertanya kepada Muaz,”Apakah panduan engkau untuk memutuskan segala penghakiman dan keadilan?” “Berpandukan Kitab Allah,” jawab Muaz.“Dan jika engkau masih tak dapat menemui jawapan di dalamnya?” “Aku akan berpandukan sunnah Rasulullah.” “Dan jika engkau masih tidak dapat menemuinya dalam sunnahku?” “Maka aku akan menggunakan segala kebijaksanaan dan pengetahuanku (ijtihad)untuk membuat keputusanku sendiri.”

Rasulullah berpuas hati dan gembira dengan jawapaan itu dan berkata,”Segala puji bagi Allah yang telah memberi panduan kepada utusan Nabi dan menyenangkan hati Nabi.”

Rasulullah s.a.w. berjalan beriringan dengan Muaz dan berkata, “Wahai Muaz,mungkin engkau tidak akan bertemu dengan aku lagi. Mungkin apabila engkau pulang nanti, engkau hanya akan dapat melihat masjid dan kuburku.”


Mendengar kata-kata itu, Muaz pun menangis. Sahabat-sahabat yang lain turut ada bersama mereka juga menangis.Rasa pilu dan sepi amat dirasainya tatkala tiba saat berpisah dengan Rasulullah s.a.w. yang tercinta itu.Kata-kata Rasulullah itu ternyata benar berlaku. Muaz tidak dapat bertemu Rasulullah lagi selepas itu. Rasulullah wafat sebelum Muaz sempat pulang dari Yaman. Muaz begitu sedih kerana apabila pulang ke Madinah, dia mendapati Rasulullah tiada lagi utk menemaninya.

Pada zaman pemerintahan Khalifah Umar al-Khattab r.a., Muaz dihantar ke Bani Kilab untuk membahagikan gaji dan sedekah daripada orang kaya kepada fakir miskin. Setelah selesai tugasnya itu, Muaz kembali kepada isterinya dgn hanya membawa pulang sehelai selimut yang menutupi lehernya, tidak ada sebarang harta yang tinggal.


Lalu isterinya bertanya,”Di manakah hadiah yang sepatutnya Dibawa pulang untuk keluarga nya oleh wakil-wakil yang berkhidmat dengan Khalifah?”“Aku ada Pemerhati yang mengawasi gerak-geriku,” jawab Muaz.


“Bukankah engkau seorang yang dipercayai Rasullullah dan Abu Bakar? Tidak patut Umar menghantar pemerhati untuk mengawasi engkau,” tambah isterinya.Hal itu sampai ke pengetahuan Umar, lalu Umar memanggil Muaz.
“Adakah aku menghantar seorang pemerhati untuk mengawasi gerak-gerimu?” “Tidak Amirul Mukminin,” kata Muaz.


“Tetapi itu hanyalah alasan yang dapat aku cari untuk isteriku.” Muaz menerangkan bahawa Pemerhati yang dimaksudkannya adalah Allah s.w.t. Umar ketawa lalu memberikan Muaz hadiah,”Aku harap dapat pemberian ini menggembirakan hatimu.”

Sewaktu pemerintahan Khalifah Umar juga , Muaz bersama dua Sahabat yanglain iaitu Ubadah bin as-Samit dan Abu ad-Darda’ dihantar ke Syria untuk mengajar ilmu Islam kepada saudara-saudara baru di sana. Ubadah ditinggalkan di Homs, Abu ad-Darda’di Damascus dan Muaz sendiri di Palestin.

Di Palestin, Muaz jatuh sakit kerana dijangkiti penyakit. Sewaktu hampir menemui ajalnya, Muaz menghadap kiblat dan mengulangi kata-kata ini,”Selamat datang ajal, selamat datang. Setelah sekian lama, seorang pengunjung datang…”

Muaz berkata, “Wahai Tuhan, Engkau tahu aku tidak inginkan dunia dan aku tidak mahu dipanjangkan hayatku untuk tinggal di dunia…Wahai Tuhan,ambillah rohku dengan kebaikan sebagaiman Engkau menerima roh orang yang beriman…”Lalu Muaz bin Jabal yang sepanjang hayatnya telah mengabdikan diri untuk berkhidmnat di jalan Allah itu, menghembuskan nafas terakhirnya jauh dari keluarga dan kaumnya.

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam