سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Tuesday, May 27, 2008

++Makna simbol rantai penkritik AF




The ankh (symbol ☥) was the Egyptian hieroglyphic character that read "life".


Egyptian gods are often portrayed carrying it by its loop, or bearing one in each hand, arms crossed over their chest. It is also known as the Egyptian Cross, the key of life, the key of the Nile, or as crux ansata, Latin for "cross with a handle".


Origins The precise origin of the symbol remains a mystery to Egyptologists, and no single hypothesis has been widely accepted. E. A. Wallis Budge thought it might have originated as the belt-buckle of the mother goddess Isis, an idea joined by Wolfhart Westendorf with the notion that both the ankh and the knot of Isis were used as ties on ceremonial girdles.


Sir Alan Gardiner speculated that it represented a sandal strap, with the loop going around the ankle. The word for sandal strap was also spelled ʿnḫ, although it may have been pronounced differently. Still other theories include the notion that the ankh represents the sun crowning over the horizon,[2] the path of the sun from east to west (with the loop representing the Nile), a stylized person, or that it is a combination of the male and female symbols of Osiris (the cross) and Isis (the oval) respectively, and therefore signifies the union of heaven and earth.


[3] In their 2004 book "The Quick and the Dead", Andrew H. Gordon and Calvin W. Schwabe speculated that the ankh, djed and was symbols have a biological basis derived from ancient cattle culture (linked to the Egyptian belief that semen was created in the spine), thus:
the Ankh - symbol of life - thoracic vertebra of a bull (seen in cross section)
the Djed - symbol of stability - base on sacrum of a bull's spine
the Was - symbol of power and dominion - a staff featuring the head and tail of the god Set, "great of strength"


Over time, the ankh has come to symbolize life and immortality, the universe, power and life-giving air and water. Its keylike shape has also encouraged the belief it could unlock the gates of death, and it is viewed this way by the modern Rosicrucians and other hermetic orders. The Coptic Christians have used it as a symbol of life after death.[4]The design for the pin symbolizing membership in Wolf's Head Society, Yale University, sets a wolf's head on an inverted ankh.[5] by Wikimania 2008


source : isuhangat.blogspot

++Let's Learn German..GERMAN..[Basic]



German



  • Apa Khabar= Wie geht's dir?

  • Awak tinggal di mana?= wo wonhst du?

  • Kamu sedang buat apa?=Was machst du ?

  • Kamu datang dari mana?=Woher Kommst du?

  • Berapakah umur kamu?=Wie alt bist du?

  • Awak sudah berkahwin?=bist du vehairatet?

  • Awak ada nombor telefon?=hast du telefon nummer?

  • Awak sudah makan?=Hast du schon gegessen?

  • Saya berasa lapar/haus=Ich habe hunger/durst

  • Apa yang ada untuk makan malam?=was gibt fuer ahbend essen?

  • Saya cinta akan awak=Ich liebe dich

  • Saya benci akan awak=Ich Hasse dich

(unofficial German)


Hari/Day



  1. Montag=Isnin/Monday

  2. Dienstag=Selasa/Tuesday

  3. Mittwoch=Rabu/Wednesday

  4. Donnestag=Khamis/Thursday

  5. Freitag=Jumaat/Friday

  6. Samstag=Sabtu/Saturday

  7. Sonntag=Ahad/Sunday

Bulan/Month



  1. Januar=January

  2. Februar=February

  3. Maerz(a mit umlaut)=Mar

  4. April=April

  5. Mai=May

  6. Juni=Jun

  7. Juli=July

  8. August=August

  9. September=September

  10. Oktober=Oktober

  11. November=November

  12. Dezember=Desember

Nombor/Number 1-10



  1. eins

  2. zwei

  3. drei

  4. vier

  5. fuenf

  6. sechs

  7. sieben

  8. acht

  9. neun

  10. zehn

Cuaca/Wetter/weather



  • Hujan=Regnen

  • Snow=schnee

  • pagi=morgen

  • malam=nacht

  • petang=ahbend

  • tengahari=nachmittag

Greetings



  1. Guten tag= Good Day

  2. Guten Ahbend=Selamat petang

  3. Guten Nacht=Selamat Malam

  4. Guten Morgen=Selamat Pagi

++A few Languages to say I LOVE YOU

  1. English - I love you
  2. Afrikaans - Ek Fhet jou lief
  3. Albanian - Te dua
  4. Arabic - Ana behibek
  5. Armenian - Yes kez sirumen
  6. Bambara - M'bi fe
  7. Bangla - Aamee tuma ke bhalo aashi
  8. Belarusian - Ya tabe kahayu
  9. Bisaya - Nahigugma ako kanimo
  10. Bulgarian - Обичам те
  11. Cambodian - Soro lahn nhee ah
  12. Cantonese Chinese - Ngo oiy ney a
  13. Catalan - T'estimo
  14. Cheyenne - Ne mohotatse
  15. Chichewa - Ndimakukonda
  16. Corsican - Ti tengu caru (to male)
  17. Creole - Mi aime jou
  18. Croatian - Volim te
  19. Czech - Miluji te
  20. Danish - Jeg Elsker Dig
  21. Dutch - Ik hou van jou
  22. Esperanto - Mi amas vin
  23. Estonian - Ma armastan sind
  24. Ethiopian - Afgreki'
  25. Faroese - Eg elski teg
  26. Farsi - Doset daram
  27. Filipino - Mahal kita
  28. Finnish - Mina rakastan sinua
  29. French - Je t'aime, Je t'adore
  30. Gaelic - Ta gra agam ort
  31. Georgian - Mikvarhar
  32. German - ich liebe dich
  33. Greek - S'agapau
  34. Gujarati - Hoo thunay prem karoo choo
  35. Hiligaynon - Palangga ko ikaw
  36. Hawaiian - Aloha wau ia oi
  37. Hebrew - Ani ohev otah (to female)
  38. Hebrew - Ani ohev et otha (to male)
  39. Hindi - Hum Tumhe Pyar Karte hae
  40. Hmong - Kuv hlub koj
  41. Hopi - Nu' umi unangwa'ta
  42. Hungarian - Szeretlek
  43. Icelandic - Eg elska tig
  44. Ilonggo - Palangga ko ikaw
  45. Indonesian - Saya cinta padamu
  46. Inuit - Negligevapse
  47. Irish - Taim i' ngra leat
  48. Italian - Ti amo
  49. Japanese - Aishiteru
  50. Kannada - Naanu ninna preetisuttene
  51. Kapampangan - Kaluguran daka
  52. Kiswahili - Nakupenda
  53. Konkani - Tu magel moga cho
  54. Korean - Sarang Heyo
  55. Latin - Te amo
  56. Latvian - Es tevi miilu
  57. Lebanese - Bahibak
  58. Lithuanian - Tave myliu
  59. Malay - Saya cintakan mu / Aku cinta padamu
  60. Malayalam - Njan Ninne Premikunnu
  61. Mandarin Chinese - Wo ai ni
  62. Marathi - Me tula prem karto
  63. Mohawk - Kanbhik
  64. Moroccan - Ana moajaba bik
  65. Nahuatl - Ni mits neki
  66. Navaho - Ayor anosh'ni
  67. Norwegian - Jeg Elsker Deg
  68. Pandacan - Syota na kita!!
  69. Pangasinan - Inaru Taka
  70. Papiamento - Mi ta stimabo
  71. Persian - Doo-set daaramPig
  72. Latin - Iay ovlay ouyay
  73. Polish - Kocham Ciebie
  74. Portuguese - Eu te amo
  75. Romanian - Te ubesk
  76. Russian - Ya tebya liubliu
  77. Scot Gaelic - Tha gra\dh agam ort
  78. Serbian - Volim te
  79. Setswana - Ke a go rata
  80. Sign Language - ,\,,/ (represents position of fingers when signing'I Love You')
  81. Sindhi - Maa tokhe pyar kendo ahyan
  82. Sioux - Techihhila
  83. Slovak - Lu`bim ta
  84. Slovenian - Ljubim te
  85. Spanish - Te quiero / Te amo
  86. Swahili - Ninapenda wewe
  87. Swedish - Jag alskar dig
  88. Swiss-German - Ich lieb Di
  89. Tagalog - Mahal kita
  90. Taiwanese - Wa ga ei li
  91. Tahitian - Ua Here Vau Ia Oe
  92. Tamil - Nan unnai kathalikaraen
  93. Telugu - Nenu ninnu premistunnanu
  94. Thai - Chan rak khun (to male)
  95. Thai - Phom rak khun (to female)
  96. Turkish - Seni Seviyorum
  97. Ukrainian - Ya tebe kahayu
  98. Urdu - mai aap say pyaar karta hoo
  99. Vietnamese - Anh ye^u em (to female)
  100. Vietnamese - Em ye^u anh (to male)
  101. Welsh - 'Rwy'n dy garu
  102. Yiddish - Ikh hob dikh
  103. Yoruba - Mo ni fe

++Cara-cara nak control malu

a. Jika diketawakan rakan ketika tertidur kat opis hingga meleleh air liur basi...

terus bangun separuh sedar dan buat-buat kene sawan sambil keluarkan lagi air liur. Gerenti member korang akan panik dan berenti ketawakan korang.

b. Kalau tersilap menyapa orang yang tak dikenali...

teruskan menganggap dia kenalah korang dan bagi dia duit kononnya korang pernah berhutang dengannya. Mesti dia pun mengaku korang kenalannya.

c. Jika ditegur orang kerana zip seluar terbuka...

jawab je dengan selamba mengatakan ini adalah gaya berfesyen atau katakan bahawa zip itu rosak sambil berfalsafah 'biar rosak zip, jangan rosak akhlak'.

d. Bercakap sorang diri kerana member ketinggalan kat belakang...

teruskan bercakap dan ketawa sambil menyumpah member korang tu sensorang. Tentu orang takkan gelakkan kerana menyangka korang ada masalah mental kronik.

e. Tersilap masuk tandas wanita...

buat-buat wajah glabah dan cemas sambil berlakon menyatakan tujuan korang masuk kerana nak mencari isteri atau awek korang yang dah sejam tadi tapi tak keluar-keluar lagik.

++Perkataan LAZIM yg Kaum HAWA sering GUNAKAN

FINE

Ini la yang perempuan suka gunakan untuk hentikan pergaduhan, lebih-lebih lagi bila dia rasa dia yang betul dan anda kena diam. Jangan sekali kali gunakan perkataan ini untuk memberi gambaran rupanya, terutama sekali apabila dia sedang mencuba pakaian di kedai - hanya akan membawa anda berdua bergaduh.

LIMA MINIT

Ini sebenarnya setengah jam. Ianya sama jugak dengan lima minit yang perlawanan bola sepak akan berakhir sebelum anda membawa sampah ke luar, jadi ini adalah pertukaran yang seimbang.

TAKDE APA-APA

Ini bermakna "something" dan anda perlu berjaga-jaga! Perkataan ini melambangkan perasaan perempuan yang inginkan anda berputar-putar kat dalam macam mesin basuh. Selalunya, ini akan memulakan pergaduhan yang akan bertahan selama 'LIMA MINIT' dan diakhiri dengan 'FINE'.

PERGILAH!

(dengan kening terangkat) Ini adalah satu cabaran yang akan membuat si perempuan menjadi marah dengan 'TAKDE APA-APA' dan diakhiri dengan 'FINE'.

PERGILAH (dengan kening biasa)

Ini bermakna 'mengalah' atau 'buat je la apa yang awak nak sebab saya tak kisah'. Anda hanya akan mendapat situasi ini dan dalam beberapa minit diikuti dengan 'TAKDE APA-APA', 'FINE' dan dia akan bercakap kembali dengan anda dalam masa 'LIMA MINIT' apabila dia dah sejuk.

MENGELUH YANG KUAT

Ini sebenarnya bukanlah perkataan, tetapi kenyataan yang sering disalah anggap oleh kaum lelaki. 'MENGELUH YANG KUAT' bermakna dia merasakan anda adalah seorang yang bodoh ketika itu dan dia sendiri terfikir kenapalah dia menghabiskan masa berdiri di situ dan bergaduh mengenai 'TAKDE APA-APA'.

MENGELUH YANG PERLAHAN

Lagi sekali, ini bukanlah perkataan. 'MENGELUH YANG PERLAHAN' membawa maksud yang dia berasa puas. Adalah lebih elok jika anda duduk diam, jangan buat sebarang tindakan... dan dia akan kekal puas.

OKAY LAH

Ini adalah kenyataan yang paling merbahaya seorang perempuan boleh buat kepada lelaki. 'OKAY LAH' bermakna dia ingin berfikir panjang sebelum dia membalas terhadap perbuatan anda yang telah menyakitkan hatinya. 'OKAY LAH' selalunya digunakan dengan 'FINE' bersama 'Kening Yang Terangkat'.

BUAT LAH

Satu ketika di masa depan dalam masa terdekat, anda akan dilanda masalah yang besar.

TOLONGLAH

Ini bukan kenyataan, sebaliknya adalah pelawaan. Seorang perempuan memberi anda peluang untuk mengeluarkan sebarang alasan atau sebab di atas apa yang telah anda lakukan. Anda mempunyai peluang yang adil dengan kejujuran, jadi berhati-hati dan anda tidak akan mendapat 'OKAY LAH'.

TERIMA KASIH

Seorang perempuan mengucapkan terima kasih. Jangan pengsan. Terima dan ucapkan sama-sama.

TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK

Ini banyak berbeza dari 'TERIMA KASIH'. Seorang perempuan akan menggunakan ini apabila dia dah terlampau marah pada anda. Ini menunjukkan yang anda telah menyinggung perasaannya dan akan diikuti dengan 'MENGELUH YANG KUAT'.

Berhati-hati untuk tidak bertanya apa yang salah selepas 'MENGELUH YANG KUAT' kerana ini hanya akan membuat dia berkata 'TAKDE APA-APA'.

++Gambar MEKAH dari SATELIT

Gambar Kaabah dari satelit US.

Sungguh indah terang benderang Kaabah di Mekah juga gambar Madinah dari satelit.Orang-orang Barat sentiasa mahu mengkaji kawasan Tanah Haram, tetapi apa yang mereka jumpa sungguh ajaib dan menunjukkan kekusaan Allah seperti luasnya air telaga zam-zam yang tak pernah kering walaupun telah digunakan sekian lamanya.

Maha Suci Allah! Namun ada juga yang kata sebab marmar putih yang ada di Kaabah.

Kawasan Bumi Kaabah Terang Benderang.Ku lihat dari kacamata satelit.







Makkah, Via Satelite (1 meter IKONOS, Dec. 1999)Well, the watermark really is distracting, but you can easily make out the salient features of the Masjid al-Haram in brilliant white marble, and the surroundings: (1) The Holy Kabah (2) Well of Zam Zam, entrance (3) Mount al-Safaa (4) Mount al-Marwa (5) Barbers (6) More prayer area (red mats) (7) King's palace. You don't see it in many pictures, but it can't hide from the satellite. There's a solid concrete wall dividing the palace from the Masjid area. (8) Hotels and shops at street level. This particular one is Kughee's, a favorite among the South African crowd. The green line is about the point from where you begin the circumbulation of the Holy Ka'bah (going counter-clockwise). At that point of the Ka'abah itself is the Black Stone, the Hajr-e-Aswad. On the other side, is a green light, as a marker.

Madinah, Via Satelite (1 meter IKONOS, Dec. 1999)


Masjid-e-Nabawi, The Mosque of Prophet Muhammad Peace be upon him. The white marble brings out the Masjid easily against the dark terrain and surrounding buildings. (1) Masjidun Nabawi (2) Bab-e-Jibrael, The Gate of Jibrael (Angel Gabriel, the gate through which he entered). Be sure to enter the Majid through here to attain much reward on your visit, insha-Allah. And then, when you leave, leave through the adjacent door, passing the grave of Prophet Muhammad (Sallallahu alayhi wasallam) where you may greet him. Buried here (between 2 and 3) are also Hadhrat Abu Bakr Siddique Radiallahu Anhu, and Hadhrat Umar Radiallahu Anhu. (3) the green dome of the Masjid (4) Jannatul Baqee. Here is the final resting place for many of the great companions (May Allah be pleased with them) of Prophet Muhammad peace be upon him. It borders the Mosque at the top, and down to the street at the bottom of the image where the 4 is located. (5) Shops, bazaars. (6) Hotels

Credit to: http://www.islam.tc/

++Mengatasi masalah mengantuk.


Imam Bukhari dan Muslim meriwayatkan dari Aisyah bahawa Nabi telah bersabda:
"Jika salah seorang di antara kamu berasa mengantuk, hendaklah kamu tidur sehingga hilang rasa mengantuknya. Jika seseorang bersembahyang ketika mengantuk berkemungkinan dia membaca istighfar sedangkan sebenarnya dia sedang mencaci dirinya sendiri."

Hadis ini menampakkan tentang kaitan di antara mengantuk dan penurunan kualiti amal serta produktiviti seseorang.

Bagi mengatasi masalah mengantuk,




  • tidur ubat penawar paling mujarab.



  • Tidur bagi manusia adalah hal yang sangat penting.



  • Jika kita kurang tidur atau mengalami gangguan dalam tidur, maka seharian kita akan diselubungi keresahan, keletihan dan tidak bersemangat.



  • Sebaliknya tidur yang cukup dan berkualiti membantu kita memiliki tenaga dan aktif menjalani aktiviti seharian.



  • Setiap manusia menghabiskan kira-kira sepertiga dari kehidupannya untuk tidur.



  • Menurut kajian, hampir setiap manusia pernah mengalami masalah tidur. Satu dari tiga orang dilaporkan mengalami gangguan tidur dan satu dari sembilan orang memiliki masalah tidur yang cukup serius.



  • Tidur adalah proses yang amat diperlukan oleh manusia untuk pembentukan sel-sel tubuh yang baru, pembaikan sel-sel tubuh yang rosak ('natural healing mechanism'), memberi waktu organ tubuh untuk beristirehat selain untuk menjaga keseimbangan metabolisme tubuh.



  • Hal penting yang terjadi pada saat kita tidur adalah menurunnya frekuensi gelombang otak.



  • Jika kita dapat mengatur frekuensi gelombang otak, kita sebenarnya tidak memerlukan waktu tidur yang panjang tetapi tidur yang berkualiti iaitu lelap tanpa mimpi.

++Which BABY are you?

Jan
  • Pretty/handsome.
  • Loves to dress up.
  • Easily bored.
  • Fussy.
  • Seldom shows emotions.
  • Takes time to recover when hurt.
  • Sensitive.Down-to-Earth.
  • Stubborn.
  • Repost this in 5 mins and you will meet someone new in 8 days thatwill perfectly balance your personality.

Feb
  • Abstract thoughts.
  • Loves reality and abstract.
  • Intelligent and clever.
  • Changing personality.
  • Attractive.
  • Sexiest out of everyone.
  • Temperamental.
  • Quiet, shy and humble.
  • Honest And loyal.
  • Determined to reach goals.
  • Loves freedom.
  • Rebellious when restricted.
  • Loves aggressiveness.
  • Too sensitive and easily hurt.
  • Gets angry really easily but does not show it.
  • Dislikes unnecessary things.
  • Loves making friends but rarely shows it.
  • Horny.
  • Daring and stubborn.
  • Ambitious.
  • Realizing dreams and hopes.
  • Sharp.
  • Loves entertainment and leisure.
  • Romantic on the inside not outside.Superstitious and ludicrous.
  • Spendthrift.
  • Tries to learn to show emotions.
  • Repost this in 5 mins and you will talk to someone new and realizethat you are a perfect match.

Mar
  • Attractive personality.
  • Sexy.
  • Affectionate Shy and reserved.
  • Secretive.
  • Naturally honest, generous and sympathetic.
  • Loves peace and serenity.
  • Sensitive to others.
  • Great kisser.
  • Easily angered.
  • Trustworthy.
  • Appreciative and returns kindness.
  • Hardly shows emotions.
  • Tends to bottle up feelings.Observant and assesses others.If you repost this in the next 5 mins, you will meet your new lovein 8 days.

APR

  • Suave and compromising.Funny and humorous.
  • Stubborn.
  • Very talkative.
  • Calm and cool.
  • Kind and sympathetic.
  • Concerned and detailed.
  • Loyal.
  • Does work well with others.
  • Very confidant.
  • Sensitive.
  • Positive Attitude.
  • Thinking generous.
  • Good memory.
  • Clever and knowledgeable.
  • Loves to look for information.
  • Able to cheer everyone up and/or make them laugh.
  • Able to motivate oneself and others.
  • Understanding.
  • Fun to be around.
  • Outgoing.
  • Hyper.
  • Bubbly personality.
  • Secretive.
  • Boy/girl crazy.
  • Loves sports, music, leisure and traveling.
  • Systematic.
  • Hot but has brains.
  • If you repost this in 5 mins, a cutie that’s caught your eye willintroduce themselves and you will realize that you are very muchalike in the next 2 days.


May


  • Stubborn and hard-hearted.
  • Strong-willed and highly motivated.
  • Sharp thoughts.
  • Easily angered.
  • Attracts others and loves attention.
  • Deep feelings.
  • Beautiful physically and mentally.
  • Firm Standpoint.
  • Needs no motivation.
  • Shy towards opposite sex.
  • Easily consoled.
  • Systematic (left brain).
  • Loves to dream.
  • Strong clairvoyance.
  • Understanding.
  • Sickness usually in the ear and neck.
  • Good imagination.
  • Good physical.
  • Weak breathing.
  • Loves literature and the arts.
  • Loves traveling.
  • Dislike being at home.
  • Restless.
  • Not having many children.
  • Hardworking.
  • High-spirited.
  • If you repost this in the next 5 minutes, you will become close tosomeone you do not speak too much in the next 4 days.


Jun

  • You’ve got the best personality and are an absolute pleasure to bearound.
  • You love to make new friends and be outgoing.
  • You are a great flirt and more than likely have an a very attractive partner.
  • a wicked hottie.
  • It is also more than likely that you have a massive recordcollection.
  • You have a great choice in films, and may one day become a famousactor/actress yourself - heck, you’ve got the looks for it!!!
  • INthe next 6 days you will meet someone that may possibly become oneof your closest friends, if you repost this in 5 minutes.


Jul

  • Fun to be with.
  • Secretive.
  • Difficult to fathom and to be understood.
  • Quiet unless excited or tensed.
  • Takes pride in oneself.
  • Has reputation.
  • Easily consoled.
  • Honest.
  • Concerned about people’s feelings.
  • Tactful.
  • Friendly.
  • Approachable.
  • Emotional temperamental and unpredictable.
  • Moody and easily hurt.
  • Witty and sparkly.
  • spazzy at times.
  • Not revengeful.
  • Forgiving but never forgets.
  • dislikes nonsensical and unnecessary things.
  • Guides others physically and mentally.
  • ensitive and forms impressions carefully.
  • Caring and loving.
  • Treats others equally.
  • Strong sense of sympathy.
  • Wary and sharp.
  • Judges people through observations.
  • Hardworking.No difficulties in studying.
  • Loves to be alone.
  • Always broods about the past and the old friends.Waits for friends.
  • Never looks for friends.
  • Not aggressive unless provoked.
  • Loves to be loved.Easily hurt but takes long to recover.
  • Repost this in the next 5 mins and your reputation will boostsomeway in the next 12 days


Aug

  • Outgoing personality.
  • takes risks.
  • feeds on attention.
  • No self-control.
  • Kind hearted.
  • Self-confident.
  • Loud and boisterous.
  • VERY revengeful.
  • Easy to get along with and talk to.
  • Has an “every thing’s peachy” attitude.
  • Likes talking and singing.
  • Loves music.
  • Daydreamer.
  • Easily distracted.
  • Hates not being trusted.
  • BIG imagination.
  • Loves to be loved.
  • Hates studying.
  • in need of “that someone”.
  • Longs for freedom.
  • Rebellious when withheld or restricted.
  • Lives by “no pain no gain” caring.
  • Always a suspect.
  • Playful.
  • Mysterious.
  • “charming” or “beautiful” to everyone.
  • stubborn.
  • curious.
  • Independent.
  • Strong willed.
  • A fighter.
  • Repost in 5 mins and you will meet the love of your life sometimenext month.


Sept

  • Active and dynamic.
  • Decisive and haste but tends to regret.
  • Attractive and affectionate to oneself.
  • Strong mentality.
  • Loves attention.
  • Diplomatic.
  • Consoling, friendly and solves people’s problems.
  • Brave and fearless.
  • Adventurous.
  • Loving and caring.
  • Suave and generous.
  • Usually you have many friends.
  • Enjoys to make love.
  • Emotional.
  • Stubborn.
  • Hasty.
  • Good memory.
  • Moving, motivates oneself and others.
  • Loves to travel and explore.
  • Sometimes sexy in a way that onlytheir lover can understand.
  • If you do not repost this in the next 5 mins, someone very close toyou will become mad at you in the next 8 days.


Oct

  • Loves to chat.
  • Loves those who love them.
  • Loves to takes things at the center.
  • Inner and physical beauty.
  • Lies but doesn’t pretend.
  • Gets angry often.
  • Treats friends importantly.
  • Brave and fearless.
  • Always making friends.
  • Easily hurt but recovers easily
  • Daydreamer.Opinionated.
  • Does not care to control emotions.
  • Unpredictable.
  • Extremely smart, but definitely the hottest AND sexiest of them all.
  • repost this in 5 mins or you will not meet the love of your lifefor 10 years.


Nov

  • Trustworthy and loyal.
  • Very passionate and dangerous.
  • Wild at times.
  • Knows how to have fun.
  • Sexy and mysterious.
  • Everyone is drawn towards your inner and outer beauty andindependent personality.
  • Playful, but secretive.
  • Very emotional and temperamental sometimes.
  • Meets new people easily and very social in a group.
  • Fearless and independent.
  • Can hold their own.
  • Stands out in acrowd.
  • Essentially very smart.
  • Usually, the greatest men are born in thismonth.
  • If you ever begin a relationship with someone from this month, holdon to them because their one of a kind.
  • Repost in 5 mins & you will excel in a major event coming upsometime this month.


Dec

  • This straight-up means you are the most good-looking personpossible.
  • Better than all of these other months! Loyal and generous.
  • Patriotic.
  • Competitive in everything.
  • Active in games and interactions.
  • Impatient and hasty.
  • Ambitious.
  • Influential in organizations.
  • Fun to be with.
  • Easy to talk to, though hard to understand.
  • Thinks far with vision, yet complicated to know.
  • Easily influencedby kindness.
  • Polite and soft-spoken.
  • Having lots of ideas.
  • Sensitive.
  • Activemind.
  • Hesitating tends to delay.
  • Choosy and always wants the best.
  • Temperamental.
  • Funny and humorous.
  • Loves to joke.
  • Good debating skills.
  • Has that someone always on his/her mind.
  • Talkative.
  • Daydreamer.
  • Friendly.
  • Knows how to make friends.
  • Abiding.
  • Able to show character.
  • Oneguy/girl kind of person.
  • Loveable.
  • Easily hurt.
  • Prone to getting colds.
  • Loves music.
  • Pretty/handsome.
  • Loves to dress up.
  • Easily bored.
  • Fussy.
  • Seldom shows emotions.
  • Takes time to recover when hurt.
  • Sensitive.
  • [A hot new guy/girl will catch your eye & you will catch theirs tooin the next 6 days, if you repost in 5min

++FADILAT BERSALAWAT KE ATAS NABI.

Allah mengampunkan dosa mereka yang berselawat ke atas Rasulullah.

Berganda-ganda rahmat yang dilimpahkan Allah kepadanya.

Tempat yang berhampiran Nabi Muhammad, pada hari kiamat kelak di mana saja Baginda berada.

Keutamaan beroleh syafaat khas daripada Nabi Muhammad pada hari kiamat.

Doa selawat malaikat yang sentiasa berselawat kepadanya selama dia berselawat kepada Nabi Muhammad.

Jaminan terpelihara dan terselamatnya daripada segala apa yang mendukacitakan dan membimbangkannya daripada perkara dunia dan akhirat.

Habuan yang menyelamatkan dia daripada ditimpa keburukan yang menimpa orang yang tidak berselawat kepada Nabi Muhammad.

Wallahualam..

++Kelebihan MANDI

KAJIAN terbaru berkaitan dengan mandi mendapati ia bukan saja bertujuan untuk membersihkan diri daripada kotoran, tetapi menjauhkan stress sertaberperanan penting meningkatkan sistem kekebalan tubuh.

Penyelidikan yangditerbitkan dalam New England Journal of Medicine menunjukkan penderita diabetes yang menghabiskan masa selama setengah jam berendam dalam air suamdapat menurunkan tingkat gula darah sekitar 13 peratus.

Kajian di Jepun pula menunjukkan 10 minit berendam dalam air panas dapatmemperbaiki kesihatan jantung terutamanya untuk lelaki.

Berikut beberapa manfaat mandi kepada individu yang mengamalkannya.

Mengeluarkan racun:Mandi air panas sekitar 32 hingga 35 darjah Celsius membuka ruang yang dapatmembantu mengeluarkan toksin.

Mandi air panas membantu menurunkan tingkatgula darah, menyembuhkan sakit otot dan membantu menjaga usus besar supayabekerja dengan baik.

Waktu yang dianjurkan ialah selama 10 hingga 20 minit.

Macam SPA.Mandi air sejuk sangat baik untuk meredakan ketegangan.

Ia dapatmenyempitkan darah dan meningkatkan tingkat gula darah. Suhu yang dianjurkanialah sekitar 12 hingga 18 darjah Celsius.

Jangkitan kulit:Penyakit kulit tertentu seperti ruam atau gatal-gatal boleh diatasi dengan menambahkan soda penaik (sodium bicarbonate) ke dalam air mandian.

Ia bertindak sebagai antiseptik. Isikan air ke bekas mandian dan tambahkan soda penaik dan aduk sehingga rata.
Digalakkan untuk berendam selama 10 hingga 20 minit.

Selesema dan sakit kepala : Merendam kaki dalam air panas membantumenyembuhkan selsema, sakit kepala dan menyegarkan kembali kaki yang lelah.

Masukkan air panas secukupnya dalam bekas sehingga menenggelamkanpergelangan kaki kemudian tambahkan beberapa titis minyak sepertilavender, peppermint atau lemon. Selepas basuh dengan air sejuk.

Lakukannya selama 10 hingga 20 minit.

Insomnia : Merendamkan kaki dalam air dingin sangat baik kepada anda. Yangmempunyai masalah imsonia atau memiliki masalah tidur.

Masukkan kakisehingga ia merasa dingin. Perubatan ini berguna bagi kaki lelah,pendarahanhidung, selsema dan sembelit.

++Listing of names on your HP..

Tak tau betuk ke tak cerita ni tapi logik nya ada, just becareful.

Listing of Names in Your HPVERY GOOD POINT...........................MUST READ

Be careful how you list names on your cell phone! Be Safe!This lady has changed her habit of how she lists her names on her mobile phoneafter her handbag was stolen. Her handbag which contained her mobile phone,Credit card, purse...etc.... was stolen.

20 minutes later when she called her Hubby, from a pay phone telling him whathad happened. Hubby says "I've just received your sms text asking aboutour Pin number.

I replied a little while ago."They rushed down to the bank, the bank staff told them all the money wasalready withdrawn. The pickpocket had actually used the stolen hand phone totext "hubby" in the contact list and got hold of the pin number.

Within 20 minutes he had withdrawn all the money from the bank account.The lesson:Do not disclose the relationship between you and the people in your contactlist.

Avoid using names like Home, Honey, Hubby, sweetheart, Sayang...... Dad, Mum etc.......And very importantly, when sensitive info is being asked thru texts, CONFIRM bycalling back.

Also, when you're being texted by friends or family to meet them somewhere, besure to call back to confirm that the message came from them. If you don'treach them, be very careful about going places to meet "family andfriends" who text you.

PASS IT ON to people you love!!!!!!!!!

++4 syarat memakai gelang bermagnet..[bg lelaki]

"Gelang bermagnet yang semakin popular dipakai lelaki dengan niat membaiki kesihatan harus memenuhi empat syarat, kata ketua penolong mufti Perak, Zamri Hashim.

Syarat-syarat tersebut:

  • pemakainya tidak beriktikad (yakin di dalam hati) bahawa gelang itu memberi kesan kesembuhan kerana yang memberi kesan itu hanyalah Allah.

  • pemakainya tidak berniat memakainya kerana menyerupai wanita dan bukan untuk bermegah-megah.

  • gelang mesti terbukti mempunyai kesan saintifik dan secara klinikal mempunyai pengaruh terhadap pengaliran darah di dalam tubuh seperti didakwa oleh pakar yang berwibawa.

  • jika pemakaian gelang itu menimbulkan fitnah terhadap maruah si pemakai, lebih baik lelaki itu memakai baju berlengan panjang yang dapat menyembunyikan gelang berkenaan.

Menurut Bernama, pandangan ketua penolong mufti diterbitkan oleh Jabatan Mufti Perak."

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam