سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Wednesday, December 10, 2008

++ Impian Seri Dewi , Majalah Keluarga Edisi Januari 2009

Salam,conversation

Alhamdulillah tak sangka pulak gambar aku dapat masuk majalah Keluarga, sebelum ni pihak karangkraf ada call aku, dia tanya aku nak x gambar dan impian aku disiarkan didalam majalah diorang.. aku kata, boleh apa salahnye. Interview..punye interview..last2 dia kata, tgu Majalah Keluarga edisi Januari 2009 nanti..So tadi, tengah2 mak aku belek2 Majalah Keluarga latest edition ,tup..tup ternampak gambar aku. Yah call, dia beritahu aku yang gambar dan impian aku keluar dalam majalah.

Tapi yang sedihnyer, nama aku dan muke aku x same...korang bayangkan, nama aku sepatutnya Najibah binti Ali, tapi jadi Khuzaimah bt Abdul Rahman.HoHo... nak tergelak pun ade..bengang pun ade... tapi selamberlah..aku cakap kat emak aku, nasib bek ade gambo.. bukan senang nak masuk majalah dan mungkin ni rezeki aku happy


Photobucket

Photobucket





++ Bersabarlah..


Tidak semua yang kita mahu boleh didapat. Jika Allah tidak memberi sekarang, ia akan ditunda atau diganti yang lebih baik.

++ Sengsara Membawa Nikmat



Sengsara Membawa Nikmat
www.iluvislam.com
faza4peace
Editor: deynarashid

Tidak adil

Manusia selalu tidak adil. Dia lebih selalu takut dengan keadaan yang serba pahit, sedih & kecewa. Tetapi dia tidak pernah sedih dengan kesenangan, populariti & kejayaan yang diraihnya. Apalagi jika manusia yang tidak pernah bahagia ketika mendapat kesedihan.

Allah Azza wa Jalla berfirman:

كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ فِتْنَةً وَإِلَيْنَا تُرْجَعُونَ

Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Kami akan menguji kamu dengan keburukan dan kebaikan sebagai cobaan (yang sebenar-benarnya). Dan hanya kepada Kami lah kamu dikembalikan.(Al-Anbiya:35)


Manusia yang cerdik & bijak adalah manusia yang mampu menafsirkan keadaan sulit & pahit, menjadi suatu proses kematangan menuju kebahagiaan. Tidak ada manusia yang berjaya tanpa halangan. Sebaliknya, manusia kerdil & jumud adalah manusia yang gelisah dengan adanya halangan, kepahitan & kegagalan. Allah Azza wa Jalla berfirman lagi:

وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الأمْوَالِ وَالأنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ

Dan sungguh akan Kami berikan cobaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar(Al-Baqarah:155)

Dua jenis manusia


Ingatlah saudaraku semua, ada 2 kelompok manusia dalam hal mereka menghadapi kegagalan:

1. Manusia yang selalu tersenyum dalam keadaan apa pun, termasuk ketika dihinggapi kegagalan. Kerana menangis, meratap, apalagi melempiaskan dengan cara merosak tidak akan menciptakan keberhasilan, kecuali hanya akan melipat gandakan kesedihan yang sudah terjadi.

Allah Azza wa Jalla berfirman:

إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلا تَخَافُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ

Sesungguhnya orang-orang yang mengatakan: "Tuhan kami ialah Allah" kemudian mereka meneguhkan pendirian mereka, maka malaikat akan turun kepada mereka (dengan mengatakan): "Janganlah kamu merasa takut dan janganlah kamu merasa sedih; dan bergembiralah kamu dengan (memperoleh) surga yang telah dijanjikan Allah kepadamu".(Al-Fushilat:30)

2. Manusia yang dalam menghadapi kegagalan akan sangat reaktif, emosional, seakan-akan dunia sudah kiamat saat itu juga. Dia merasa jika kegagalan tidak segera dipamerkan dengan kekesalan, amukan atau makian, maka selamanya dia akan merasa menyesal seperti tiada harapan lagi di esok hari.

Allah Azza wa Jalla berfirman:

وَإِذَا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسَامُهُمْ وَإِنْ يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُسَنَّدَةٌ يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ

Dan apabila kamu melihat mereka, tubuh-tubuh mereka menjadikan kamu kagum. Dan jika mereka berkata kamu mendengarkan perkataan mereka. Mereka adalah seakan-akan kayu yang tersandar. Mereka mengira bahwa tiap-tiap teriakan yang keras ditujukan kepada mereka. Mereka itulah musuh (yang sebenarnya), maka waspadalah terhadap mereka; semoga Allah membinasakan mereka. Bagaimanakah mereka sampai dipalingkan (dari kebenaran)?(Al-Munafiqun:4)

Kemampuan

Berbahagialah ketika selama hidupnya manusia selalu dihadapkan dengan halangan. Kerana, janji Tuhan, Dia tidak akan memberikan kesulitan di luar batas kemampuan manusia itu sendiri. Kesulitan hidup, pahitnya hidup sepatutnya menjadi sarana menuju martabat yang lebih tinggi. Hanya dengan "mendaki" lebih tinggi dan lebih tinggi lagilah, manusia akan mampu memahami hakikat kehidupan yang luas ini.smiley-laughing

Allah Azza wa Jalla berfirman lagi:

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdo`a): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang yang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri maaflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir". (QS; Al-Baqarah:286)



Dua Jalan

Nah, sekarang sudah terbentang 2 jalan di hadapan kita. Jalan manakah yang menuju kembali kepada-Nya dan jalan manakah yang akan membawa kita jauh dari-Nya? Ia adalah pilihan kita.

Allah Azza wa Jalla berfirman:

فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا
maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu (jalan) kefasikan dan ketakwaannya

قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا
sesungguhnya beruntunglah orang yang menyucikan jiwa itu,

وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا
dan sesungguhnya merugilah orang yang mengotorinya.(QS ;Asy-Syams:8-10)

Optimislah!!

waAllahua'lam..

++ Nabil [ BELFAST ] in DUBLIN

Nabil in Dublin...

(BLACK & WHITE)


















It's getting colder outside...



Sayonara Jahilliah..

++ Aneh, Manusia Berbalah Dengan Dirinya Sendiri

Aku Salah Aku
www.iluvislam.com
Marbu
Editor: afdhal87

Menjadi lumrah kehidupan manusia bahawa mereka akan bertelingkah dan menyalah

kan sesama sendiri. Namun begitu, terdetikkah di hati kita bahawa pada suatu hari nanti, manusia akan bertelingkah dan menyalahkan batang tubuh mereka sendiri? Suadah tentu kenyataan ini nampak aneh bunyinya. Akan tetapi tanpa kita sedari,terdapat beberapa firman Allah swt dan hadis baginda saw yang menya
takan hal ini.

Firman Allah; “Pada hari ini(hari kiamat),kami tutup mulut mereka dan kami izinkan kedua-dua tangan mereka dan kaki mereka akan menjadi saksi terhadap apa yang mereka lakukan.”(Yasin:6

5)

Manakala di dalam surah an Nur, Allah berfirman; “Pada hari(ketika) lidah, kedua-dua tangan mereka dan kaki-kaki mereka menjadi saksi ke atas setiap yang mereka lakukan.” (an Nur:24)

Kedua-dua ayat di atas merupakan bukti perbicaraan agung yang akan diadakan di Mahka

mah Tinggi Akhirat yang akan dihakimi oleh Allah Rabbul Jalil. Hakim yang maha adil. Tiada terkecuali dari pengetahuan-Nya walau sekerdip dari pandangan mata.

Pada hari itu juga, semua anggota yang

ada pada tubuh badan mereka seperti tangan, kaki dan mulut mereka menjadi saksi atas semua perlakuan mereka sewaktu hidup di muka bumi Allah. Lidah akan memberitahu kepada Allah bahawa tuannya selalu menuturkan ucapan yang kotor,berdusta, mengumpat dan menyebarkan fitnah. Tidak cukup de
ngan itu, datang pula tangan memberitahu kepada Allah apa yang diperlakukan tuannya dengan nikmat itu. Kemudian kaki mengambil peranan menjadi saksi di hadapan Allah.

Cuba bayangkan apabila semua an

ggota tubuh kita menjadi saksi di akhirat kelak. Mereka akan mendedahkan semua perbuatan kita di hadapan Allah. Perbicaraan yang menjadi tontonan semua manusia semenjak zaman nabi Adam as. Bayangkan, ibu bapa kita, kawan-kawan kita dan semua orang akan mengetahui semua perbuatan kita. Mu
ngkin di dunia ini, kita masih boleh berdalih dan bersembunyi apabila melakukan sesuatu kejahatan. Namun, pada hari itu tidak ada dalih lagi, semuanya akan didedahkan.

Sahabat sekalian, jom kita semua bermuhasabah sejenak. Sepanjang hidup di dunia ini, apa yang telah kita buat. Lidah, tangan, telinga, kaki dan semua anggota pada tubuh kita. Ingatlah, semua ini akan menjadi saksi kepada kita di akhirat kelak. Anggota tubuh tidak akan khianat kepada diri sendiri, mereka akan bersikap jujur di hadapan Allah swt. Kejujuran mereka itu hanya akan memberi keuntungan kepada orang yang mengerjakan amal soleh. Sebaliknya, bagi kita yang mengerjakan kejahatan, kita bukan sahaja tidak mendapat manfaat daripada anggota tubuh kita sendiri. Bahkan kitaakan mendapat balasan azab seksa daripada Allah swt.

Tidak timbul soal khianat atau kasihan kepada diri kerana anggota tubuh kita akan bercakap benar walaupun terpaksa memecahkan tembelang di hadapan Allah. Orang yang merasa malang terhadap pengakuan anggota tubuhnya sendiri hanyalah ahli maksiat yang banyak dosa. Justeru, kita menyumpah dan mengherdik tubuh kita sendiri dengan berkata;

Pergi jahanam wahai anggota yang tidak mengenang budi. Aku bekerja keras memerah keringat untuk mendapatkan rezeki untuk memelihara anggota tubuh supaya menjadi segar, sihat dan tidak dihidapi sebarang penyakit. Inikah balasanmu setelah segala kebaikan kulakukan untuk menjagamu?”

Sesungguhnya tiada yang boleh dimarahi melainkan diri kita sendiri.

sumber dari: http://zonremajaislam.blogspot.com

++ Mari Berjalan-Jalan di PAVILLION, Kuala Lumpur

Salam...

Fuh! semalam puas jalan2 kat Pavillion..makan2...survey + beli barang..sampai x tahu nak kemana dah..sebelum tu kami ke Pos Malaysia jap, hantar puscel ke tuk family & friends di Oversea..
Abin, Akak.. jangan yeles eh .. ;p hehe.. InsyaAllah korang balik Malaysia nanti kita gi jalan2 sesama ye!.. rindu lar~~I Miss You - Ritsuka from Loveless gif Pictures, Images and Photos

Lil bit bout Pavillion Mall :-

The Pavilion Kuala Lumpur is a shopping mall in KL. It was successfully opened on 20 September 2007.

It consists of four major components; a retail mall, an office tower, two towers of residences and a proposed hotel.

Pavilion Kuala Lumpur has seven levels of retail complex.

The 1,400,000 square feet (130,000 m2) of retail space will house 450 outlets in six precincts -

  • Bintang Circle
  • Gourmet Emporium
  • Couture
  • Connection
  • Home
  • Seventh Heaven
The site where Pavilion KL now stands used to be the campus of Bukit Bintang Girls' School, the oldest school in Kuala Lumpur. The Bukit Bintang campus was vacated in 2000 when the school moved to Cheras and renamed itself as Sekolah Seri Bintang Utara.

Flagship stores

There are a number of double-storey flagship stores, of which some were street-front which opened in Pavilion KL, such as-

There are other international fashion and luxury goods boutiques which opened in Pavilion KL such as Aigner, Bally, BCBG, Calvin Klein, Celine, Chloé, Cole Haan, DKNY, Ermenegildo Zegna, IWC, Jean-Paul Gaultier, Longchamp, Mandarina Duck, Marc by Marc Jacobs, Mikimoto, Omega SA, Ralph Lauren, Rolex, Stuart Weitzman, TAG Heuer, Ted Baker, Tod's, Tommy Hilfiger, Thomas Pink, Tiffany and Co, Yves Saint Laurent, Adidas, Armani Exchange, Banana Republic, Bebe stores, Cortefiel, Dorothy Perkins, Forever 21, G2000, GAP, Guess?, La Senza, Levi's, Massimo Dutti, Nike, Nine West, Paul Frank, Pull and Bear, Quicksilver, Raoul, Roxy, Topshop and Zara.

Labels like Paul Frank, Juicy Couture, Kiehl's, Thomas Pink, Bebe and Shanghai Tang opened their first store in Malaysia at Pavilion KL.

Anchor stores include an upscale Parkson, Singaporean departmental store Tangs, Golden Screen Cinemas and Harvey Norman.

There are several eateries and cafés in the shopping mall including Tony Roma's, Food Republic, T.G.I. Friday's, YO! Sushi, KFC, Carl's Jr., J.CO Donuts, Starbucks, Coffee Bean & Tea Leaf and Gloria Jean's.

Within the shopping centre are facilities such as ATMs, banks that include EON Bank and Kuwait Finance House, cobbler, laundrette, money changers, public phones, restrooms and baby rooms, strollers and wheelchairs and surau.

Opening hours are from 10.00am to 10.00pm daily, seven days a week.

Parking is available on Level B1, B2 and B3 with multiple entry and exit points along Jalan Bukit Bintang and Jalan Raja Chulan.


So dibawah nih adelah sikit gambar aku nak berkongsi dengan u all semua sepanjang kami di sana...smile Pictures, Images and Photos


The Pavillion: a very posh mall

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam