سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Wednesday, September 10, 2008

++ Ya Allah..


Ya Allah..Ya Tuhanku...
aku hamba yang lemah..hina untuk bertemu MU ...
aku amat malu...ingin aku bertaubat..terdetik hatiku untuk bertaubat Ya Allah..
tapi..aku terlalu jahil ya Allah...aku sedar atas segala kesalahan yang telah aku lakukan selama ni Ya Allah..
Ya Tuhan yang Maha Pengasih & Penyanyang...kau bantulah aku untuk lebih mendekatiMU...lebih mencintaiMu...telah ku pasrah atas apa yang telah berlaku pada diriku..
aku cuba untuk melawan nafsu ku Ya Allah..tapi aku gagal, gagal & gagal lagi...
Ya Allah..bagaimana harusku lakukan?...
setiap kesilapan yang ku lakukan, ku sedar Ya Allah...tetapi..aku tetap lakukannya berkali-kali..
setiap harapan yang ku inginkan menjadi kenyataaan .....dan telah kau tunjukkanya satu persatu...adakah itu pemberian kemurkaan mu pada ku ?..

Ya Allah..kenapa, kenapa amat sukar untuk mendidik nafsuku untuk lebih patuh & taat pada Mu??..kenapa Ya Allah..bermacam-macam cara telah aku lakukan...tetapi...ku Gagal lagi...
Aku terlalu lalai dengan godaan dunia ini...dan makhluk Laknatullah.. Syaitan! Kau Pergi! Pergi Jauh dari Aku!!..aku BENCI Kau! cukuplah godaan kau pada aku selama ini! CUKUP!!

Hati kecil ku menangis Ya Allah...setiap hari...bagi aku dunia ini amat kecil...kedengaran seakan2 suara memanggil aku untuk bertemu denganmu..setiap hari..aku mendengar perkhabaran buruk yang terpampang di dada akhbar..Kematian , bagaikan satu kemestian..setiap hari..pasti ada yang bertemu Mu Ya Allah..dan aku? aku bertanya sendiri...adakah amalan aku telah cukup, jika malaikat suruhan Mu memanggil aku...

Ya Allah..aku sedar..Aku belum bersedia..kerana amalan kebajikan masih belum cukup lagi untuk aku membawa bertemu dengan Mu..Kau janganlah menarik nyawaku dahulu Ya Allah..
Aku tidak mahu mati didalam kemurkaanMu ya Allah...Kau Bantulah Aku..dalam mencari Hidayah & KeredhaanMu.... Aminn..


" Ku menanti dan terus menanti..jika hati ini terbuka untuk dikasihi, kau temukanlah aku dengan hambaMU yang beriman..agar dapat aku lebih mencintaiMU..Aminn.. "

Rintihan daripada HambaMu yang Hina,
Najibah..

0 wahai manusia..berpesan-pesanlah..COMMENT me!:


Najibah Ali's Facebook Profile

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam