سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Thursday, May 15, 2008

++Hari-hari yang agak membosankan..

aAssalamualaikum...

Hari ni xde banyak benda yang berlaku...cume lepak kat rumah macam biasa..kadang-kadang tu rase bosan sebab tak dapat kuar jalan-jalan..huhu..since balik dari hotel The Zone hari tu terus tak kuar mana-mana melainkan abah bawa kuar...erm..macam nilah hidup aku sehari-harian..insyaAllah sabtu ni abah nak bawa aku ke Pusat Kebudayaan German (Goethe Institute) kat jalan Langgak Golf...sebab nak settlekan bende2 sebelum aku boleh ke Germany nanti.. rasanya tak sabar pula nak tunggu hari tu tiba..

erm..kenapala eh tetibe aku rindu kat Sudan plak..huhuhu..mungkin Kharuf nye kot..hehe..entahla..yang pastinye aku rindu sangat nak jumpe budak-budak Patchi aku balik...harap-harap bile diorang kat sini, adela rezeki aku nak jumpe diorang nanti..InsyaAllah..
and since balik dari Sudan ni pun, aku dah makin malas nak gune handphone..la..dah kenape pule dengan aku ni..mungkin dah terbiasa kat sane tak gune handphone kot..lantaklah..
yang pastinye..aku malas nak pakai handphone dah..memandangkan aku ni jenis yang malas nak jawab bile orang call atau message aku..huhu..
lagipun xdelah pening fikir nak top up sim card aku...huhu.. perabihkan duit je..
Fatimah dengan mak aku..mase ni dia baru pas mandi..putih sekali dahi dier..hehe..comel sangat..

Fatimah (sepupu aku) yang berusia 8 bulan lebih tu..comel sangat..sumtimes tu memangla dia ni kuat nangis dan merajuk..tapi setiap kali aku tengok dia yang chomel dengan pipi dia yang tembam ala-ala Shin Chan tu..buat aku gembire..walaupun aku tengah bad mood mase tu..anyway, she's adorable..that what i can say.. =)

aku teringat lagi mase aku jage dia time dia umur 6 bulan..kecik lagi masa tu..dia memang nak kan aku..atuk mak tinggalkan aku dengan dia sorang-sorang kat rumah pun still dia ok..leh main and tidur bile aku tidurkan die...[terase macam mak la plak]..huhu..
but now..dia da xmo sangat dengan aku dah..huhu..mungkin dia dah kene tinggal dengan aku lama sangat kot..yelah..since dia 6 bulan lebih aku tinggalkan dia..gi Sudan..then..bila dia dah 8 bulan..aku jumpe dia balik..kan lama tu..sebab tu la kot budak tu xmo kat aku dah..hehe..
tapi, Alhamdulillah la..nampak je aku..dia ade gak sebut nama aku..'ebah..ebah'...gembire je aku rase..

oklah..aku rasa setakat ni je yang aku leh luahkan..insyaAllah kalo ade bende yang best yang aku leh kongsi dengan korang, akan aku luahkan..
neway..just be ur self...till then..thanks for reading my blog.. Salam..

0 wahai manusia..berpesan-pesanlah..COMMENT me!:


Najibah Ali's Facebook Profile

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam