سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Thursday, May 15, 2008

++Anda masih boleh berfesyen walaupun berhijab..




Hijab...apa yang anda faham dengan hijab..

erm..bagi aku hijab itu menutup kepala,leher dan dada...
tapikan..aku pelik sangat..kadang tu..aku tengok ramai yang bertudung..tapi dada still nampak..ape tu?..fashion zaman sekarang ke?..aku ni bukannye ustazah atau seorang yang alim ulama' cuma..kadang-kadang tu aku dok fikir sengsorang..kenapa macam tu sekali..pakai tudung tapi lengan nampak..Ya Allah..ape kes ni..erm..ntahla..karang bila di tegur..dimarahnye plak..tak ditegur..kita berdose...susah-susah..macam sekarang ni aku tengok..fashion atau busana muslimah zaman kini..banyak yang direka..menutupi leher dan kepala..tapi mendedahkan bahagian dada..tak ke pelik nama nye tu..aku tak nak cakap sape-sape..xnak nanti di ban plak blog aku ni..so baik aku senyap je..



aku ni memang giler fashion..suke pakai ni pakai tu..tapi still tutup..tak kisahle..kalau benda tu pada hakikatnye open sana ..open sini...tapi ikutla kreativiti korang...bagi nampak tutup benda2 tu semua..kan?...ala zaman sekarang ni pun..korang pakaila ape-ape pun..but still orang kate fashion..macam aku..aku minat tengok style muslimah dari negara arab..misalya Dubai ,Sudan atau Mesir..diorang aku tengok memang pandai mempergayakan fesyen-fesyen bertudung ni..lilit sana..lilit sini..still nampak cantik dan tutup aurat..aku suke tengok cara diorang..
aku ade gak try sikit-sikit fashion diorang..Alhamdulillah..ok je..aku selesa...kalau aku boring..aku reka sendiri style lilit hijab tu..last2 jadi juga..


sometimes tu aku ade gak terdengar suara-suara sumbang mengatakan bahawa yang bertudung ni tak pandai berfesyen..kate kuno la, macam orang kampungla..budak uni la....ape la..alah..aku pedulik ape..kalau korang fikir tak nak berdosa .. pakailah..tapi kena dengan hati yang ikhlas..kalau x..letih je kan?...so sekarang ni..bagi pendapat aku lah..korang yang bertudung ni..masih still bergaya..asalkan pandai dan kena pada gayanya..


2 wahai manusia..berpesan-pesanlah..COMMENT me!:

Freya Azhar said...

yes betul!!! :) hehe
ape la diorg kan. pakai tudung. nmpk dade.. ish... same je ngn ta pakai tudung

Najibah Ali ナジバ said...

erm....tau xpe....well..tepuk dada tanya iman... ;)


Najibah Ali's Facebook Profile

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam