سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Thursday, January 15, 2009

++ Sanah Helwa ya Gamil Ya Ummi!!!

Mak! Selamat hari lahir ye..isk isk..sayang meme sangat!..ebah xtau nak expelen camne..tapi yang pasti kasih sayang ebah kat mak makin hari makin utuh...erm..yelah, mak banyak berkorban demi anak2 tercinta..banyak ebah tengok perngorbanan mak..cuma ebah x cakap jer...

Photobucket

ebah harap, pada hari lahir mak genap 49 tahun ni akan menjadikan kita seorang insan yang dipandang mulia disisi Allah s.w.t..kita ni hambanya yang lemah mak..ebah ingat lagi mak selalu pesan, kalau buat apa2 fikir dulu..baik buruknye..yang penting ingat ALLAH..jangan lupe solat..

kata2 mak tu akan ebah ingat sampai bila2..InsyaAllah..

ebah seronok sangat tengok senyuman mak bila mak ketawa..ebah tengok seolah2 dalam hati mak takde masalah..tapi yang pastinya dalam hati mak tu, terbuku 1001 perkara untuk kebahagiaan kita bersama..

mak, mungkin ebah kadang2 terlepas kata kat mak..tapi ebah xpernah bermaksud nak menyakitkan hati mak. Maafkan ebah ye mak..ebah sayang mak...

Photobucket

mak, mak....ebah SAYANG mak!..
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ Pantun 'makan dalam'

indo mee Pictures, Images and Photos

Apa guna menangkap ikan puyu,
Kalau tidak menggulai gelama,
Apa guna isteri berwajah ayu,
Kalau hari-hari makan mi segera.
Apa guna makan asam jawa,
Kalau tak tahan lama,
Apa guna ada pakwe lagak dan bergaya,
Jentik sedikit absent nya lama.
Apa guna membeli kerepek,
Kalau dibeli di Pontian,
Apa guna ada awek yang cantik,
Kalau perangai mengalahkan setan.
Buah cempedak di luar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
Saya budak memang kurang ajar,
Perangai saya mengalahkan iblis dan setan.
Kalau ada sumur di ladang,
Bolehlah hamba menumpang mandi,
Patutlah bau badan kau busuk macam seladang,
Bilik air ada kau pergi mandi kat sini.
Pisang emas dibawa berlayar,
Masak sebiji di atas peti,
Beli barang janji hutang mesti bayar,
Kalau tak bayar hutang mesti dicari.
Kalau ada jarum yang patah,
Jangan di simpan di dalam peti,
Kalau patah buanglah dalam tong sampah,
Jarum patah pun kau nak simpan dalam peti.
Dua tiga kucing berlari,
Mana nak sama si kucing belang,
Dapat awek jangan nak cari lagi,
Dah kau memang dasar hidung belang.
Kajang Pak Tongkol kajang berlipat,
Kajang hamba mengkuang layu,
Kain Pak Tongkol, Mak Tempe yang lipat,
Kain aku anak Mak Tempe yang sapu.
Air pasang dalam surut pukul lima,
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga,
Haloo nyonya lu mau tanya apa?
Siram pokok bunga je, tak jual sayur ka?
Buai laju laju,
Sampai pokok sena,
Jangan rempit motor laju-laju,
Nanti motor tercampak atas pokok sena.
Timang tinggi-tinggi,
Sampai cucur atap,
Belum pun tumbuh gigi,
Dah pandai nak cerita yang sedap-sedap.
Time kasih kpd En Tobek kerana sudi berkongsi pantun ini. Sapa terasa jgn marah, hidup ni sementara. Hahahehehhoho.


Shin chan Pictures, Images and Photos
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ Aurat..

aurat wanita Pictures, Images and Photos

gasp! tak tutup aurat! Pictures, Images and Photos

Baju nipis nampak bayang,
Peha gebu saja ditayang,
Lebih baik tak pakai baju kan senang,
Dah tentu boleh tunjuk terang-terang.
Baju ketat seluar pun sendat,
Pakai tudung pula cuma pakai ikat-ikat,
Dari mula memang sangat bukan adat,
Disudut agama pun gaya tak berkat.
Tudungnya jarang bajunya nipis,
Pakai sikit boleh nampak ‘garis’,
Mata orang terbeliak sekali naik perangai iblis,
Bila kena kutuk kenapa nak menangis.
Lengan pendek blaus gantung,
Jeans ketat melekat di silit,
Jadi orang Islam ini sebenarnya beruntung,
Agama tak penah pun suruh berbungkus macam pocong.
Baju kebaya ketak kainnya terbelah,
Ikat tudung pula macam tak sudah,
Nak ikut suruhan agama memang tak mudah,
Tapi agama Islam itu sebenarnya terlalu Indah.


Penutupan Aurat Wanita Pictures, Images and Photos
Klik pd gambar untuk gambar besar
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ KERETA KEBAL BANGANG ISRAEL TEMBAK ASKAR SENDIRI : 3 MAMPUS ATAUPUN MATI KATAK

ANTI-IsraEL Pictures, Images and Photos

Insiden salah tembak mewarnai kempen ketenteraan bangang Israel di Jalur Gaza. Sebuah kereta kebal bangang Israel secara bangang menembak kedudukan pasukan bangangnya sendiri, menyebabkan tiga tentera bangang Israel mampus dan 24 orang bangang lainnya cedera (semoga cepat mampus juga ataupun jadi bangang seumur hidup).
Jurucakap bangang tentera pengganas bangang Israel mengakui insiden yang terjadi pada malam Isnin di utara Gaza. Tentera bangang Israel yang menjadi korban tembakan kereta kebal bangang Israel berasal dari unit kesatuan pasukan elit bangang Israel, Briged bangang Golani.
"Tiga askar bangang dari angkatan bersenjata bangang Israel mampus dan seorang dalam keadaan kritikal (semoga cepat mampus juga ataupun jadi bangang seumur hidup) dan tiga tentera cedera parah (mampuslah kau cepat ataupun jadi bangang seumur hidup) akibat tembakan dari kereta kebal bangang pasukan bangang Israel lainnya dalam operasi di utara Gaza," kata jurucakap bangang tentera bangang Israel.
"Kereta kebal bangang itu menembak sebuah tempat mati katak di mana tentera-tentera bangang Israel mengambil kedudukan untuk mampus ataupun mati katak. 22 askar bangang Israel lainnya mengalami luka ringan (mampuslah semuanya ataupun jadi bangang seumur hidup) akibat insiden yang memang bangang tersebut," sambungnya dengan muka bangang. - END

ehsan:Razzi


Ban Israel ! Pictures, Images and Photos
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ A Whole Different Rally

Stop Israel's War Crimes in Gaza Pictures, Images and Photos


A Whole Different Rally
www.iLuvislam.com
Rebecca Ilham*
editor : kasihsayang

It was a counter-protest, really. The pro-Israel rally was on the steps of the State Capitol, so we gathered across Lincoln Street and held our pro-Palestine signs up, chanting. Some of the chants were now at the back of my head, and together with the lady that I have befriended at the Golden mosque (she's a Caucasian American Muslim), we started up some really good chants, such as:

"Free, free Palestine!"

"From the river to the sea, Palestine will be free"

"Gaza Gaza don't you cry, Palestine will never die"

"Stop the murder, Stop the hate, Israel's a terrorist state"

"Down with the Occupation" "1, 2, 3, 4 Occupation No More, 5, 6, 7, 8 Israel's a terrorist state"

I was also near a group of teenagers, so we started the hip hop version of "Free Free Palestine" chant that we picked up on Friday night. It was a HUGE hit. During this time, when the pro-Palestine protesters were calling out for a permanent end to the genocide, mass murder and bombings of schools and households in Palestine, the pro-Israel side was blaring up some music and started dancing. The lady next to me could not contain her anger and yelled out: "Stop dancing and start addressing the issue!" But the music only got louder, especially when we started chanting

"Stop celebrating the death of civilians!" When it was a serious matter for us, looked like it was a picnic for them.

A spokesperson from the Colorado-Palestine Coalition (I just saw him on Channel 9) said that they were drumming on some war drum. Is that a message of peace? Earlier during the protest, when a guy from the pro-Palestinian side crossed over and I don't know, trying to reason with some of the people from the other side, he was lynched. So who started the violence?

The cops were more involved in this rally than the other ones I've been to of course. There was also more media coverage, but the marshals warned us against talking to some TV station which apparently has been twisting the information around. Gosh, talk about ignorance! The signs from the other side that really ticked me off read "Israel has rights for self-defense" and "Gaza is just another front on the war against terror." What rights, I really want to ask, when Israel does not have the rights to exist in the first place? I can go deep into the principle of jus sanguinis, the principle on which Israel is built on, so ask me if you're interested. But if you do not want to be political, just consider the humanity aspect. That is all I ask for, that is all the Palestinians ask for. And it doesn't have to be about religion either because no people with good conscience would accept the crimes that has been going on in Gaza for 60 (almost 61) years now.

At 3 p.m, about an hour and a half into the rally, the call for prayer was heard. We responded to the summon and another congregational prayer in front of the Capitol was performed. There were no words to describe my feeling. To pray together, shoulder to shoulder with strangers who are bonded to me because of our identical faith in God and His messenger and messages was very profound. But what made me teary-eyed the most was the fact that we are united in this issue and we are not afraid to make ourselves heard. Thanks for reading.



We will not go down(a song for gaza)

-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ Must see !! evil nazi Israel using Uranium Bombs in gaza on palestinians


-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ Azzam Tamimi | Stop the Gaza massacre Demonstration London 10 January 2009



americans..please stop killing innocent people..doesn't matter what is the reasons, killing innocent people is cruel!! -------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ (*_*)RuMpuT & KaSiH SayanG

grass Pictures, Images and Photos

Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am.

Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini :
Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang?. Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?
Cikgu : Oh, awak nak tahu ke?.Emmm...baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye...mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.
Pelajar : Baiklah...apa yang saya harus buat?
Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga.

Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.
Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh. Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya.

Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.
Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?
Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu : Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut.

Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.

Maka, bersyukurlah dengan kasih-sayang yang kau terima pada hari ini, kerana jika kau meninggalkannya, mungkin kasih sayang itu tidak akan kembali seperti sediakala. sedarlah wahai insan, kasih sayang ALLAH itulah yang paling hakiki, jika kau memalingkan dirimu dari kasihnya, maka kamulah serugi-rugi manusia.


loving ipods Pictures, Images and Photos
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ Iman : Nasheed : Rope of Allah


-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ Iman nasheed group Souk 2007


MASHALLAH so amazing.... -------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ Jika hati mu dilukai, maka.....


"Pandanglah segala sesuatu dari kacamata oranglain. Apabila hal itu menyakitkan hatimu, sangat mungkin hal itu menyakitkan hari orang lain pula."
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ [NASYEED] PALESTINA TERCINTA


-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ Open YOUR eyes, and realize WHY ISLAM!!!!



ALLAH'HU AKBAR!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam