سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Monday, February 23, 2009

++ A SUPRISED Puscel from Germany!

Salam..

Waaaa..bestnyer...aku tak sangke pulak akan terime puscel yang datangnyer nun jaaaauuuuh dari Germany...hehe..(skema la plak ayat eh..:P)

Pergh!! suke tahap ape aku pun xtau nak cakap dah.. Alhamdulillah..rase gembire sangat!!..(bukak2 je puscel aku terus menjerit suke....hik..hik..hik!! :P)
Besh woo...sekali sekale dapat seperise camni...hehe

Also,Photobucket..Vielen Dank fuer das coolest geschenk...Ich Liebe Es Ganz!! (^_^)

Antara barang2 yang dihantar ialah buku Autobiography kumpulan TOKIO HOTEL~ (one of the most popular RockBand from Germany)..2 jenis gelang, a card & 2 CDs d latest musics from Germany..

Sebenarnya aku tak expect langsung akan terima barang2 camni daripada Lina.. yelah, macam tau-tau je yang aku ni minat gler dengan Tokio Hotel nih...huhu...ape2 pun aku berterima kasih sgt kat dia sebab sudi hantar barang2 camni..akan ku gunakan sebaiknyer..hehehe.. ..Suke punye pasal , aku siap tangkap gambar lagi... huhuhu..

Ewelina,
ICH HAB DICH TOLL LIEB!! Nochmal,Vielen Dank fuer das coolest geschenk...Ich Liebe Es Ganz!!

So kat bawah ni, aku kongsi dengan u all gambar-gambar cenderahati yang berjaye ditangkap.. :P

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Lina,Ich Vermisse Dich ganz toll!!..
Ich mochte Dich wieder treffen.. ;(
meld dich, küsse und grüße, Najibah..
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ Tag by ME ME ME

Color the world Pictures, Images and Photos

Copy and paste and put your own answers in. The purpose of this is to get to know your friends better and it's so much fun!


Here are the rules - post this list on your profile (in Notes) replacing my answers with yours. (You can add the notes tab to your profile page!)

Tag 25 people to do the same thing.

If I tagged YOU, it's because I want to know more about YOU!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

1. WERE YOU NAMED AFTER ANYONE?
Nope..

2. WHEN WAS THE LAST TIME YOU CRIED?
Last 2 days.. *sob sob*..

3. DO YOU LIKE YOUR HANDWRITING?
yes... hehehe.. tapi tukar2 laaa kdg2..kalau malas ke..rajin ke..

4. WHAT IS YOUR FAVORITE LUNCH MEAT?
bedal je..

5. DO YOU HAVE KIDS?
Nop..Not yet..

6. IF YOU WERE ANOTHER PERSON, WOULD YOU BE FRIENDS WITH YOU?
I dont have a lots of friends... so of coz i wanna be my fren.. ;)

7. DO YOU USE SARCASM?
NOPE..

8. DO YOU STILL HAVE YOUR TONSILS?
yupp of coz... syukur...

9. WOULD YOU BUNGEE JUMP?
teringin gak.. tapi x nak laa.. pahala x cukup lagi nak bawak... huhuhhu...

10. WHAT IS YOUR FAVORITE CEREAL?
ade 3 Coco Crunch duo, Gold Flakes,Snow Flakes... ooh..I loaik...

11. DO YOU UNTIE YOUR SHOES WHEN YOU TAKE THEM OFF?
nope... bukak je then biar...hehehe...

13. WHAT IS YOUR FAVORITE ICE CREAM?
Baskin Robin Jamoca Almond Fudge and Butter pecan with butternut syrup... yumm.. adeh.. nak laa pullok!...

14. WHAT IS THE FIRST THING YOU NOTICE ABOUT PEOPLE?
I like to see them from top to toe without even them noticing it... :P..

15. RED OR PINK?
PINK laaa of coz...

16. WHAT IS YOUR LEAST FAVORITE THING ABOUT YOURSELF?
lately i noticed.. i'm a sleepy head... *sigh*.. why aah?

17. WHO DO YOU MISS THE MOST?
my late great grandparents.. my mom's side... arwah yang.. my father's side.. arwah atuk.. & Allahyarham Kimie..my beloved abang angkat..AL-FATIHAH

18. DO YOU WANT EVERYONE TO COMPLETE THIS LIST?
i hope...

19. WHAT COLOR PANTS AND SHOES ARE YOU WEARING?
black & white colours pants..x pakai kasut pun.. dlm bilik.. nak pakai mendenye...

21. WHAT ARE YOU LISTENING TO RIGHT NOW?
Suare mak yang merdu tengah bercakap... sayang mak!
<3>
I would lyke 2 tag.......
  1. Angah Cato
  2. Ukhti Afzan
  3. Suraya
  4. Mizie
  5. Enchek Cam
  6. Hana Brunei
  7. Reisha
  8. Kak Kinah
  9. Kiden
  10. dan
  11. sesape
  12. yang
  13. suke
  14. kene
  15. tag
  16. oleh
  17. saya
  18. yang
  19. sememangnye
  20. tak
  21. tahu
  22. nak
  23. tag
  24. sape
  25. dah :P
color Pictures, Images and Photos
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ Ingat Mengingati..Jangan Asyik mengata orang...

forgive Pictures, Images and Photos

Pepatah Melayu lama: Mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih!

Manusia macam kita..
Memang pandai bercakap
Menyalahkan orang lain
Mengutuk orang lain
Perlekeh orang lain
Menggelakkan orang lain
Merendahkan orang lain
Orang macam kita
Di mana-mana pun ada
Bila jari telunjuk tunjuk pada orang lain
Empat jari lain tunjuk pada diri sendiri
Tengok pada diri sendiri dahulu

Jangan…Asyik mengata orang,

Al-Quran kamu tak baca,Asyik menyalahkan orang,
Al-Quran kamu tak baca,Asyik mengutuk orang,
Al-Quran kamu tak baca,Asyik perlekehkan orang,
Al-Quran kamu tak baca,Asyik merendahkan orang,
Al-Quran kamu tak baca,Asyik ber email dengan kawan,
Al-Quran kamu tak baca,Asyik berceramah sana sini,!
Al-Quran kamu tak baca,Asyik berkuliah sana sini,
Al-Quran kamu tak baca,Asyik berforum di internet,
Al-Quran kamu tak baca,asyik berchit-chat di IRC,
Al-Quran kamu tak baca,Asyik bergebang di telefon,
Al-Quran kamu tak baca,Asyik mendongak televisyen,
Al-Quran kamu tak baca,Asyik mengadap komputer,
Al-Quran kamu tak baca,Asyik bersembang politik,
Kenapa tak baca?Tak sempat?Busy?Tak faham?Tak reti?Malas?

1.Dapat surat dari pejabat tanah, dalam bahasa Melayu,kamu boleh baca.
2.Dapat surat lawyer, dalam bahasa inggeris,kamu boleh baca
3.Dapat surat daripada Allah,dalam bahasa Arab,kamu tak boleh baca apa nak jadi?
Rugi! rugi! rugi!

Itu sajalah bekalan Untuk diri sendiri? Di belakang hari?Dan hari ini?
Al-Quran teman sejati
Di kala kaki tak mampu berdiri
Di kala tangan tak mampu mengangkat lagi
Di kala lutut lenguh setiap sendi
Di kala badan tak mampu kesana kemari
Di kala telinga tak mampu menangkap bunyi
Di kala tekak tak rasa apa lagi

Rumah kata pergi
Kubur kata mari sini
Juga buat teman di kala sendiri

Dalam kubur sunyi sepi
Menangislah sepuas hati
Mulai dari hari ini
Menyesali diri
Yang jahil dan dhaif sekali
Ambillah insiatif sendiri
Untuk baiki diri
Jangan hanya duduk sesali diri
Melihat Al-Quran menyusup pergi

Hanya tulisan sahaja yang tinggal lagi
Istilah juga tidak berguna lagi

Kerana ertinya tidak difahami
Bacalah Al-Quran hari ini!

Barangkali yang gemuk, kurus, tinggi atau pendek ada hikmah kejadian disebaliknya.
Tidak ALLAH jadikan makhluknya itu secara sia-sia. Kalau kita mengkritik, mencemuh atau menghina seseorang kerana fizikalnya.
Ingatlah semua makhlukNya itu adalah merupakan hasil ciptaanNya.
Manusia dijadikan oleh Allah S.W.T dalam pelbagai bentuk dan saiz yang tersendiri… sekiranya anda membandingkan diri dengan orang lain dah tentunya anda akan asyik berfikir dan membuat perbandingan tanpa kesudahan yang pasti… sampai bila pun takkan selesai kalo nak buat apa-apa perbandingan antara satu sama lain…

Rasulullah SAW pernah bersabda:
"Sesiapa yang menutup keaiban saudara Islamnya, Allah swt akan menutup keaibannya di dunia dan di akhirat. Allah swt akan menolong hambaNya selagi hambanya itu menolong saudaranya."(Muslim & Abu Daud)

"Sesiapa yang menutup keaiban saudaranya, Allah swt akan menutup keaibannya pada hari kiamat dan sesiapa yang mendedahkan keaiban saudaranya yang Islam, Allah swt akan mendedahkan keaibannya, sehingga dia akan dimalukan di dalam rumahnya sendiri." (Ibnu Majah)

Sabda Rasulullah S.A.W : “Sesungguhnya Allah tidak melihat kepada tubuh, rupa luaran dan harta kamu, tetapi melihat kepada hati dan amalan kamu” (Hadith Riwayat Muslim)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ Apakah kehidupan tanpa KAWAN?? dan apa itu KAWAN????

Sahabat Setia Pictures, Images and Photos

Kehidupan ini terlalu singkat utk kita bersedih.Kehidupan memberikan kita pengalaman.Pengalaman pula mengajar kita erti kematangan.
Kematangan mendidik diri utk terus mencari dan mencermati hakikat sebenar kehidupan..
{Sekadar secangkir luahan...untuk mengubati kesakitan terpendam}

Kata mama, sahabat tu ibarat lesung dan alunya.Tanpa salah satu darinya maka x boleh la kedua- duanya berfungsi.Dan jika hilang alu ataupun lesung tak ada apa yang boleh dibuat lagi.. Hmm begitu hebat tafsiran seorang ibu terhadap nilai seorang sahabat.

Kalau tak ada pergaduhan, perselisihan faham, persahabatan itu belum benar- benar kukuh untuk di uji.
Ia juga merupakan mekanisme mematangkan diri.
Hargailah sahabat kita selagi mereka masih ada.
Tunaikan tanggungjawab kita sebagai seorang sahabat yg betul2 bermakna.Maksudnya bila kita tak ada, kehilangan kita tu di rasai.

Untuk sabahat2 yang di kasihi teruskanlah apa yang kita perjuangkan selagi nyawa masih berbaki, selagi nafas tidak berhenti...

Make it R.E.A.L!!!

Apakah kehidupan tanpa KAWAN?? dan apa itu KAWAN????
Kawan merupakan tempat kita meluahkan hati...tetapi adakah mereka layak berada di tempat itu..sehauh mana seorang kawan boleh dipercayai...

1) kawan tu bkn mcm main FUTSAL. Mula-mula kejar..dah dapat sepak..
2) kawan tu bkn mcm main SKATE. Mula-mula gosok..lepas tu pijak..
3) kawan tu bkn mcm main RAGBI. Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..
4) kawan tu bknnya mcm PAMPERS.. dah pakai, buang..
5) kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.
6) kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul..
7) kawan tu bkn mcm KERETA. Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..
8) kawan tu bkn mcm CHIPSMORE.. skejap ade skjp tak..
9) kawan tu bkn mcm BANK. Bila dah takde duit, pegi kat sana ambik.
10) lagi…..kawan tu mcm ape ye?Huh? Haa..kawan tu mcm u ol la. .
bila i tulis post baru, u akan baca POST i dgn teliti sampai habis.


Walau ape pun tanggapan org tentang kawan.. bagi i, kawan tu penting.
Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya.
Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara..
Bukan kawan makan kawan..
Bukan kawan talam dua muka..
Yang penting,seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya..


"Setiap yang manis kadangkala boleh menghiris, setiap yang indah kadangkala membawa padah dan setiap yang hadir bukannya takdir,mungkin menyuruh manusia berfikir..."
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

++ kod makanan yang mengandungi unsur babi

assalamualaikum wbt...

ramai dikalangan kita tidak mengetahui tentang kod (E) yg berada dlm makanan samada makanan harian atau sekadar makanan ringan.. di sini sy ingin sertakan kod makanan yang mengandungi unsur babi... kod2 tersebut ialah...
E100, E110, E120, E140, E141, E153, E210, E213, E214, E216, E234, E252, E270. E280, E325,E326, E327, E334, E335, E336, E337, E422, E430, E431, E432, E433, E434, E435, E436, E440, E470, E471, E472, E473, E474, E475, E476, E477, E478, E481, E482, E483, E491, E492, E493, E494, E495, E542, E570, E572, E631, E635, E904....

Adalah tanggung jawab kita semua sebagai umat Islam untuk mengikuti syariat Islam dan juga memberitahu informasi ini kepada saudara kita yang lain.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam