سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Monday, February 2, 2009

++ Berjalan sakan..Cuti-Cuti Kuala Lumpur

Assalamualaikum..

Apa Khabar semua??.. mesti korang rindu kemunculan entri terbaru aku kan?kan?kan?..[perasan jek aku nih].. tentuan & pempuan,sile duduk dengan selese, penerbangan ini akan berlepas sebentar saja lagi [dah start merepek plak]..ok2 straight 4 the point..

Pada 24 Januari sehingga 31 Januari, aku bersama-sama dengan famili bercuti2 Malaysia di Kuala Lumpur coz ingin menebus jumlah mata ganjaran Berjaya Vacation Club Berhad yang telah berjaya dikumpul oleh abah aku dari tahun bile ntah sehingga 24 haribulan yang lepas.[skema le plak ayat~] sebenarnye abah redeem pun sebab point tu akan tamat tempoh pada akhir bulan ni.. so xnak membazir, kami pun decide tuk stay dihotel yang dekat2 jer..

ok, so lokasi percutian xdelah jauh mana pun, setakat di Kuala Lumpur.. ape-ape pun aku patut bersyukur sebab diberi peluang dok kat Hotel Plaza Suite yang boleh dikatekan selese..[walaupun xselese mana..uhuk2! mklmlah 3 bintang]..BUT still ade swimming pool.. oh yeah! i lyke..huhu
**

oh ye lupe lak nk bgtau, hotel ni terletak berdekatan dengan Pavillion Shopping Mall di dalam area Bukit Bintang..kalau nak ke KLCC, erm boleh tahan jauh dier..jadi kami mengambil keputusan ke sana dgn menaiki kete..
**

lepas check-in hotel, lepak2, usha2 sekeliling apartment yang kami menginap tuh, kami terus ke KLCC makan tengahari disane..memandangkan perut masing2 dah bunyi lagu indon..

sampai je di KLCC, kami terus ke Imperial Chakri Palace Restaurant dan mengorder ape yang patut..makan..makan..makan...dan akhir sekali, burrrupp! kenyang~..Alhamdulillah..
[makanan pun leh tahan gak..cubelah! ;D]
**

dah selesai semue, kami mengerjakan solat di sana dan sesi bershopping pun bermule..1st stop kitorang di kedai buku KINOKUNIYA ..di sane, aku sibuk mencari barang keperluan tuk bhs german aku...[dalam beberapa jam mengusha,belek2..last2 jumpe digital dictionary for German language yang aku berkenan].. yang nabilah nyer, dok membeli sticker ala2 cun dan menarek tuk dijadikan hadiah burbdae kawan die kat kolej.
Muhd lak, menyopping barang2 stationary tuk sekolah. Parents aku lak, sibuk melihat telatah kitorang.. haha..
**

sebonarnye aku riso je abah aku nak kuar cepat dari situ..yelah kalao dah lama2 lepak kat dalam kedai buku tu, mau2 semua bende kitorang beli lak..huhu [uih gelojoh2!..haha..xdelah anak2 en Ali bek2 belake..huu ;p ]..tapi Alhamdulillah, mood abah aku time tu sangat best.. dia lepak je. [agaknye sebab dah kekonyangan kut~huhu]

settle di Kinokuniya, kami berjalan2 mengusha orang dan barang di Parkson..aku cadang nak beli jaket baju, tapi xde lak yang berkenan.. mane x nyer..semuanye kot yang di jual Formal nyer type..macam orang nak gi keje..yang aku nak jenis sempoi2 je..bak kate orang, santai mantai..

tukaq fikran so x jadi le beli, aku bercadang nak survey dulu di kedai2 lain, kot2 ade yang berkenan dan harganya yang berpatutan..

**
jalan sana..jalan sini dan settle usha-mengusha..kami pun pulang ke hotel around kul 10 lebih gak lah..sampai2 je, bersihkan diri..and time to Pengsan!

**
Tibalah hari kedua..25 Januari, cuace yang agak mendung menyebabkan aku lena dibuai mimpi..huu [tga ABC le katekan..so panjang sikit le tidoq tu..huu ;p] bangun2, bersihkan diri dan bersiap tuk kuar.. kami tiba di food court CM dalam kul 11 lebih and we had our late breakfast..

selesai, kami bershopping di Central Market jap dan seterusnye kami ke Muzium Negara.

Tujuan kami ke sana pun sebab Muhd xpernah ke sana..Kebetulan ada pameran senjata traditional dan abah plak suke dengan keris2 ni.. so cantik ah~

rupe-rupenyer banyak benda yang aku x tahu tentang sejarah dan senjata2 yang digunakan oleh pahlawan2 Melayu kita pada zaman dulu..

**
26. Jan,sambut 15 th birthday Muhammad yang tertangguh di Secret Recepi bersama famili dan saudara...makan2..

**
27-29 Jan, balik umah sebab ada benda nak kene settlekan..nasib bek umah dengan hotel agak dekat..huu

**
30 Jan, Check-in hotel balik..bershopping dan jalan2 di KL, usha2 di Karnival Amal Berita Harian untuk Gaza..malam tu, kami bersantai2 melihat kehidupan malam di bandar KL expecially di Bukit Bintang.. ish ish.. macam2 gelagat manusia di sana..dah letih melihat suasana diwaktu malam..kami dok makan tengah malam di Tarbush Restaurant..huu..supper la bak kate orang puteh ni..

**
31 Jan..check-out time..balik umah..huu..terase sangat puas walaupun bercuti hanya di Kuala Lumpur.. InsyaaAllah ade mase, nak cuti camni lagi r.. huhu ;p

Di bawah ni aku berkongsi sedikit gambar2 sepanjang kami bercuti di KL..

-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

0 wahai manusia..berpesan-pesanlah..COMMENT me!:


Najibah Ali's Facebook Profile

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam