سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Friday, May 23, 2008

++Pengajaran dan kesedaran buat kawan-kawan ku..

Assalamualaikum..

kite bersua lagi tuk kali ke......hmm ntah aku pun tak tau.. sekarang ni jam didinding telah pun menunjukkan tepat pukul 2.30 pagi dan aku masih mengadap komputer ni..hmm..rase macam ade benda nak buat lagi..tapi aku lupe..huhu...ape2 pun, aku dah update blog aku hari nie...InsyaAllah aku cuba up date setiap hari..dan aku harap, artikel-artikel yang aku letak, serba sedikit u all dapatlah ilmu dan pengajaran dari situ..INSYA'ALLAH

tujuan aku post blog semua ni..bukan untuk suka2 tapi aku dapat rasekan tanggungjawabku sebagai seorang muslim, wajib aku mengingati saudara semuslim yang lain..mungkin dengan cara ini membolehkan aku berdakwah..selain menyebarkan melalui email..[dgn cara ini juga aku dapat mengingatkan diri ini]..

seorang insan yang lemah..itulah aku..tapi aku cuba untuk lebih mendalami Islam..mengubah hidup,iman aku dan cuba kembali kepada asal setelah kadang-kadang aku terleka dengan duniawi..umur ku semakin hari semakin meningkat..dan tanpa aku sedari diriku semakin tua..

ada orang berkata, umurku bukanlah tua sangat pun..so..enjoy la dulu..da tue baru la buat ibadat..hmm..cubalah u all bayangkan dalam usia kita yang muda ,tiba-tiba Allah mengambil nyawa kita..amalan pahala x banyak...dosa diatas kejahilan kita ini melimpah-limpah..belum sempat kita bertaubat...nyawa dah pun ditarik.hmm..akan kemanakah kita selepas itu?... aku pasti korang tahu jawapannya.

semasa aku menyambung pelajaran di universiti dulu, baru aku tahu erti kehidupan..
pergaulan yang sangat bebas antara lelaki dan perempuan..ianya seperti sudah menjadi trend pada masa kini...aku tak menafikan aku juga terlibat..tapi Alhamdulillah..akhrnya aku sedar kesilapn aku..memohon pada Allah supaya mengampunkan doa-doaku ini..

pemilihan rakan-rakan, adalah sangat penting..bagi remaja yang baru ingin mengenal erti kehidupan, social life..u all fkirlah 2-3 kali...tak salah bergaul..pergaulan itu memang perlu, tapi janganlah terlalu bebas..kehidupan sebagai seorang remaja muslim pada masa kini aku lihat makin lama makin teruk ..aku tak kata semua...hmm..mereka terlalu mengikut budaya barat...Punk..Skin Head..Emo...dan sebagainya...Erm..apa semua tu?...kenapa kita terlalu bangga dengan budaya seperti ini?...ada sesiapa boleh bgtau aku tak?

tentang muzik, aku dengar semua jenis musik dari lagu-lagu nasyid,rock,techno,trance,lagu asli..korang cakapla..kalau sedap telinga aku mendengarnya..aku layan..jiwa remaja..aku minat semua tu..x salah jika mendengar lagu2 macam ni..tapi jangan lupa Allah sudah..
jika kita terlalu taksab dengannya [Musik]...sudah pasti kita akan hanyut...kalau u all perhatikan, tempat hiburan disco,pub,club..makin ramai dikunjungi oleh golongan remaja dan dewasa Islam..akan tetapi..masjid,surau...lebih ramai golongan tua...apa sudah jadi?
minum arak...tak usah dicerita..kalau tak diminum bukan kawan!..."jika ditanya..kenapa kau minum air itu, pasti ada yang berkata, nak try je,suka2..."..SUBHANALLAH!

so kawan-kawanku diluar sana...tepuk dada tanyalah iman u all...jika u all fikir terlalu jauh dengan Allah..kembalilah..sesunguhnya Allah itu Maha Pengasih dan Penyanyang..InsyaAllah Allah akan menerima taubat mu..

Aku ingat lagi, kata-kata ustazah Hani [ust. aku semasa belajar di kelas tadarus Al-Quran di Sudan] .Dia pernah berkata bhw Allah SWT ada berfirman,

"wahai malaikat, kau angkat hamba-hamba ku [dari neraka],yang masih mempunyai iman walaupun sekecil zarah dan kau masukkan lah mereka ke dalam syurga ku"..

Wallahua'lam...

0 wahai manusia..berpesan-pesanlah..COMMENT me!:


Najibah Ali's Facebook Profile

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam