سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Saturday, April 18, 2009

++ TV9 diminati kanak-kanak

TV9 Pictures, Images and Photos

WALAUPUN baru tiga tahun bersiaran, tetapi TV9 berjaya menarik ramai penonton dengan rancangan-rancangan yang mereka siarkan terutamanya untuk golongan kanak-kanak.

Pencapaian itu dapat dilihat apabila TV9 meraih 17 peratus syer penontonan di Malaysia yang membabitkan rancangan kanak-kanak mengalahkan stesen-stesen televisyen (TV) lain termasuklah TV3.

Ketua Pegawai Eksekutif TV9, Bukhari Che Muda berkata, statistik itu secara langsung meletakkan stesen TV itu sebagai yang paling berjaya mencuri tumpuan golongan penonton kanak-kanak.

"Slot rancangan kanak-kanak yang kami siarkan setiap hari dari pukul 9 pagi hingga 12 tengah hari mempunyai ramai penonton dan yang kedua paling ramai ditonton di negara ini.

"Sasaran kami ialah kanak-kanak berusia empat tahun hingga 14 tahun," katanya ketika ditemui di Sri Pentas, Bandar Utama, Damansara, Petaling Jaya, Selangor, baru-baru ini.

Beliau menjelaskan, antara faktor yang menarik golongan kanak-kanak menonton TV9 kerana terdapatnya banyak elemen pendidikan dan hiburan yang diselitkan di dalamnya.

Selain menyiarkan rancangan-rancangan yang dibeli dari luar negara, TV9 juga banyak menarik perhatian para penonton dengan rancangan-rancangan terbitannya sendiri.

"Pada peringkat awal dulu kami banyak menyiarkan rancangan kartun atau anime yang dialih ke dalam bahasa Melayu sama ada dari Jepun atau Barat.

"Contohnya rancangan-rancangan daripada saluran TV Nickelodeon yang mempunyai banyak elemen nyanyian dan pendidikan di dalamnya yang diminati kanak-kanak," ujarnya.

Menurut Bukhari, kebanyakan rancangan yang disiarkan menerusi TV9 juga merupakan rancangan terbitan dalaman stesen TV itu termasuklah yang disasarkan untuk golongan remaja dan dewasa.

Katanya, hampir 60 peratus rancangan yang disiarkan di TV9 merupakan terbitan stesen TV itu di mana ia mensasarkan kepada beberapa peringkat umur para penonton.

"Antara sasaran kami ialah golongan remaja yang berusia 15 hingga 24 tahun dan juga golongan penonton muda yang berusia daripada 25 hingga 35 tahun mengikut kesesuaian mereka.

"Untuk golongan remaja, kami ada rancangan seperti Galaksi dan Studio Nabil yang banyak memaparkan tentang dunia hiburan. Sementara Apa Ke Halnya yang dihoskan oleh Mr. Os pula berkaitan isu-isu semasa.

"Apa Ke Halnya, misalnya mampu untuk merapatkan golongan penonton dengan isu-isu semasa di mana ia membabitkan semua pihak tanpa mengira status atau latar seseorang," katanya.

Selain itu, tambah Bukhari, rancangan-rancangan terbitan TV9 yang lain berjudul Chopp, Hip TV, Pondok-Pondok, Hartamania, Siapa Pintar, Kes Syariah, Semanis Kurma, Nasi Lemak Kopi O, Hujjah dan Halaqah.

Tambah Bukhari, jika dulu TV9 lebih memfokuskan penonton di luar bandar, tetapi kini stesen TV di bawah naungan Media Prima Berhad itu semakin relevan apabila ia semakin ramai ditonton di kawasan-kawasan bandar.

Bagaimanapun tambah Bukhari, senario itu tetap tidak menghalang TV9 meneruskan matlamatnya dalam menyajikan rancangan-rancangan yang bukan setakat dekat di hati para penonton luar bandar tetapi juga kawasan bandar.

"Mana-mana stesen TV pun memang menyasarkan jumlah penonton yang ramai tidak kiralah di kawasan mana sekali pun. Tetapi bagi TV9 kami masih lagi dengan matlamat kami iaitu fokus pada penonton di luar bandar.

"Walaupun begitu, kami akan pastikan rancangan-rancangan yang kami siarkan mestilah bersifat kontemporari tetapi tidak memisahkan unsur-unsur yang ada dalam jiwa para penonton Melayu," jelasnya.

Jika di awal penubuhannya dulu TV9 muncul dengan motonya, 'Dekat Di Hati' tetapi selepas semakin berjaya menambat hati para penonton, stesen itu tampil dengan moto barunya, 'Di hatiku.'

Sempena ulang tahun ketiga TV9, stesen TV itu akan mengadakan suatu konsert khas buat para penontonnya pada 25 April ini di Lumut, Perak yang juga diadakan serentak dengan program Jom Heboh anjuran Media Prima Berhad.

Pengurus Penjenamaan Kumpulan, Komunikasi Koporat & Pembangunan Perniagaan TV9, Noor Amy Ismail pula berkata, konsert itu akan membawakan ramai artis terkenal tanah air.

Antara yang dijangka akan mengadakan persembahan pada Konsert TV9 Di hatiku itu ialah Ramli Sarip, Wada, Hakim (Idola Kecil), Fabulous Cat, Elyana, Aizat, Hujan, Ikhwan, Nabil dan Nadia.

Malah, kata Amy, TV9 juga akan menayangkan rancangan khas iaitu Upin & Ipin Marathon yang akan disiarkan pada 25 April ini selama satu jam 30 minit yang menghimpunkan siri-siri kartun itu yang pernah disiarkan sebelum ini.

"Setiap episod akan mengandungi durasi tayangan tujuh minit di mana kami akan menayangkan kesemua episod itu dalam masa satu hari. Upin dan Ipin merupakan antara rancangan kartun yang mendapat sambutan hebat di TV9," jelasnya.

sumber:utusan


Upin & Ipin Pictures, Images and Photos
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

0 wahai manusia..berpesan-pesanlah..COMMENT me!:

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam