سلامت داتڠ .. (^_^)


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ.. الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين. أما بعد

ربنا هب لنا من أزواجنا وذريتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما


Jangan Lupa Membaca Bismillah dan Berselawat Kepada Nabi S.A.W. Semoga Pengembaraan Anda di Blog Najeeba DiBerkati Allah..Ameen.. Syukran wa Jazakallhu Khairan.. :)

Daisypath Vacation Ticker

Tuesday, January 27, 2009

++ 1,330 penduduk Gaza maut, Obama mahu 'sekat' Hamas

Gaza Pictures, Images and Photos

Harakahdaily
Sun | Jan 25, 09 | 7:17:31 am MYT

KUALA LUMPUR, 25 Jan (Hrkh) - Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama dilaporkan meminta bantuan pemimpin Arab Saudi, Raja Abdullah supaya menyekat kegiatan menyeludup senjata ke Gaza selain menekankan pentingnya hubungan Washington dan Riyadh dalam perbualan telefon pertama dengan pemerintah Arab itu.

Dalam panggilan kepada Abdullah, Obama juga menyatakan penghargaannya atas usaha pemimpin Arab Saudi itu kerana menyokong dialog antara agama serta inisiatif damai di Asia Barat.

"Beliau meminta sokongan Arab Saudi dalam usaha menamatkan penyeludupan senjata ke Gaza serta menyatakan minat meneruskan kerjasama antikeganasan," menurut kenyataan Rumah Putih.

Obama menelefon Abdullah selepas penyiaran satu artikel oleh Putera Turki al-Faisal, bekas ketua perisikan Arab Saudi dan duta ke Amerika, sebagai memberi amaran kepada Presiden Amerika itu bahawa hubungan dua negara berkenaan semakin berisiko kerana pendirian Washington dalam konflik Israel, Palestin.

Dalam artikel yang disiarkan laman web Financial Times, Turki dipetik sebagai berkata, bekas Presiden Amerika, George W Bush meninggalkan 'kesakitan mendalam' di rantau Asia Barat.
"Jika Amerika mahu terus memegang peranan sebagai pemimpin di Asia Barat dan mengekalkan kerjasama strategik khususnya hubungan dengan Riyadh," kata Turki menurut agensi berita.

Israel melancarkan serangan selama 22 hari ke atas pergerakan Hamas di Gaza awal bulan ini menyebabkan 1,330 penduduk Palestin maut dan 5,300 lagi cedera.
Obama yang memulakan tugas sebagai Presiden pada Selasa lalu, menamakan bekas Senator George Mitchell sebagai utusan khas nya ke Asia Barat dan berikrar agresif mengejar keamanan di rantau itu.

Hamas pula menyifatkan dasar Obama tidak berbeza berbanding Bush manakala pegawai Israel meramalkan pentadbiran baru Amerika akan terus menjauhkan diri daripada Hamas. - azm _


obama Pictures, Images and Photoshamas Pictures, Images and Photos
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"...

2 wahai manusia..berpesan-pesanlah..COMMENT me!:

Anonymous said...

perlawanan rakyat palestina adalah suatu hak, karena saudara-saudara kita hanya mempertahankan tanah air, Palestina lah yang di jajah Israel, sehingga seharusnya Israel angkat kaki dari seluruh tanah Palestina, kalau tidak maka memerangi mereka sebenarnya adalah suatu kewajiban.....

Najibah Ali ナジバ said...

betul tu heny.. ana setuju sgt dengan pendapat anda. Kita sebagai umat Islam dan saudara seIslam WAJIB membantu rakyat Palestin yang kini sedang bertarung nyawa menyelamatkan tanah air mereka..Bersama2 kita berdoa agar Allah membantu kita demi menyelamatkan tanah Palestin ini..amin..


Najibah Ali's Facebook Profile

Mari Me'release' tension~

To those yang mengantuk especially with this gloomy weather or yang tengah stress, pls do this simple exercise below :)

Selamat Mencuba!!

ni ala taichi sikit la… sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa..aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler… jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi.. ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan… buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit… buat macam takde masalah…

buat secara agresif pula… jangan peduli apa orang lain kata..

hilangkan semua stress…

pusingkan kepala…

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

akhir sekali buat joget kucing…

--------------

kalau tak hilang juga stress tu ambil bantal kecik gi tidur bawah meja..

Sekian~

Jenguk..Jenguk...

Renungan Sejenak -

"Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati." "Jangan memberi makanan kepada orang lain yang anda sendiri tidak suka memakannya." "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya."

People COME People GO ++ Promotion Link

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ PhotobucketBoycott Pictures, Images and PhotosPhotobucketFREE PALESTINE PhotobucketFREE PALESTINE Quran Auto ReciterSearch in Quran and Hadith
iluvislam